TY - JOUR AU - Kiss, Eszter AU - Pálinkó, Éva TI - Információkeresés a vegán élelmiszerek piacán JF - GRADUS J2 - GRADUS VL - 11 PY - 2024 IS - 2 (Special Issue) PG - 9 SN - 2064-8014 DO - 10.47833/2024.2.ECO.010 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34845176 ID - 34845176 N1 - Special Issue: Gazdaságtudomány az interdiszciplináris térben = Economics science in the interdisciplinary space AB - A vegán életmód és a vegán élelmiszerek egyre inkább a fogyasztók egy részének az érdeklődési körébe tartozik. Ezen élelmiszerek különböznek másfajta élelmiszerektől, így érdemes vizsgálni, hogy milyen információkra kíváncsiak a fogyasztók velük kapcsolatban. Az alábbiakban kérdőíves kutatás keretében vizsgáltuk, hogy milyen információkra keresnek rá a fogyasztók a vegán élelmiszerekkel kapcsolatban. The vegan lifestyle and vegan food products are in the area of interest of some consumers. These products are different from other types of food products, so it can be interesting to examine what kind of information consumers are looking for regarding to vegan food products. Below, in the framework of questionnaire research, we examined what kind of information consumers are looking for in relation to vegan food. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Bakó, Dóra Anna AU - Pálinkó, Éva TI - A koronavírus hatásai az alternatív turizmus, mint globális trend szerepének alakulására JF - GRADUS J2 - GRADUS VL - 11 PY - 2024 IS - 2 (Special Issue) PG - 9 SN - 2064-8014 DO - 10.47833/2024.2.ECO.003 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34845068 ID - 34845068 N1 - Special Issue: Gazdaságtudomány az interdiszciplináris térben = Economics science in the interdisciplinary space AB - Kutatásomban azokat a globális tényezőket elemzem, amelyek a koronavírus okozta járványhelyzet következtében jelentős hatással vannak a turizmusmarketingre, külön kiemelve és vizsgálva az alternatív turizmus, mint globális trend térnyerését. In my research I analyze the global trends, which have significantly influenced tourism marketing due to the outbreak of COVID-19. I particularly highlighted and examined the development of alternative tourism as a post-covid global trend. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Pálinkó, Éva AU - Katona, Norbert István AU - Gergő, Bendegúz Békési TI - Academia–industry relationships in Hungary. institutional performance and the role in researcher career path TS - institutional performance and the role in researcher career path T2 - Abstracts - 14th World Congress of the RSAI PY - 2024 SP - 257 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34780433 ID - 34780433 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Lakatos, Petra AU - Pálinkó, Éva TI - Az influencerek hatása a Z generáció női tagjainak cipővásárlási szokásaira JF - GRADUS J2 - GRADUS VL - 11 PY - 2024 IS - 1 PG - 8 SN - 2064-8014 DO - 10.47833/2024.1.ECO.010 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34749988 ID - 34749988 AB - Az influencerek mindennapjaink részévé váltak. Éppen ezért a szerzők arra vállalkoztak, hogy megvizsgálják hogyan befolyásolják az online véleményvezérek a Z generáció női tagjait. A kutatás során a fókuszcsoportok tagjaival 3 női influencer hirdetéseinek elemzésére került sor. Eközben derült fény a fogyasztói bizalom forrásaira, illetve a jó influencer ismérveire. A megkérdezettek szerint a fogyasztói bizalom komponensei: az influencer személyisége, a hitelesség, a befektetett munka, és a kreativitás. Influencers have become part of our everyday lives. That is why the authors set out to investigate how online influencers influence Generation Z female consumers. During the research, focus group members analysed the advertisements of 3 female influencers. This revealed the sources of consumer trust and the characteristics of a good influencer. According to the respondents, the components of consumer trust are: the influencer's personality, credibility, the work the influencer invests, and creativity. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Pálinkó, Éva TI - Academia-Industry Relationship in Hungary from the Aspect of the Researchers' Career Path CY - Előadás PY - 2022 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32870210 ID - 32870210 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Horváth, Dániel AU - Pálinkó, Éva ED - Kiss Mihályné Németh, Ágnes TI - BOLYAI25 - Összehasonlító vizsgálat a Bolyai János Kutatási Ösztöndíjban részesült kutatók körében. A 2016-os és 2021-es adatfelvétel eredményeinek összevetése TS - A 2016-os és 2021-es adatfelvétel eredményeinek összevetése T2 - Kiválóság a kutatásban PB - Magyar Tudományos Akadémia (MTA) CY - Budapest SN - 9786156448002 PY - 2022 SP - 125 EP - 177 PG - 53 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32868760 ID - 32868760 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Horváth, Dániel AU - Pálinkó, Éva ED - Kiss Mihályné Németh, Ágnes TI - BOLYAI25 - Felmérés a Bolyai János Kutatási Ösztöndíj nyertesei körében. A 2021-es adatfelvétel előzetes eredményei TS - A 2021-es adatfelvétel előzetes eredményei T2 - Kiválóság a kutatásban PB - Magyar Tudományos Akadémia (MTA) CY - Budapest SN - 9786156448002 PY - 2022 SP - 113 EP - 124 PG - 12 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32868751 ID - 32868751 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Horváth, Dániel AU - Pálinkó, Éva ED - Kiss Mihályné Németh, Ágnes TI - BOLYAI25 - A Bolyai János Kutatási Ösztöndíj nyerteseinek életpályája és a támogatás megítélése T2 - Kiválóság a kutatásban PB - Magyar Tudományos Akadémia (MTA) CY - Budapest SN - 9786156448002 PY - 2022 SP - 84 EP - 112 PG - 29 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32868747 ID - 32868747 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Pálinkó, Éva AU - Rusvai, Mónika ED - Tardos, Katalin ED - Paksi, Veronika ED - Fábri, György TI - Az egyetemi-vállalati együttműködések helye és szerepe a kutatói életpályán T2 - TUDOMÁNYOS KARRIEREK A 21. SZÁZAD ELEJÉN PB - Belvedere Meridionale CY - Szeged SN - 9786156060464 PY - 2021 SP - 231 EP - 251 PG - 21 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32707183 ID - 32707183 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Pálinkó, Éva ED - Tardos, Katalin ED - Paksi, Veronika ED - Fábri, György TI - Attitudes of PhD holders towards the business sector in Hungary T2 - TUDOMÁNYOS KARRIEREK A 21. SZÁZAD ELEJÉN PB - Belvedere Meridionale CY - Szeged SN - 9786156060464 PY - 2021 SP - 221 EP - 230 PG - 10 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32707174 ID - 32707174 LA - English DB - MTMT ER -