@article{MTMT:34783851, title = {A tanulási zavarral küzdő gyermekek eredményessége a tehetséggondozás és az iskolán kívüli sporttevékenység alapján}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34783851}, author = {Hegedűs, Roland}, journal-iso = {OPUS ET EDUCATIO}, journal = {OPUS ET EDUCATIO: MUNKA ÉS NEVELÉS}, volume = {11}, unique-id = {34783851}, year = {2024}, eissn = {2064-9908}, pages = {14-25} } @misc{MTMT:34556124, title = {Tanulásban akadályozott és többségi tanulók természettudományos gyakorlatorientált oktatásának megvalósítása tanórai és tanórán kívüli tevékenységek során}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34556124}, author = {Juhos, Ágnes and Hegedűs, Roland}, unique-id = {34556124}, year = {2024} } @misc{MTMT:34556120, title = {Tanulási zavarral küzdő 6. osztályos tanulók családi háttere az OKM alapján}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34556120}, author = {Hegedűs, Roland}, unique-id = {34556120}, year = {2024} } @inbook{MTMT:34554241, title = {Tanulásban akadályozott tanulók fenntarthatóságra nevelése a kerettanterv tükrében}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34554241}, author = {Hegedűs, Roland}, booktitle = {Módszerek a fenntarthatóság jegyében}, doi = {10.46403/Modszerekafenntarthatosagjegyeben.2023.185}, unique-id = {34554241}, year = {2023}, pages = {191-200} } @article{MTMT:34447070, title = {Hogyan befolyásolja a biológiával kapcsolatos tévképzeteket a tantárgyi eredményesség és az eszközhasználat?}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34447070}, author = {Mády, Réka and Hegedűs, Roland}, doi = {10.52092/gyosze.2023.4.2}, journal-iso = {GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE}, journal = {GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE: A MAGYAR GYÓGYPEDAGÓGUSOK EGYESÜLETÉNEK FOLYÓIRATA}, volume = {51}, unique-id = {34447070}, issn = {0133-1108}, abstract = {Háttér és célok: Jelen kutatásban tanulásban akadályozott és tipikus fejlődésmenetű, hetedik osztályos tanulók biológiával kapcsolatos tévképzeteit vizsgáljuk a tantárgyi teljesítmény, valamint a biológia órákon történő eszközhasználat összefüggésében. A tévképzetek vizsgálata már régóta foglalkoztatja a kutatókat (Korom, 1997, 2002, 2022; Kádár & Farsang, 2019), ennek egyik lehetséges eszköze a szóasszociációs módszer, amivel lehetőségünk van az ismeretek és a tévképzetek gyors és hatékony feltárására (Sójáné & Tóth, 2017). A tipikus fejlődésmenetű iskolások esetében gyakoriak az ilyen irányú kutatások hazai és nemzetközi téren is (Timur, 2012; Daru & Tóth, 2014), viszont a tanulásban akadályozott tanulók körében kevésbé jellemző, továbbá a két tanulócsoport ilyen jellegű összehasonlítására még nem került sor.Módszer: A kutatás első részét egy saját összeállítású kérdőív felvétele képezte, ezt követte a szóasszociációs vizsgálat, ami során a tanulóknak egy percük volt arra, hogy a megadott hívószavakra asszociáljanak. Az így kapott adatokat SPSS programban, ANOVA módszerével elemeztük.Eredmények: Az eredményeinkben jól látható a különbség a két tanulócsoport tévképzeteit illetően, mert a tanulásban akadályozott tanulók egységnyi idő alatt több tévképzetet produkálnak. További eredmény annak megismerése, hogy az olyan tényezők, mint a tantárgyi eredményesség, illetve az órákon történő eszközhasználat milyen hatással van a tanulók szóasszociációs képességére.Következtetések: Az alacsony elemszám miatt általános következtetéseket nem vonhatunk le, de a vizsgálat során rávilágítottunk a problémás területekre, továbbá javaslatokat tehetünk olyan tényezőkre, amelyekkel növelhető a helyes asszociációk aránya, így kevesebb tévképzet épülhet be a tanulók ismeretelsajátítása során.Kulcsszavak: tévképzetek, biológia, tantárgyi teljesítmény, tanulási akadályozottság}, year = {2023}, pages = {305-324} } @{MTMT:34439498, title = {Tehetség és tanulási zavarral küzdők tanulmányi teljesítménye}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34439498}, author = {Hegedűs, Roland}, booktitle = {Kreativitás - Elmélet és gyakorlat (2023)}, unique-id = {34439498}, year = {2023}, pages = {45} } @CONFERENCE{MTMT:34409866, title = {A tanulásban akadályozott és a tipikus fejlődésmenetű tanulók biológiával kapcsolatos tévképzetei az órai aktivitás és a tananyag megértés alapján}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34409866}, author = {Mády, Réka and Hegedűs, Roland}, booktitle = {Változások a pedagógiában - a pedagógia változása V. [program és absztr.]}, unique-id = {34409866}, year = {2023}, pages = {30} } @misc{MTMT:34318257, title = {Enyhén értelmi fogyatékos és többségi tanulók természettudományos oktatását szabályozó kerettantervek (2012, 2020) összehasonlító elemzése}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34318257}, author = {Juhos, Ágnes and Hegedűs, Roland}, unique-id = {34318257}, year = {2023} } @misc{MTMT:34306975, title = {Idegennyelv-tanulás középfokon BTMN-nel és tanulási zavarral}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34306975}, author = {Sebestyén, Krisztina and Hegedűs, Roland}, unique-id = {34306975}, year = {2023} } @CONFERENCE{MTMT:34285664, title = {A kihívás régi, lesz-e új megoldás?}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34285664}, author = {Jászi, Éva and Hegedűs, Roland}, booktitle = {XXVII. Apáczai-napok ONLINE Tudományos Konferencia: Informális tanulás és új tudásformák a 21. században}, unique-id = {34285664}, year = {2023}, pages = {46} }