@inbook{MTMT:34863914, title = {A hálózatosodás mérföldkövei és a közművlődési szakma presztízse - kvalitatív metszetek a közművelődési szakemberek pályakép vizsgálatából}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34863914}, author = {Juhász, Erika and Benkei-Kovács, Balázs and Márkus, Edina}, booktitle = {Interdiszciplináris pedagógia és a korszakváltás bizonytalansága}, unique-id = {34863914}, year = {2024}, pages = {117-128}, orcid-numbers = {Márkus, Edina/0000-0001-8495-7579} } @inbook{MTMT:34857261, title = {Tanulási környezetek a XXI. század elején}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34857261}, author = {Buda, András}, booktitle = {Mesterség és intelligencia az oktatáskutatásban}, unique-id = {34857261}, year = {2024}, pages = {268-274} } @book{MTMT:34856930, title = {Oktatás - Informatika - Pedagógia 2024 Tanulmánykötet}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34856930}, isbn = {9789634906216}, editor = {Buda, András and Molnár, György}, publisher = {Debreceni Egyetem Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet}, unique-id = {34856930}, year = {2024} } @article{MTMT:34852061, title = {Implementing Parental Involvement to Improve Student Achievement in Hungary Schools: Patterns of Hidden Resources}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34852061}, author = {Bacskai, Katinka and Bencze, Ádám and Dorogi, Alexandra and Hegedűs, Gabriella and Major, Enikő and Rétháti, Csilla and Pusztai, Gabriella}, journal-iso = {EGIT ARAST}, journal = {EGITIM ARASTIRMALARI-EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH}, volume = {109}, unique-id = {34852061}, issn = {1302-597X}, year = {2024}, eissn = {2528-8911}, pages = {198-213} } @inbook{MTMT:34846885, title = {A lemorzsolódási rizikó hallgatói percepciója. Az önmagukat átlagnál rizikósabbnak érző hallgatók háttértényezői}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34846885}, author = {Pusztai, Gabriella and Hrabéczy, Anett and Csók, Cintia}, booktitle = {Mesterség és intelligencia az oktatáskutatásban}, unique-id = {34846885}, year = {2024}, pages = {161-175} } @book{MTMT:34846867, title = {Mesterség és intelligencia az oktatáskutatásban. Tanulmányok Kozma Tamás tiszteletére}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34846867}, isbn = {9786156012227}, editor = {Pusztai, Gabriella and Engler, Ágnes and Hrabéczy, Anett and Bencze, Ádám}, publisher = {CHERD-Hungary, CHERD-H}, unique-id = {34846867}, year = {2024} } @book{MTMT:34842412, title = {Interdiszciplináris pedagógia és a korszakváltás bizonytalansága. A XIII. Kiss Árpád Emlékkonferencia tanulmánykötete}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34842412}, isbn = {9789634906209}, editor = {Buda, András and Kiss, Endre}, publisher = {Debreceni Egyetem BTK Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet}, unique-id = {34842412}, year = {2024} } @CONFERENCE{MTMT:34825874, title = {Association Between Religiosity and Choosing Language of Instruction Among Minorities}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34825874}, author = {Pusztai, Gabriella and Vincze, Zsófia}, booktitle = {BOOK OF ABSTRACTS 16TH ISORECEA CONFERENCE}, unique-id = {34825874}, year = {2024}, pages = {52} } @CONFERENCE{MTMT:34825840, title = {Institutional Culture as a Channel for Religious Ethos in Higher Education}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34825840}, author = {Demeter-Karászi, Zsuzsanna and Pusztai, Gabriella}, booktitle = {BOOK OF ABSTRACTS 16TH ISORECEA CONFERENCE}, unique-id = {34825840}, year = {2024}, pages = {15} } @article{MTMT:34821483, title = {A sokszínű mesterséges intelligencia}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34821483}, author = {Buda, András}, doi = {10.1556/2063.33.2024.1.1}, journal-iso = {EDUCATIO}, journal = {EDUCATIO}, volume = {33}, unique-id = {34821483}, issn = {1216-3384}, abstract = {Az elmúlt évtizedekben a mesterséges intelligencia (MI) fejlődése forradalmiváltozásokat generált az élet különböző területein. E fejlődési folyamat azoktatásra is jelentős hatással bír, az MI számos lehetőséget rejt magában atanulás és tanítás terén. Ez a tanulmány áttekintést nyújt a mesterségesintelligencia használatának dinamikus fejlődéséről, különös hangsúlyt fektetveaz oktatási szektorra, hiszen az adaptív tanulási környezetektől az oktatóisegítségnyújtásig számos MI-alkalmazás könnyítheti meg a diákok és oktatókéletét. Az írás egyben bevezetőként szolgál a tematikus szám tanulmányaihoz,melyek mélyebben tárják fel a mesterséges intelligencia oktatási dimenzióit,bemutatva azokat a kihívásokat és lehetőségeket, amelyekkel a tanárok és azoktatási intézmények szembesülnek az intelligens technológiák bevezetésesorán.}, year = {2024}, eissn = {1419-8827}, pages = {1-12} }