@article{MTMT:34776889, title = {Jánosi Andor, a kolozsvári Wallenberg}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34776889}, author = {Csepregi, András}, journal-iso = {EGYHÁZFÓRUM}, journal = {EGYHÁZFÓRUM}, volume = {34 (14)}, unique-id = {34776889}, issn = {1215-0630}, year = {2024}, pages = {36-39} } @inproceedings{MTMT:34772606, title = {Aktív erőszakmentes ellenállás és polgári engedetlenség – evangélikus teológiai megközelítésben}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34772606}, author = {Csepregi, András}, booktitle = {Látták a láthatatlant}, unique-id = {34772606}, year = {2024}, pages = {149-157} } @article{MTMT:34772091, title = {Felsőoktatók}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34772091}, author = {Polónyi, István}, journal-iso = {ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE}, journal = {ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE}, volume = {74 évf}, unique-id = {34772091}, issn = {1215-1807}, year = {2024}, eissn = {1788-2400}, pages = {105-125} } @book{MTMT:34772032, title = {New Insights Into Protected Area Management and Conservation Biology [Working Title]}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34772032}, doi = {10.5772/intechopen.104052}, editor = {Hufnagel, Levente}, publisher = {InTech Open Access Publisher}, unique-id = {34772032}, year = {2024}, orcid-numbers = {Hufnagel, Levente/0000-0003-0438-2432} } @{MTMT:34771854, title = {Introductory Chapter: Biodiversity Conservation Levels and Approaches in Today’s Global Ecological Crisis}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34771854}, author = {Hufnagel, Levente}, booktitle = {New Insights Into Protected Area Management and Conservation Biology [Working Title]}, doi = {10.5772/intechopen.113079}, unique-id = {34771854}, abstract = {New Insights into Protected Area Management and Conservation Biology provides an interesting overview of the frontiers of scientific research in this practically important and scientifically interesting applied area of ecological research. Chapters discuss national parks, wetlands, and forests from botanical, zoological, and practical viewpoints. It is a useful resource for researchers, teachers, students, and other interested readers who are looking to gain insight into the conservation of the Earth’s biodiversity and ecosystems.}, year = {2024}, orcid-numbers = {Hufnagel, Levente/0000-0003-0438-2432} } @article{MTMT:34768272, title = {Női úttörők az európai metodizmus kialakulásában. 2. Bulgária}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34768272}, author = {Kertai-Szabó, Ildikó}, journal-iso = {ÉLET ÉS VILÁGOSSÁG}, journal = {ÉLET ÉS VILÁGOSSÁG}, volume = {36}, unique-id = {34768272}, issn = {1216-7223}, year = {2024}, pages = {12-16} } @article{MTMT:34765003, title = {Látássérült nők iskolai életútja}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34765003}, author = {Rékasi , Nikolett and Papp, Gabriella Erzsébet and Sándor, Anikó}, doi = {10.52092/gyosze.2024.1.2}, journal-iso = {GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE}, journal = {GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE: A MAGYAR GYÓGYPEDAGÓGUSOK EGYESÜLETÉNEK FOLYÓIRATA}, volume = {52}, unique-id = {34765003}, issn = {0133-1108}, abstract = {Háttér és célok: Fontos feltárni azt az időszakot, ami bemutatja a látássérült tanulók oktatását az elmúlt évtizedekben. Azzal is foglalkozni kell, hogy a nőket érő kettős elnyomás miként jelentkezik már gyermekkorban az oktatás keretei között. Öt, 32-45 év közötti látássérült nő iskolai életútját mutatjuk be és elemezzük. A narratív életútinterjúikból azokat a részeket emeljük ki, amik a közoktatáshoz kötődnek. Célunk hogy bemutassuk a látássérült tanulók speciális és integrált oktatását az 1980-as, 1990-es években, , valamint, hogy képet adjunk az ezek befolyásoló, a közoktatási törvényben zajló változásokról.Módszer: Kutatásunkban a narratív interjú és a Grounded Theory módszereket vegyítettük. A két módszer kombinálása ritka, de látunk rá példákat (Charmaz, 1999). Az elemzéshez a MAXQDA 2022 szoftvert használtuk. Két kérdésre kerestük a választ: 1. Milyen nehézségek azonosíthatók a látássérült nők élettörténeteiben iskolai életútjuk során? 2. Milyen erőforrások álltak rendelkezésükre ahhoz, hogy az iskolai életút során tapasztalt nehézségekkel megküzdjenek?Eredmények: Vizsgálatunkból kiderül, hogy a család támogató vagy hátráltató tényező lehet. Erőforrásként említhető a megfelelő gyógypedagógiai segítség és az erős baráti kapcsolatok megléte. Ugyanakkor a tanárok elutasító magatartása, a gyógypedagógiai támogatás hiánya, a beilleszkedési nehézségek, a kirekesztés nehézséget jelentettek az oktatásban.Következtetések: Kutatásunk eredményei alátámasztják a jelen korban folyó integrációs folyamatokat. Az azonosított erőforrások és nehézségek egymástól elválaszthatatlanok.Kulcsszavak: látássérült nők, iskolai életút, integrált oktatás, látássérülés}, year = {2024}, pages = {17-36}, orcid-numbers = {Rékasi , Nikolett/0000-0001-9845-9087; Papp, Gabriella Erzsébet/0000-0001-7766-2115; Sándor, Anikó/0000-0001-7960-8294} } @article{MTMT:34741137, title = {Remete (Einzig) László, a radikális}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34741137}, author = {Gombocz, Eszter}, journal-iso = {EGYHÁZFÓRUM}, journal = {EGYHÁZFÓRUM}, volume = {39}, unique-id = {34741137}, issn = {1215-0630}, year = {2024}, pages = {45-48} } @article{MTMT:34697648, title = {A felsőoktatási lemorzsolódás makroelemzése}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34697648}, author = {Polónyi, István}, journal-iso = {ISKOLAKULTÚRA}, journal = {ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA}, volume = {33}, unique-id = {34697648}, issn = {1215-5233}, year = {2024}, eissn = {1588-0818}, pages = {3-22} } @misc{MTMT:34568374, title = {Remeteszőlős védett értékei és egyedi tájértéke}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34568374}, author = {Rezsabek, Nándor and Dobos, Anna}, unique-id = {34568374}, year = {2024}, orcid-numbers = {Dobos, Anna/0000-0001-6864-7052} }