TY - JOUR AU - Lengyelné Molnár, Tünde AU - Racsko, Réka TI - Qualitative analysis of international strategic trends pertaining to the digital ecosystems of libraries JF - JOURNAL OF APPLIED TECHNICAL AND EDUCATIONAL SCIENCES / ALKALMAZOTT MŰSZAKI ÉS PEDAGÓGIAI TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT J2 - JATES VL - 13 PY - 2023 IS - 4 PG - 16 SN - 2560-5429 DO - 10.24368/jates369 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34723396 ID - 34723396 LA - English DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Herzog, Csilla AU - Racsko, Réka TI - Egyetemisták ökológiai bánat és ökoszorongásának empirikus vizsgálata T2 - A valóság nem ellenség PB - MTA Veszprémi Akadémiai Bizottság PY - 2023 SP - 39 EP - 39 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34511292 ID - 34511292 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - BOOK ED - Balogh, Edit AU - Chogyelkáné, Babócsy Ildikó AU - Krajcsovicz, Ágnes AU - Magócs, Éva Ildikó AU - Nagy, Márió Tibor AU - Racsko, Réka TI - Induljunk ki az eredményekből! Tervezés és értékelés hatékonyságának növelése a tanári munkában PB - Oktatási Hivatal CY - Budapest PY - 2023 SP - 85 SN - 9789633285190 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34250123 ID - 34250123 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Racsko, Réka ED - Lengyelné Molnár, Tünde TI - A köznevelés digitális transzformációjának egri aspektusai: a 2009-2017-ig zajló iskolakísérletek médiadidaktikai elemzése T2 - Agria Média 2023 ICI 17 PB - Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Digitális Technológia Intézet PY - 2023 SP - 89 EP - 89 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34193950 ID - 34193950 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Racsko, Réka AU - Szűts, Zoltán AU - Lengyelné Molnár, Tünde TI - A társadalmi szakadék csökkentését szolgáló digitális kompetencia stratégiai körképe JF - CIVIL SZEMLE J2 - CIVIL SZLE VL - 2023 PY - 2023 IS - 5 SP - 67 EP - 78 PG - 12 SN - 1786-3341 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34155920 ID - 34155920 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Szűts, Zoltán AU - Molnár, György AU - Racsko, Réka AU - Vaughan, Geoffrey Alan AU - Lengyelné Molnár, Tünde TI - Pedagogical Implications and Methodological Possibilities of Digital Transformation in Digital Education after the COVID-19 Epidemic JF - COMPUTERS J2 - COMPUTERS VL - 12 PY - 2023 IS - 4 PG - 19 SN - 2073-431X DO - 10.3390/computers12040073 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34123407 ID - 34123407 N1 - Doctoral School of Education, Faculty of Pedagogy, Eszterházy Károly Catholic University, Eszterházy Square 1, Eger, 3300, Hungary Kandó Kálmán Faculty of Electrical Engineering, Óbuda University, Bécsi út 96/B, Budapest, 1034, Hungary Institute of Digital Technology, Faculty of Informatics, Eszterházy Károly Catholic University, Eszterházy Square 1, Eger, 3300, Hungary Cited By :1 Export Date: 18 February 2024 Correspondence Address: Szűts, Z.; Doctoral School of Education, Eszterházy Square 1, Hungary; email: szuts.zoltan@uni-eszterhazy.hu Funding text 1: This research was funded and SUPPORTED BY THE ÚNKP-22-5 NEW NATIONAL EXCELLENCE PROGRAM OF THE MINISTRY FOR CULTURE AND INNOVATION FROM THE SOURCE OF THE NATIONAL RESEARCH, DEVELOPMENT AND INNOVATION FUND. AB - In the context of digital pedagogy, internet communication platforms, digital media interfaces, applications, and info-communication tools, best practices are stepping up in the educational process and forming a methodology. The focus areas targeted by the questionnaire presented in this study are digital transformation; the smart use of digital tools; characteristics of the learning environment; classroom activities, learning organization, and methodology; content; and curriculum sharing. During the research, the authors asked what were the online communication channels and digital platforms that teachers have effectively used in terms of learning efficiency in distance learning ordered as a result of the COVID-19 emergency in Hungary. The empirical research goal was to explore the conditions among Hungarian teachers with the help of a questionnaire and a semi-structured online interview. Seven thousand teachers were contacted through email, and a return rate of 10.7% was achieved. The questionnaire was filled in online by n = 751 primary teachers. According to the respondents, the most effective tools in the transformation of education are self-made tutorial videos and real-time written and video-based chat. LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Négyesi, Péter AU - Csernai, Zoltán AU - Racsko, Réka ED - Karlovitz, János Tibor TI - Attempts to Develop a New Type of Adaptive E-Learning Environment T2 - What will our Future be Like? 2 essays in German, 7 in English, 30 in Hungarian language (Német, angol és magyar nyelvű esszék) PB - Sozial und Wirtschafts Forschungsgruppe CY - Grosspetersdorf SN - 9783903317116 PY - 2023 SP - 69 EP - 79 PG - 11 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34088475 ID - 34088475 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Csernai, Zoltán AU - Négyesi, Péter AU - Racsko, Réka ED - Karlovitz, János Tibor TI - Opportunities for Enhancing Computational Thinking in an E-Learning Environment T2 - What will our Future be Like? 2 essays in German, 7 in English, 30 in Hungarian language (Német, angol és magyar nyelvű esszék) PB - Sozial und Wirtschafts Forschungsgruppe CY - Grosspetersdorf SN - 9783903317116 PY - 2023 SP - 55 EP - 68 PG - 14 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34088474 ID - 34088474 LA - English DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Csernai, Zoltán AU - Négyesi, Péter AU - Racsko, Réka TI - Opportunities for enhancing computational thinking in an e-learning environment. presentation TS - presentation PY - 2023 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34031314 ID - 34031314 LA - English DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Négyesi, Péter AU - Csernai, Zoltán AU - Racsko, Réka TI - Attempts to develop a new type of adaptive e-learning environment. presentation TS - presentation PY - 2023 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34031310 ID - 34031310 LA - English DB - MTMT ER -