TY - JOUR AU - Csepregi, András TI - Jánosi Andor, a kolozsvári Wallenberg JF - EGYHÁZFÓRUM J2 - EGYHÁZFÓRUM VL - 34 (14) PY - 2024 IS - 1 SP - 36 EP - 39 PG - 4 SN - 1215-0630 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34776889 ID - 34776889 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Csepregi, András TI - Aktív erőszakmentes ellenállás és polgári engedetlenség – evangélikus teológiai megközelítésben T2 - Látták a láthatatlant PB - Kolozsvári Protestáns Teológiai Intézet – Egyetemi Műhely Kiadó CY - Kolozsvár SN - 9786069664738 PY - 2024 SP - 149 EP - 157 PG - 9 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34772606 ID - 34772606 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Polónyi, István TI - Felsőoktatók JF - ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE J2 - ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE VL - 74 évf PY - 2024 IS - 01-02 SP - 105 EP - 125 PG - 21 SN - 1215-1807 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34772091 ID - 34772091 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - BOOK ED - Hufnagel, Levente TI - New Insights Into Protected Area Management and Conservation Biology [Working Title] PB - IntechOpen CY - London PY - 2024 DO - 10.5772/intechopen.104052 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34772032 ID - 34772032 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Hufnagel, Levente ED - Hufnagel, Levente TI - Introductory Chapter: Biodiversity Conservation Levels and Approaches in Today’s Global Ecological Crisis T2 - New Insights Into Protected Area Management and Conservation Biology [Working Title] PB - IntechOpen CY - London PY - 2024 PG - 8 DO - 10.5772/intechopen.113079 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34771854 ID - 34771854 AB - New Insights into Protected Area Management and Conservation Biology provides an interesting overview of the frontiers of scientific research in this practically important and scientifically interesting applied area of ecological research. Chapters discuss national parks, wetlands, and forests from botanical, zoological, and practical viewpoints. It is a useful resource for researchers, teachers, students, and other interested readers who are looking to gain insight into the conservation of the Earth’s biodiversity and ecosystems. LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Kertai-Szabó, Ildikó TI - Női úttörők az európai metodizmus kialakulásában. 2. Bulgária JF - ÉLET ÉS VILÁGOSSÁG J2 - ÉLET ÉS VILÁGOSSÁG VL - 36 PY - 2024 IS - 4 SP - 12 EP - 16 PG - 5 SN - 1216-7223 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34768272 ID - 34768272 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Rékasi , Nikolett AU - Papp, Gabriella Erzsébet AU - Sándor, Anikó TI - Látássérült nők iskolai életútja JF - GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE: A MAGYAR GYÓGYPEDAGÓGUSOK EGYESÜLETÉNEK FOLYÓIRATA J2 - GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE VL - 52 PY - 2024 IS - 1 SP - 17 EP - 36 PG - 20 SN - 0133-1108 DO - 10.52092/gyosze.2024.1.2 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34765003 ID - 34765003 AB - Háttér és célok: Fontos feltárni azt az időszakot, ami bemutatja a látássérült tanulók oktatását az elmúlt évtizedekben. Azzal is foglalkozni kell, hogy a nőket érő kettős elnyomás miként jelentkezik már gyermekkorban az oktatás keretei között. Öt, 32-45 év közötti látássérült nő iskolai életútját mutatjuk be és elemezzük. A narratív életútinterjúikból azokat a részeket emeljük ki, amik a közoktatáshoz kötődnek. Célunk hogy bemutassuk a látássérült tanulók speciális és integrált oktatását az 1980-as, 1990-es években, , valamint, hogy képet adjunk az ezek befolyásoló, a közoktatási törvényben zajló változásokról.Módszer: Kutatásunkban a narratív interjú és a Grounded Theory módszereket vegyítettük. A két módszer kombinálása ritka, de látunk rá példákat (Charmaz, 1999). Az elemzéshez a MAXQDA 2022 szoftvert használtuk. Két kérdésre kerestük a választ: 1. Milyen nehézségek azonosíthatók a látássérült nők élettörténeteiben iskolai életútjuk során? 2. Milyen erőforrások álltak rendelkezésükre ahhoz, hogy az iskolai életút során tapasztalt nehézségekkel megküzdjenek?Eredmények: Vizsgálatunkból kiderül, hogy a család támogató vagy hátráltató tényező lehet. Erőforrásként említhető a megfelelő gyógypedagógiai segítség és az erős baráti kapcsolatok megléte. Ugyanakkor a tanárok elutasító magatartása, a gyógypedagógiai támogatás hiánya, a beilleszkedési nehézségek, a kirekesztés nehézséget jelentettek az oktatásban.Következtetések: Kutatásunk eredményei alátámasztják a jelen korban folyó integrációs folyamatokat. Az azonosított erőforrások és nehézségek egymástól elválaszthatatlanok.Kulcsszavak: látássérült nők, iskolai életút, integrált oktatás, látássérülés LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Gombocz, Eszter TI - Remete (Einzig) László, a radikális JF - EGYHÁZFÓRUM J2 - EGYHÁZFÓRUM VL - 39 PY - 2024 IS - 1 SP - 45 EP - 48 PG - 4 SN - 1215-0630 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34741137 ID - 34741137 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Polónyi, István TI - A felsőoktatási lemorzsolódás makroelemzése JF - ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA J2 - ISKOLAKULTÚRA VL - 33 PY - 2024 IS - 12 SP - 3 EP - 22 PG - 20 SN - 1215-5233 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34697648 ID - 34697648 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Rezsabek, Nándor AU - Dobos, Anna TI - Remeteszőlős védett értékei és egyedi tájértéke CY - Eger, 2024. február 1-2 PY - 2024 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34568374 ID - 34568374 LA - Hungarian DB - MTMT ER -