@misc{MTMT:34141388, title = {A turizmus lakhatási jóllétre (residential well-being) gyakorolt hatása a helyi lakosság vonatkozásában}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34141388}, author = {Molnár-Csomós, Ilona Erzsébet}, unique-id = {34141388}, year = {2022} } @inbook{MTMT:33543633, title = {A turizmus lakhatási jóllétre (residential well-being) gyakorolt hatása Budapest Erzsébetvárosban}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33543633}, author = {Molnár-Csomós, Ilona Erzsébet and Kiss, Kornélia}, booktitle = {TRANSZFORMATÍV MARKETING: Társadalmi és üzleti kihívások integrált marketing-megoldásai}, unique-id = {33543633}, year = {2022}, pages = {199-209} } @article{MTMT:33295132, title = {The impact of overtourism on residential well-being – The case of Budapest (Hungary) District VII}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33295132}, author = {Molnár-Csomós, Ilona Erzsébet and Kiss, Kornélia}, doi = {10.17649/TET.36.4.3425}, journal-iso = {TÉR ÉS TÁRSADALOM}, journal = {TÉR ÉS TÁRSADALOM}, volume = {36}, unique-id = {33295132}, issn = {0237-7683}, abstract = {Az overtourism mind a turizmusnak színteret adó desztinációk vonzerejére, mind a helyi lakosság életére számos negatív hatást gyakorol. A COVID-19 járvány kitörése és globális elterjedése fémjelezte időszakban időről időre megjelenő, szinte a semmihez konvergáló turizmus időszaka alkalmas arra, hogy a (nemkívánatos mértékű) turizmusból fakadó lakossági észleléseket vizsgáljuk. Jelen tanulmány kutatási kérdése arra irányul, hogy milyen hatással van az overtourism a helyi lakóközösségek lakhatási jóllétére. Az elméleti pozícionálásból adódó kérdés megválaszolása azért lényeges, mert a hatások ismeretének fényében új viselkedésminták válhatnak mindennapossá. A kutatási kérdés megválaszoláshoz a szentimentelemzés alkalmazására esett a választás, mely jó eszköznek bizonyult az overtourism helyi lakosok által érzékelt hatásainak nem-konvencionális módon történő feltárásához. A neuro-lingvisztikus programozás (NLP) módszertanán alapuló szentimentelemzés révén az emberi tapasztalás három kulcsfontosságú aspektusa – neurológia, nyelv, programozás – került a vizsgálat középpontjába.A 13 145 hozzászólás feldolgozásán alapuló eredmények megmutatják, hogy a vizsgált kulcsszavak esetében az érzékszervi észlelést lehetővé tévő reprezentációs rendszerek – úgymint látás, hallás, tapintás, ízlelés, szaglás – közül melyik bír meghatározóbb jelentőséggel. Minden kulcsszó esetében – az éves megoszlástól függetlenül – a látással kapcsolatos modalitásokat jelentő vizuális reprezentációs rendszer rendelkezik jelentős fölénnyel, melyet a szagláshoz kötődő modalitásokat képviselő olfaktórikus reprezentációs rendszer követ. A halláshoz kapcsolódó akusztikus, az érzékelést megtestesítő kinesztetikus és az ízlelésre vonatkozó gusztatórikus reprezentációs rendszerek használata a vizsgált bejegyzések tekintetében kisebb és közel azonos arányban jelenik meg. Az overtourism és a lakhatási jóllét összefüggéseinek ismeretében a helyieknek otthont biztosító település önkormányzata és civil szervezetei a lakhatási jóllét tényezőit hatékonyan formálhatják, de emellett a turizmus környezeti hatásainak kiszolgáltatott helyi lakosság is fontos szerepet tölthet be saját lakhatási jólléte alakításában.}, keywords = {Well-being; overtourism; residents’; residential well-being; neuro-linguistic programming (NLP)}, year = {2022}, eissn = {2062-9923}, pages = {32-51} } @{MTMT:33202819, title = {A turizmus lakhatási jóllétre (residential well-being) gyakorolt hatása Budapest Erzsébetvárosban [The impact of tourism on the residential well-being of the locals in Budapest Erzsébetváros]}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33202819}, author = {Molnár-Csomós, Ilona Erzsébet and Kiss, Kornélia}, booktitle = {Transzformatív marketing}, unique-id = {33202819}, year = {2022}, pages = {58-58} } @misc{MTMT:34141265, title = {Az életszínvonal-növekedés hatásának vizsgálata az életminőség vonatkozásában}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34141265}, author = {Molnár-Csomós, Ilona Erzsébet}, unique-id = {34141265}, year = {2021} } @article{MTMT:32557837, title = {Buli van? – Mitől lehet vonzó Budapest VII. kerülete a hazai fogyasztók számára?}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32557837}, author = {Kiss, Kornélia and Molnár-Csomós, Ilona Erzsébet and Kincses, Fanni}, doi = {10.14267/TURBULL.2021v21n4.5}, journal-iso = {TURIZMUS BULLETIN}, journal = {TURIZMUS BULLETIN}, volume = {21}, unique-id = {32557837}, issn = {1416-9967}, year = {2021}, eissn = {1587-0928}, pages = {43-51} } @article{MTMT:32493140, title = {A belföldi turizmus támogatását célzó koncepciótérkép a járványhelyzet idején}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32493140}, author = {Molnár-Csomós, Ilona Erzsébet}, doi = {10.15170/MM.2021.55.02.06}, journal-iso = {MARKETING ÉS MENEDZSMENT}, journal = {MARKETING ÉS MENEDZSMENT}, volume = {55}, unique-id = {32493140}, issn = {1219-0349}, year = {2021}, eissn = {2786-3395}, pages = {61-73} } @{MTMT:32203665, title = {Buli van? – Mitől lehet vonzó Budapest VII. kerülete a hazai fogyasztók számára?}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32203665}, author = {Kiss, Kornélia and Molnár-Csomós, Ilona Erzsébet and Kincses, Fanni}, booktitle = {“Post-traumatic marketing: virtuality and reality” – Proceedings of the EMOK 2021 International Conference}, unique-id = {32203665}, year = {2021}, pages = {458-459} } @inbook{MTMT:32086091, title = {Concept map to support domestic tourism at the time of the epidemic}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32086091}, author = {Molnár-Csomós, Ilona Erzsébet}, booktitle = {New perspectives in serving customers, patients, and organizations}, unique-id = {32086091}, year = {2021}, pages = {189-201} } @inbook{MTMT:32086073, title = {Researches supporting the surrounding business and social environment Home sweet home – Residential well-being in District 9 of Budapest}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32086073}, author = {Kiss, Kornélia and Hegedüs, Sára and Kovács, Edina and Kökény, László and Molnár-Csomós, Ilona Erzsébet and Michalkó, Gábor}, booktitle = {New perspectives in serving customers, patients, and organizations}, unique-id = {32086073}, year = {2021}, pages = {171-188}, orcid-numbers = {Michalkó, Gábor/0000-0003-2495-1858} }