@CONFERENCE{MTMT:35727913, title = {Közszolgálatiság és tanárképzés: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Nemeskürty István Tanárképző Karának oktatási filozófiája}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/35727913}, author = {Veszelszki, Ágnes}, booktitle = {Változó világ, átalakuló nevelés-oktatás-képzés I-II.}, unique-id = {35727913}, year = {2024}, pages = {215-220}, orcid-numbers = {Veszelszki, Ágnes/0000-0003-2226-0607} } @article{MTMT:35651047, title = {Az Onlyfans médiaképe a magyar online hírportálok tükrében}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/35651047}, author = {Aczél, Petra Katalin and Sebestény, Judit and Veszelszki, Ágnes}, doi = {10.20520/JEL-KEP.2024 .1.33}, journal-iso = {JEL-KÉP}, journal = {JEL-KÉP: KOMMUNIKÁCIÓ KÖZVÉLEMÉNY MÉDIA}, volume = {2024}, unique-id = {35651047}, issn = {0209-584X}, abstract = {A tanulmány az OnlyFans portál médiában megjelenő képét vizsgálja a három legolvasottabb magyar online hírportál, az origo.hu, a 24.hu és az index.hu felületén 2022. január 1. és 2022. december 31. között megjelent cikkekben, a retorikai kritika módszerével. 189 cikk tematikus elemzését elvégezve öt fő témakategóriát különböztettünk meg: 1. a leggyakrabban azonosított PÉNZ kategória esetében az OnlyFans a jólét eszközeként jelenik meg; 2. a KARRIER kategória arra mutat rá, hogy az OnlyFans újfajta karrierlehetőséget biztosít; 3. a HÍRNÉV kategóriában az oldal az ismertség megteremtését vagy növelését szolgáló útként tűnik fel; 4. a MINTA kategória a OnlyFans-regisztrációt pozitív, követendő példaként, anyáról lányára vagy kollégáról kollégára terjedő sikertörténetként ábrázolja; 5. a NEGATÍV MEGÍTÉLÉS, KOCKÁZAT az egyetlen témakategória, amelyben az OnlyFans-tartalomgyártás szakmai és magánéletet érintő negatív, esetlegesen jogi következményei kapnak hangsúlyt.}, keywords = {OnlyFans; médiakép; online hírportálok; retorikai kritika; tartalomgyártás}, year = {2024}, pages = {32-54}, orcid-numbers = {Aczél, Petra Katalin/0000-0002-8896-7843; Veszelszki, Ágnes/0000-0003-2226-0607} } @article{MTMT:35643919, title = {The Job That Calls My Name. Theoretical Explanations for Gendered Wording in Job Advertising and the Importance of Recruitment Communication: A Literature Review}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/35643919}, author = {Szabó, Kincső}, doi = {10.59648/filologia.2024.1-4.3}, journal-iso = {FILOLÓGIA.HU}, journal = {FILOLÓGIA.HU}, volume = {15}, unique-id = {35643919}, abstract = {One of the main goals of a (young) job seeker is to find a job that offers a valuable opportunity in their career and that also satisfies the professional curiosity. One of the most frequently visited labour market platforms for this purpose are job advertising portals. Browsing through job advertisements is a much more complex process than it may seem at first sight: numerous studies show that a job advertisement is usually the first encounter between the employer’s offer and the expectations of the potential candidate. The primary goal of recruitment communication is to attract all job seekers who match the description in the advertisement, however, discriminatory references and implicit cues referring to one gender may be unconsciously coded into language, which therefore distorts equal application opportunity. The aim of this literature review is to synthetise the emergence, functioning and social implications of implicit gender references in job advertisements. The article introduces the topic through six main sections, broken down into theoretical components. The introduction is followed by a discussion of the gender gap at both national as well as international level, the basic principles of recruitment communication, the main explanatory theories of organisational behaviour, the effects of implicit gender references on the perceiver, and lastly, a discussion of gender linguistics is touched upon.}, keywords = {DISCRIMINATION; Job advertisements; recruitment communication; gender cues; implicit effect}, year = {2024}, eissn = {2062-7858}, pages = {40-51} } @{MTMT:35610589, title = {Karanténsikerek, avagy mit csinálnak a nyelvészek járvány idején}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/35610589}, author = {Veszelszki, Ágnes and Magyari, Sára}, booktitle = {Tandem}, unique-id = {35610589}, year = {2024}, pages = {70-74}, orcid-numbers = {Veszelszki, Ágnes/0000-0003-2226-0607} }