@mastersthesis{MTMT:33727920, title = {Hogyan befolyásolják a gasztronómiai influencerek a fogyasztói döntést : A fogyasztói aktivitás szerepe a döntéshozatali folyamat során a gasztronómiai turizmusban, az Instagram példáján keresztül [How do gastronomic influencers Affect consumer decision? : The role of consumer activity in the decision-making process in gastronomic tourism, via the example of Instagram]}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33727920}, author = {Szakály, Orsolya}, doi = {10.14267/phd.2023048}, unique-id = {33727920}, year = {2023} } @article{MTMT:33720198, title = {A gasztronómiai fogyasztók szegmentálása az online aktivitás és az influencerkövetés szemszögéből}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33720198}, author = {Szakály, Orsolya}, doi = {10.14267/TURBULL.2023v23n1.1}, journal-iso = {TURIZMUS BULLETIN}, journal = {TURIZMUS BULLETIN}, volume = {23}, unique-id = {33720198}, issn = {1416-9967}, abstract = {Jelen tanulmány célja a gasztronómia iránt érdeklődő Instagram-felhasználók szegmentálhatóságának feltárása a fogyasztók online aktivitása és az influencerkövetési magatartásuk alapján. Mivel a közösségi média egyre intenzívebb alkalmazása és az influencerek aktív jelenléte a gasztronómia területén jelentősen befolyásolja a fogyasztói attitűdöket, ezek megismerése az elérni kívánt célközönség feltérképezésekor elengedhetetlen a vendéglátóipari szolgáltatók részéről. A kutatási téma feltárása kérdőíves felméréssel valósult meg, 421 fős elemszámmal, faktor- és klaszteranalízis alkalmazásával. A faktorelemzés során négy faktor emelkedett ki: az influencerkövetési attitűd, a vendéglátóhelyen történő fogyasztási attitűd, az aktivitási attitűd és a gasztronómia iránti attitűd megjelenése az Instagramon. A klaszterelemzéssel négy szegmens volt megkülönböztethető: a foodie-k, az influencerfüggők, az online gasztrofogyasztók és az érdektelenek. A kutatás eredményei a turisztikai és marketing szakemberek, valamint a vendéglátóipari szolgáltatók számára is értékes információkat tartalmaznak.}, year = {2023}, eissn = {1587-0928}, pages = {4-14} } @article{MTMT:33110305, title = {Segmentation of gastronomic consumers following Instagram influencers based on destination preferences and the effect of Covid-19 on their consumption}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33110305}, author = {Szakály, Orsolya}, doi = {10.15170/MM.2022.56.02.04}, journal-iso = {MARKETING ÉS MENEDZSMENT}, journal = {MARKETING ÉS MENEDZSMENT}, volume = {56}, unique-id = {33110305}, issn = {1219-0349}, year = {2022}, eissn = {2786-3395}, pages = {35-46} } @{MTMT:32914931, title = {A case study on the Szekszárd Wine District: application of the 4E model}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32914931}, author = {Szakály, Orsolya}, booktitle = {Cultural, creative and culinary tourism}, unique-id = {32914931}, year = {2022} } @inbook{MTMT:32086024, title = {Researches supporting the surrounding business and social environment. Positioning and branding of a thematic street in District IX, Budapest}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32086024}, author = {Sziva, Ivett and Szakály, Orsolya and Coronel Padilla, Monica Fabiola and Balaban, Eylul}, booktitle = {New perspectives in serving customers, patients, and organizations}, unique-id = {32086024}, year = {2021}, pages = {156-170} } @book{MTMT:32059039, title = {Vendéglátás és gasztronómia}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32059039}, isbn = {9789635038015}, author = {Szakály, Orsolya}, publisher = {BCE; Corvinus University of Budapest}, unique-id = {32059039}, year = {2020} } @inbook{MTMT:31453289, title = {A gasztroinfluencerek jelenléte az Instagramon – balatoni esettanulmány}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31453289}, author = {Szakály, Orsolya}, booktitle = {Kreativitás, változás, reziliencia. III. Nemzetközi Turizmusmarketing Konferencia: Tanulmánykötet}, unique-id = {31453289}, year = {2020}, pages = {253-263} } @article{MTMT:31144958, title = {Effects of influencers in a destination –The case of Lake Balaton}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31144958}, author = {Szakály, Orsolya}, journal-iso = {ATLAS TOURISM LEISURE REV}, journal = {ATLAS TOURISM AND LEISURE REVIEW}, volume = {3}, unique-id = {31144958}, year = {2019}, eissn = {2468-6719}, pages = {28-43} } @{MTMT:31125159, title = {A balatoni gasztrofogyasztók jelenléte az online platformokon [The presence of Balaton’s gastro consumers on online platforms]}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31125159}, author = {Szakály, Orsolya}, booktitle = {Turizmus, fogyasztás, generációk. II. Nemzetközi Turizmusmarketing Konferencia}, unique-id = {31125159}, year = {2019}, pages = {100-101} } @inbook{MTMT:30923778, title = {Gasztroturizmus}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/30923778}, author = {Szakály, Orsolya}, booktitle = {A turisztikai termékek innovatív fejlesztése}, unique-id = {30923778}, year = {2019}, pages = {62-75} }