TY - BOOK ED - Kovács, Karolina Eszter TI - Különlegs bánásmód a köznevelésben PB - Debreceni Egyetemi Kiadó CY - Debrecen PY - 2024 SP - 138 SN - 9789636151034 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34868395 ID - 34868395 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Czékmán, Balázs AU - Buda, András ED - Buda, András ED - Molnár, György TI - Iskolák digitális érettségének vizsgálata egy budapesti tankerület iskoláiban T2 - Oktatás - Informatika - Pedagógia 2024 Tanulmánykötet PB - Debreceni Egyetem Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet CY - Debrecen SN - 9789634906216 PY - 2024 SP - 5 EP - 33 PG - 28 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34866652 ID - 34866652 AB - A digitális érettség (digital capability) olyan „képességet” jelent, melyet az alapján határozunk meg, hogy a szervezet kultúrája, politikája és infrastruktúrája milyen mértékben támogatja, illetve teszi lehetővé a digitális megoldásokat (Killen és Beetham, 2017). Ez az oktatás esetében digitális technológiához kapcsolódó kultúrát, irányelveket, a pedagógusok és a tanulók digitális kompetenciáját jelenti olyan iskolai környezetben, mely elkötelezett a digitális pedagógia terén (Castaño et al., 2021). Az iskolák digitális érettségét, az iskolai digitális eszközhasználatot – többek között – az Európai Bizottság mérte átfogóan, például az „IKT az oktatásban kutatás” keretein belül (Európai Bizottság, 2019). Ennek eredményei hazánkra nézve vegyesek: humánerőforrás tekintetében néhány területen az átlagosnál jobb eredményeket mutattak a hazai intézmények, azonban az iskolák felszereltségének vonatkozásában, vagy a digitális stratégiákkal való rendelkezés szempontjából már átlag alattiak voltak az eredmények. Ez a COVID-19 világjárvány miatti iskolalezárások alatt jelentős hátráltató tényező volt. Számos eltérő megoldással próbálkoztak az intézmények, melynek eredményeként az iskolák között jelentős eltérések alakultak ki (Buda és Czékmán, 2021). Az OECD „Pisa in Focus” 2020-as kutatása másfajta okokra is rámutatott: a hazai iskolák online tanulási platformokkal való rendelkezés tekintetében mélyen az OECD átlaga alatt helyezkedtek el, illetve a pedagógusok számára sem állt rendelkezésre olyan oktatási anyag, melynek segítségével a digitális eszközök használata elsajátítható lett volna (Ikeda, 2020). Mindezek következtében megállapítható, hogy a digitális eszközöket bevonó, rugalmas tanulási utakat biztosító tanulási környezetek megteremtésére és integrálására sem az oktatási intézmények, sem pedig az ahhoz kapcsolódó résztvevők nem álltak teljes mértékben készen (Czirfusz és mtsai., 2020). Jelenleg zajló kutatásunk célja az oktatási intézmények digitális technológia használatának, digitális érettségének vizsgálata. A kvantitatív és kvalitatív elemeket tartalmazó kutatás számítógéppel támogatott online adatfelvételen alapul. A kutatás mérőeszközeként kérdőívet használunk, melyben átvett és saját készítésű kérdések is szerepelnek. Az iskolák digitális érettségének feltérképezéséhez a DigCompEdu-n alapuló SELFIE-t választottuk. A vizsgálatba egy budapesti Tankerületi Központ minden iskoláját bevontuk (N=40). A folyamatban lévő kutatásunk eredményei alapján a vizsgált oktatási intézmények részletes megismerését várjuk, melyet a SELFIE-eszköz szerinti területek (Együttműködés és hálózatépítés; Infrastruktúra és eszközök; Pedagógia; Értékelési gyakorlat; Tanulói digitális kompetencia) alapján kívánjuk bemutatni. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Engler, Ágnes AU - Markos, Valéria AU - Bencze, Ádám ED - Pusztai, Gabriella ED - Engler, Ágnes ED - Hrabéczy, Anett ED - Bencze, Ádám TI - A gyermekvállalási hajlandóság a magyar identitás tükrében T2 - Mesterség és intelligencia az oktatáskutatásban PB - Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ (CHERD) CY - Debrecen SN - 9786156012234 T3 - OKTATÁSKUTATÓK KÖNYVTÁRA ; 18.. PY - 2024 SP - 230 EP - 244 PG - 15 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34864061 ID - 34864061 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Tánczos, Péter ED - Daróczi, Enikő ED - Laczkó, Sándor TI - Szkepszis az enthuziazmus árnyékában. A kétely szerepe Friedrich Schlegel jénai korszakában és kölni előadásaiban TS - A kétely szerepe Friedrich Schlegel jénai korszakában és kölni előadásaiban T2 - A kétely PB - Pro Philosophia Szegediensi Alapítvány, Magyar Filozófiai Társaság, Státus Kiadó CY - Szeged SN - 9786155727085 T3 - Lábjegyzetek Platónhoz ; 21. PY - 2024 SP - 64 EP - 76 PG - 13 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34864013 ID - 34864013 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Valastyán, Tamás ED - Daróczi, Enikő ED - Laczkó, Sándor TI - A szkepszis mint formaelv. Adalékok a kétely premodern fogalomtörténetéhez TS - Adalékok a kétely premodern fogalomtörténetéhez T2 - A kétely PB - Pro Philosophia Szegediensi Alapítvány, Magyar Filozófiai Társaság, Státus Kiadó CY - Szeged SN - 9786155727085 T3 - Lábjegyzetek Platónhoz ; 21. PY - 2024 SP - 116 EP - 124 PG - 9 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34864012 ID - 34864012 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Juhász, Erika AU - Benkei-Kovács, Balázs AU - Márkus, Edina ED - Buda, András ED - Kiss, Endre TI - A hálózatosodás mérföldkövei és a közművlődési szakma presztízse - kvalitatív metszetek a közművelődési szakemberek pályakép vizsgálatából T2 - Interdiszciplináris pedagógia és a korszakváltás bizonytalansága PB - Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar, Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet CY - Debrecen SN - 9789634906209 PY - 2024 SP - 117 EP - 128 PG - 12 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34863914 ID - 34863914 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Rudisch, Ferenc TI - A kollektív emlékezet szerveződése a részvételi kultúra közegében. A Rákosi- és a Kádár-korszak online emlékezetének néhány sajátossága T2 - DIMENZIÓK VIII., Mesterséges emlékezet, Interdiszciplináris konferencia PY - 2024 SP - 34 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34862972 ID - 34862972 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Rudisch, Ferenc ED - Pásztor, Katalin ED - Natkó, Anna ED - Fischer, Viktória Kinga ED - Dancs, Réka Rebeka ED - Berta, András ED - Becz, Viktória Ildikó ED - Kőszegi, Margit TI - A nagyváros hangjai. Adalékok a budapesti rikkancsok társadalomtörténetéhez T2 - MVH. A múlt (vissz)hangjai: Dimenziók VII. PB - Martin Opitz Kiadó CY - Budapest SN - 9786156388643 PY - 2024 SP - 231 EP - 243 PG - 13 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34862968 ID - 34862968 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Schrek, Katalin TI - Power and State - Reconsidered JF - RUSSIANSTUDIES.HU J2 - RUSSIANSTUDIES.HU VL - 1 PY - 2024 IS - 1 SP - 239 EP - 246 PG - 8 SN - 2677-0660 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34860881 ID - 34860881 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Buda, András ED - Pusztai, Gabriella ED - Engler, Ágnes ED - Hrabéczy, Anett ED - Bencze, Ádám TI - Tanulási környezetek a XXI. század elején T2 - Mesterség és intelligencia az oktatáskutatásban PB - Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ (CHERD) CY - Debrecen SN - 9786156012234 T3 - OKTATÁSKUTATÓK KÖNYVTÁRA ; 18.. PY - 2024 SP - 268 EP - 274 PG - 7 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34857261 ID - 34857261 LA - Hungarian DB - MTMT ER -