TY - JOUR AU - Dan, Beáta-Andrea AU - Szűcs, Tímea AU - Sávai-Átyin, Regina Andrea AU - Hrabéczy, Anett AU - Kovács, Karolina Eszter AU - Gabriella, Ridzig AU - Dávid, Kis AU - Bacskai, Katinka AU - Pusztai, Gabriella TI - Narrowing the inclusion gap – Teachers and parents around SEN students JF - INTERNATIONAL JOURNAL OF INCLUSIVE EDUCATION J2 - INT J INCLUSIVE EDUC PY - 2024 SN - 1360-3116 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34878521 ID - 34878521 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Bacskai, Katinka AU - Bencze, Ádám AU - Dorogi, Alexandra AU - Hegedűs, Gabriella AU - Major, Enikő AU - Rétháti, Csilla AU - Pusztai, Gabriella TI - Implementing Parental Involvement to Improve Student Achievement in Hungary Schools: Patterns of Hidden Resources JF - EGITIM ARASTIRMALARI-EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH J2 - EGIT ARAST VL - 109 PY - 2024 IS - 109 SP - 198 EP - 213 PG - 16 SN - 1302-597X DO - 10.14689/ejer.2024.109.013 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34852061 ID - 34852061 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Pusztai, Gabriella AU - Hrabéczy, Anett AU - Csók, Cintia ED - Pusztai, Gabriella ED - Engler, Ágnes ED - Hrabéczy, Anett ED - Bencze, Ádám TI - A lemorzsolódási rizikó hallgatói percepciója. Az önmagukat átlagnál rizikósabbnak érző hallgatók háttértényezői T2 - Mesterség és intelligencia az oktatáskutatásban PB - Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ (CHERD) CY - Debrecen SN - 9786156012234 T3 - OKTATÁSKUTATÓK KÖNYVTÁRA ; 18.. PY - 2024 SP - 161 EP - 175 PG - 15 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34846885 ID - 34846885 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - BOOK ED - Pusztai, Gabriella ED - Engler, Ágnes ED - Hrabéczy, Anett ED - Bencze, Ádám TI - Mesterség és intelligencia az oktatáskutatásban. Tanulmányok Kozma Tamás tiszteletére TS - Tanulmányok Kozma Tamás tiszteletére T3 - OKTATÁSKUTATÓK KÖNYVTÁRA ; 18.. PB - Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ (CHERD) CY - Debrecen PY - 2024 SN - 9786156012234 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34846867 ID - 34846867 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Pusztai, Gabriella AU - Vincze, Zsófia TI - Association Between Religiosity and Choosing Language of Instruction Among Minorities T2 - BOOK OF ABSTRACTS 16TH ISORECEA CONFERENCE PY - 2024 SP - 52 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34825874 ID - 34825874 LA - English DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Demeter-Karászi, Zsuzsanna AU - Pusztai, Gabriella TI - Institutional Culture as a Channel for Religious Ethos in Higher Education T2 - BOOK OF ABSTRACTS 16TH ISORECEA CONFERENCE PY - 2024 SP - 15 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34825840 ID - 34825840 LA - English DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Pusztai, Gabriella AU - Bacskai, Katinka AU - Ceglédi, Tímea AU - Kocsis, Zsófia AU - Hine, M TI - Effects of Family-School-Community Partnership Policies on Parental Involvement in Three Central and Eastern European Countries. PY - 2024 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34789651 ID - 34789651 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Somfalvi, Zita AU - Pusztai, Gabriella TI - The Associations between Language-Specific Social and Cultural Capital and Language Exam Acquisition JF - EUROPEAN JOURNAL OF CONTEMPORARY EDUCATION J2 - EUR J OF CONTEMPORARY EDUC VL - 13 PY - 2024 IS - 1 SP - 283 EP - 291 PG - 9 SN - 2304-9650 DO - 10.13187/ejced.2024.1.283 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34772260 ID - 34772260 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Pusztai, Gabriella AU - Demeter-Karászi, Zsuzsanna AU - Csonka, Éva AU - Bencze, Ádám AU - Major, Enikő AU - Szilágyi, Edit AU - Bacskai, Katinka TI - Patterns of parental involvement in schools of religious communities. A systematic review JF - BRITISH JOURNAL OF RELIGIOUS EDUCATION J2 - BRIT J RELIG EDUC VL - 46 PY - 2024 IS - 1 SP - 1 EP - 20 PG - 20 SN - 0141-6200 DO - 10.1080/01416200.2024.2315550 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34575296 ID - 34575296 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Kovács, Klára AU - Oláh, Ádám József AU - Pusztai, Gabriella TI - The role of parental involvement in academic and sports achievement JF - HELIYON J2 - HELIYON VL - 10 PY - 2024 IS - 2 SN - 2405-8440 DO - 10.1016/j.heliyon.2024.e24290 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34498672 ID - 34498672 LA - English DB - MTMT ER -