TY - JOUR AU - Bagoly-Simó, Péter AU - Palatinus, Zsolt AU - Tóth, Ádám AU - Homoki, Erika AU - Kádár, Anett TI - What Are They Doing When They Stare at the Map? Exploring Map Decoding Task Processing Using Eye-Tracking Peter Bagoly-Simo, Zsolt Palatinus, Ádám Tóth, Erika Homoki, Anett Kádár JF - IARTEME-JOURNAL J2 - IARTEME-JOURNAL VL - 2024 PY - 2024 SN - 1837-2104 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34683952 ID - 34683952 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Bagoly-Simó, Péter AU - Homoki, Erika AU - Kádár, Anett TI - Shifting Spatial Representations. A Comparative Study of Maps in Post-Socialist and Post-Soviet JF - IARTEME-JOURNAL J2 - IARTEME-JOURNAL VL - 2024 PY - 2024 SN - 1837-2104 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34683951 ID - 34683951 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Schicketanz, Juliane AU - Kabisch, Sigrun AU - Bagoly-Simó, Péter AU - Lakes, Tobia TI - Factors that are perceived as supporting or hindering active school travel (AST): go-along interviews with primary school children and their parents JF - CHILDRENS GEOGRAPHIES J2 - CHILD GEOGR PY - 2023 SP - 1 EP - 17 PG - 17 SN - 1473-3285 DO - 10.1080/14733285.2023.2269104 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34540125 ID - 34540125 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Bagoly-Simó, Péter AU - Johannes, Graaf AU - Tóth, Ádám AU - Kádár, Anett TI - Europe and its Borders. A Mental Mapping Study with Secondary School Students from Central Berlin JF - J-READING: JOURNAL OF RESEARCH AND DIDACTICS IN GEOGRAPHY J2 - J-READING VL - 2 PY - 2023 IS - 12 SP - 21 EP - 32 PG - 12 SN - 2281-4310 DO - 10.4458/6083-02 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34482975 ID - 34482975 LA - English DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Tóth, Ádám AU - Pál, Viktor AU - Kádár, Anett AU - Palatinus, Zsolt TI - Tanulók térképfeldolgozási stratégiáinak elemzése szemmozgáskövetéses módszerrel PY - 2023 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34482887 ID - 34482887 N1 - Előadás, III. Pedagógiai Módszertani Konferencia. - A jövő kihívásainak pedagógiája. Eger, Eszterházy Károly Katolikus Egyetem. 2023. november 22. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Kádár, Anett AU - Homoki, Erika TI - Hol mi van? Egy térképolvasási kompetenciamodell adaptálása, validálása és továbbfejlesztése. előadás TS - előadás PY - 2023 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34414932 ID - 34414932 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Kádár, Anett AU - Bagoly-Simó, Péter AU - Palatinus, Zsolt AU - Pál, Viktor AU - Homoki, Erika AU - Tóth, Ádám AU - Bokis, Alexandra AU - Pirkhoffer, Ervin AU - Varga, Gábor AU - Teperics, Károly TI - Általános és középiskolástanulók térképolvasási stratégiáinak vizsgálata. előadás TS - előadás PY - 2023 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34414880 ID - 34414880 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Homoki, Erika AU - Mata, Emese ED - Bajzáth, Angéla ED - Csányi, Kinga ED - Győri, János TI - Mérhető változások a 3. osztályosok környezetismeret tudásában T2 - Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai az átalakuló világban PB - ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar (ELTE PPK) CY - Budapest SN - 9789634896111 PY - 2023 SP - 311 EP - 311 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34221192 ID - 34221192 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Bujdosó, Gyöngyi AU - Teperics, Károly AU - Roskó, Tibor AU - Jász, Erszébet AU - Czimre, Klára AU - Molnár, Ernő AU - Kapusi, János AU - Novac, Cornelia Mihaela AU - Novac, Ovidiu Constantin ED - Luis, Gómez Chova ED - Chelo, González Martínez ED - Joanna, Lees TI - Disruptive technologies in STEM education - A method for broadening the spectrum of IT teacher education T2 - EDULEARN23 Proceedings PB - International Academy of Technology, Education and Development (IATED) CY - [s.l.] SN - 9788409521517 T3 - EDULEARN Proceedings, ISSN 2340-1117 PY - 2023 SP - 5684 EP - 5692 PG - 9 DO - 10.21125/edulearn.2023.1488 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34072024 ID - 34072024 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Bagoly-Simó, Péter TI - Geography's unkept promises of education for sustainable development (ESD) on geography's wasted potential to educate for a more sustainable future JF - INTERNATIONAL RESEARCH IN GEOGRAPHICAL AND ENVIRONMENTAL EDUCATION J2 - INT RES GEOGR ENVIRON EDUC VL - 32 PY - 2023 IS - 1 SP - 53 EP - 68 PG - 16 SN - 1038-2046 DO - 10.1080/10382046.2023.2158631 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33984563 ID - 33984563 AB - For decades, geography has claimed to be the school subject with a unique and powerful contribution to Environmental Education and, subsequently, Education for Sustainable Development. Empirical evidence seems to support this agenda showcasing that geographical knowledge, defined as human-environment interaction, can better equip students with the knowledge required in relation to ESD-topics and thus help to work towards a more sustainable future than any other school subject. However, despite the efforts of the last three decades, there is a clear gap between the claim and the reality of geography's role in ESD. Therefore, using the case of Germany, this article discusses three dimensions of this gap to assist geography in making the meaningful contribution to young people's lives that it has promised for decades. LA - English DB - MTMT ER -