TY - BOOK AU - Hajdu, Tamás AU - Hermann, Zoltán AU - Horn, Dániel AU - Hőnich, H AU - Varga, Júlia TI - Szemelvények „A közoktatás indikátorrendszere 2023” című kiadványhoz PB - HUN-REN Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont, Közgazdaság-tudományi Intézet CY - Budapest PY - 2024 SP - 30 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34850058 ID - 34850058 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - BOOK AU - Hajdu, Tamás AU - Hermann, Zoltán AU - Hőnich, H AU - Horn, Dániel AU - Varga, Júlia TI - Technikai útmutató „A közoktatás indikátorrendszere 2023” című kiadványhoz PB - HUN-REN Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont, Közgazdaság-tudományi Intézet CY - Budapest PY - 2024 SP - 105 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34849990 ID - 34849990 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - BOOK AU - Hajdu, Tamás AU - Hermann, Zoltán AU - Horn, Dániel AU - Hőnich, H AU - Varga, Júlia TI - A közoktatás indikátorrendszere 2023 PB - HUN-REN Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont, Közgazdaság-tudományi Intézet CY - Budapest PY - 2024 SP - 338 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34849886 ID - 34849886 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Boza, István AU - Hermann, Zoltán AU - Horn, Dániel ED - Schnepf, Silke V ED - Volante, Louis ED - Klinger, Don A ED - Giancola, Orazio ED - Salmieri, Luca TI - The pandemic, socioeconomic disadvantage and learning outcomes in Hungary T2 - The pandemic, socioeconomic disadvantage, and learning outcomes PB - Publications Office of the European Union CY - Luxembourg SN - 9789276619505 T3 - EUR Scientific and Technical Research series, ISSN 1831-9424 ; KJ-NA-31-394-EN-N. PY - 2024 SP - 156 EP - 180 PG - 25 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34819597 ID - 34819597 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Hermann, Zoltán AU - Kertesi, Gábor AU - Varga, Júlia TI - A teszteredmények társadalmi egyenlőtlensége és az általános iskolai szegregáció JF - KÖZGAZDASÁGI SZEMLE J2 - KÖZGAZDASÁGI SZEMLE VL - 71 PY - 2024 IS - 4 SP - 353 EP - 378 PG - 26 SN - 0023-4346 DO - 10.18414/KSZ.2024.4.353 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34774781 ID - 34774781 N1 - "A tanulmány rövidített változata megjelent a munkaerőpiaci tükör, 2022 (társadalmi egyenlőtlenségek és mobilitás) című kötetben." AB - Tanulmányunk a különböző társadalmi hátterű diákok általános iskolai teljesítményében megnyilvánuló különbségek és a szegregáció alakulását mutatja be a 2006 és 2019 közötti időszakban. Számításaink szerint az adott időszakban jelentős mértékben nőtt a különböző társadalmi helyzetű diákok iskolák közötti elkülönülése, és különösen az alacsony státuszú (az alsó jövedelmi ötödbe tartozó) diákok szegregációja erősödött. Az időszak második felében a teszteredmények társadalmi helyzet szerinti különbségei is növekedtek. A szegregáció és a tanulói teljesítmények társadalmi státusz szerinti egyenlőtlenségei között is összefüggést találtunk: azokban a járásokban és városokban, ahol erősebb a szegregáció, jellemzően nagyobbak a teszteredmények társadalmi egyenlőtlenségei is.* Journal of Economic Literature (JEL) kód: I21, I24, C19. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Kisfalusi, Dorottya AU - Hermann, Zoltán TI - Mennyire nagy baj az egyenlőség hiánya a magyar oktatásban? PY - 2024 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34497503 ID - 34497503 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Hermann, Zoltán AU - Kisfalusi, Dorottya TI - School segregation, student achievement, and educational attainment in Hungary JF - INTERNATIONAL JOURNAL OF COMPARATIVE SOCIOLOGY J2 - INT J COMP SOCIOL PY - 2024 SN - 0020-7152 DO - 10.1177/00207152231198434 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34151075 ID - 34151075 AB - Using large-scale administrative data from Hungary, we examine the effects of attending a high-poverty school in Grade 8 on academic achievement and later educational attainment, using a matching approach. We find that attending a high-poverty school is negatively associated with reading scores and secondary education attainment, while there is no significant association with math scores. Estimates are negative in the case of higher education enrollment, but their statistical significance depends on model specification. We find suggestive evidence that attending a high-poverty school has a large direct negative effect on educational attainment, over and above the indirect effect through lower test scores. This suggests that the negative effect of high-poverty schools on students’ noncognitive skills and later educational choices can be as important as the effect on achievement. LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Hermann, Zoltán AU - Semjén, András ED - Szabó-Morvai, Ágnes ED - Pető, Rita TI - Az oktatásirányítás és -finanszírozás központosításának hatása az oktatási egyenlőtlenségekre T2 - Munkaerőpiaci tükör 2022 PB - Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont, Közgazdaságtudományi Intézet, HUN-REN Magyar Kutatási Hálózat CY - Budapest T3 - Munkaerőpiaci Tükör, ISSN 1586-460X PY - 2023 SP - 119 EP - 125 PG - 7 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34434335 ID - 34434335 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Boza, István AU - Hermann, Zoltán ED - Szabó-Morvai, Ágnes ED - Pető, Rita TI - A koronavírus-járvány és az iskolai teszteredmények egyenlőtlensége T2 - Munkaerőpiaci tükör 2022 PB - Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont, Közgazdaságtudományi Intézet, HUN-REN Magyar Kutatási Hálózat CY - Budapest T3 - Munkaerőpiaci Tükör, ISSN 1586-460X PY - 2023 SP - 110 EP - 118 PG - 9 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34434325 ID - 34434325 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Hermann, Zoltán AU - Kisfalusi, Dorottya ED - Szabó-Morvai, Ágnes ED - Pető, Rita TI - Iskolai szegregáció, tanulói teljesítmény és iskolai továbbhaladás Magyarországon T2 - Munkaerőpiaci tükör 2022 PB - Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont, Közgazdaságtudományi Intézet, HUN-REN Magyar Kutatási Hálózat CY - Budapest T3 - Munkaerőpiaci Tükör, ISSN 1586-460X PY - 2023 SP - 88 EP - 94 PG - 7 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34434306 ID - 34434306 LA - Hungarian DB - MTMT ER -