TY - CONF AU - Győrik, Győző AU - Béki, Piroska TI - Újszerű érettségi követelmények a küzdősportok területén T2 - 17. Képzés és Gyakorlat Nemzetközi Neveléstudományi Konferencia PB - Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar C1 - Sopron PY - 2024 SP - 44 EP - 44 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34864015 ID - 34864015 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Zsembery, Norbert Ákos AU - Gősi, Zsuzsanna TI - A munkavállalói elégedettség és a sport-, egészségnevelést célzó belső CSR akciók kapcsolata JF - TAYLOR: GAZDÁLKODÁS- ÉS SZERVEZÉSTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT: A VIRTUÁLIS INTÉZET KÖZÉP-EURÓPA KUTATÁSÁRA KÖZLEMÉNYEI J2 - TAYLOR VL - 42 PY - 2024 SP - 72 EP - 82 PG - 11 SN - 2064-4361 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34861455 ID - 34861455 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Kovács, István Attila AU - Gősi, Zsuzsanna TI - Vezetői kihívások a társasági adórendszeren keresztül történő támogatások tükrében JF - TAYLOR: GAZDÁLKODÁS- ÉS SZERVEZÉSTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT: A VIRTUÁLIS INTÉZET KÖZÉP-EURÓPA KUTATÁSÁRA KÖZLEMÉNYEI J2 - TAYLOR VL - 41 PY - 2024 SP - 44 EP - 58 PG - 15 SN - 2064-4361 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34861426 ID - 34861426 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Gősi, Zsuzsanna AU - Magyar, Márton AU - Kovács, István Attila TI - Szerződések vonzásában - jellemző-e a munkaszerződés a sportszektorban? JF - TAYLOR: GAZDÁLKODÁS- ÉS SZERVEZÉSTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT: A VIRTUÁLIS INTÉZET KÖZÉP-EURÓPA KUTATÁSÁRA KÖZLEMÉNYEI J2 - TAYLOR VL - 40 PY - 2024 SP - 21 EP - 34 PG - 14 SN - 2064-4361 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34849366 ID - 34849366 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Móczik, Alexandra Cintia AU - Patakiné Bősze, Júlia TI - Examining the educational attutudes of physical trainer students T2 - 17. Képzés és Gyakorlat Nemzetközi Neveléstudományi Konferencia PB - Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar C1 - Sopron PY - 2024 SP - 140 EP - 140 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34842343 ID - 34842343 LA - English DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Gősi, Zsuzsanna AU - Magyar, Márton TI - Gazdasági tárgyak oktatása a sportszervező képzésen T2 - 17. Képzés és Gyakorlat Nemzetközi Neveléstudományi Konferencia PB - Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar C1 - Sopron PY - 2024 SP - 49 EP - 49 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34836560 ID - 34836560 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Magyar, Márton AU - Patakiné Bősze, Júlia TI - Pályakövetési tapasztalatok 2009-től napjainkig a rekreációszervezés szak(irány)on végzett hallgatók körében T2 - 17. Képzés és Gyakorlat Nemzetközi Neveléstudományi Konferencia PB - Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar C1 - Sopron PY - 2024 SP - 48 EP - 48 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34836544 ID - 34836544 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Patakiné Bősze, Júlia AU - Magyar, Márton TI - A rekreáció és életmód alapképzés „úttörő” specializációs modellje az ELTE PPK-n T2 - 17. Képzés és Gyakorlat Nemzetközi Neveléstudományi Konferencia PB - Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar C1 - Sopron PY - 2024 SP - 46 EP - 46 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34836391 ID - 34836391 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Pirwani, Neha AU - Szabó, Attila TI - Could physical activity alleviate smartphone addiction in university students? A systematic literature review JF - PREVENTIVE MEDICINE REPORTS J2 - PREVENTIVE MEDICINE REPORTS VL - 42 PY - 2024 SP - 102744 SN - 2211-3355 DO - 10.1016/j.pmedr.2024.102744 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34823562 ID - 34823562 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Ábel, Krisztina Edina AU - Komáromi, Liza AU - Szabó, Attila TI - Reasons For Exercise and Training-Induced Affective Changes in Co-active and Interactive Sports JF - COGNITION BRAIN BEHAVIOUR: AN INTERDISCIPLINARY JOURNAL J2 - COGN BRAIN BEHAV VL - 28 PY - 2024 IS - 1 SP - 39 EP - 51 PG - 13 SN - 2247-9228 DO - 10.24193/cbb.2024.28.03 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34818854 ID - 34818854 AB - Generally, in interactive sports, one focuses on performance-related field events, cooperation, and coordination rather than subjective feelings. Therefore, we hypothesized that subjectively perceived positive affect would rise immediately after co-active but not interactive exercise training. We used the Exercise-Induced Feeling Inventory (EFI) to test positive engagement, revitalization, tranquility, and physical exhaustion pre- and post-training in 107, primarily male, university students practicing either co-active (aerobic exercise, martial arts, swimming; N =54) or interactive (basketball, soccer, football; N=53) sports. We also assessed their enthusiasm before training and perceived exertion after training. Training-induced affective changes in the dependent measures were expressed as percentage change scores and subjected to multivariate covariance analyses. The results did not support our hypothesis that co-active exercisers experience more positive affective states due to training than interactive exercisers. However, co-active exercisers reported more enthusiasm before training and greater physical exhaustion after the training than interactive exercisers. There was also a statistically non-significant trend in the ratios of the reasons for exercise participation, with more than two-thirds of co-active exercisers training for health reasons compared to less than half of interactive exercisers who participated more for mastery and enjoyment reasons. These results suggest that affective states following a single exercise bout do not differ between co-active and interactive exercisers. However, enthusiasm differences between these forms of sports could be related to self-centered, attentional-focused training, health-related motivation, and more exhaustive training. LA - English DB - MTMT ER -