TY - CHAP AU - Máté, Balázs AU - Piskóti, István AU - Vida, Noémi ED - Piskóti, István ED - Nagy, Szabolcs TI - Keresőoptimalizálás az integrált tartalommarketing gyakorlatában T2 - Marketingkaleidoszkóp 2023 PB - Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézet CY - Miskolc T3 - Miskolci Marketing Műhely, ISSN 2062-2260 ; 2023. PY - 2023 SP - 92 EP - 108 PG - 17 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34483636 ID - 34483636 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Amberg, Nóra AU - Lehota, József AU - Gyenge, Balázs ED - Szűcs, Krisztián ED - Csapó, János ED - Jakopánecz, Eszter TI - A hazai kozmetikumpiacra ható trendek bemutatása T2 - Empatikus Marketing Interdiszciplináris Megközelítésben PB - Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar CY - Pécs SN - 9789636261726 PY - 2023 SP - 7 EP - 11 PG - 5 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34444115 ID - 34444115 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Amberg, Nóra AU - Gyenge, Balázs AU - Lehota, József TI - Kozmetikumvásárlók szegmentálása az üzletekben történő kozmetikumok vásárlását befolyásoló tényezők alapján JF - GAZDASÁG ÉS TÁRSADALOM J2 - GAZD TÁRS VL - 15 (33) PY - 2022 IS - 4 SP - 88 EP - 115 PG - 28 SN - 0865-7823 DO - 10.21637/GT.2022.4.05 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34162758 ID - 34162758 AB - A tanulmány témája az üzletekben történő kozmetikumvásárlások tényezőinek hatása a kozmetikumvásárlási és -fogyasztási döntésekre. A téma jelentősége abban rejlik, hogy a vásárlók egyre szélesebb szortimentű kozmetikai termékpalettából válogathatnak a különböző kozmetikumokat (is) árusító üzletekben, amelyek között megtalálhatóak natúr, vegyi kozmetikumok, illetve ezek valamilyen kombinációja. A tanulmány célja annak a vizsgálata, hogy a fogyasztók/vásárlók milyen tényezők hatására hoznak döntést az üzletekben történő kozmetikumok megvásárlása és használata mellett, és ezek alapján ezen kozmetikai termékek vásárlói és fogyasztói hogyan szegmentálhatók. A kutatás módszertanát tekintve kvantitatív kutatás, formája online megkérdezés (n=1.439). Elvárt eredményekként kerül bemutatásra egy saját elméleti és egy saját kutatási modell, illetve a két modell közötti kapcsolat, továbbá az üzletekben történő kozmetikumvásárlásokra ható faktorok és klaszterek. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Battay, Máté AU - Komáromi, Nándor ED - Naárné Tóth, Zsuzsanna Éva ED - Tatár, Emese TI - Clouds over the Hungarian countryside: the attitude of rural companies towards the use of webhosting T2 - Management, Innovation and Development: Goals for Socio-Economic Change PB - Inform Kiadó és Nyomda Kft. CY - Budapest SN - 9786155666490 PY - 2021 SP - 215 EP - 226 PG - 12 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32856860 ID - 32856860 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Zéman, Zoltán AU - Kálmán, Botond Géza AU - Bárczi, Judit TI - Survey and Literature Assessment on the Financial Literacy of University Students JF - LIMES: A II. RÁKÓCZI FERENC KÁRPÁTALJAI MAGYAR FŐISKOLA TUDOMÁNYOS ÉVKÖNYVE J2 - LIMES VL - 8 PY - 2021 IS - 1 SP - 269 EP - 280 PG - 12 SN - 2411-4081 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32630896 ID - 32630896 AB - Abstract. The financial culture of university students has been a research topic in the economic literature since the 1980s. However, its significance has grown during the past decade. It owes on the one hand to the 2008 crisis and its subsequent effects; recently, however, the crisis being induced by the COVID-19 pandemic has become the major reason. On the other hand, Industry 4.0 is affecting financial development, too. It is crucial that we know how effective educating finances is; a multitude of surveys satisfy this requirement. In this study the authors compare the results of their own research carried out in one such topic with data arising from the available literature. Their primary goal was to draw attention to the weight of the topic and their second objective was to highlight the importance of reviewing scientific literature. Keywords: financial literacy, university student, crisis situation, financial education Резюме. Фінансова культура студентів університету є темою в економічній літературі з 1980-х років. Однак її значимість по справжньому тільки за останнє десятиліття зросла. Причиною цього є з одного боку, криза 2008 року та її наслідки, а у наші дні – криза, спричинена COVID-19. Інша причина полягає в тому, що Промисловість 4.0 також впливає на розвиток фінансів. Роль державної освіти та вищої освіти набуває все більшого значення у передачі фінансових знань та навичок. Важливо також знати, наскільки ефективна фінансова освіта, для чого служать різні опитування. У цьому дослідженні автори порівнюють результати власного опитування на таку тему з даними, знайденими в літературі. Їх основною метою було привернути увагу до важливості теми, а другорядним наміром – звернути увагу на важливість вивчення літератури. Ключові слова: фінансова культура, студент університету, кризова ситуація, фінансова освіта Rezümé. Az egyetemi hallgatók pénzügyi kultúrája az 1980-as évek óta téma a gazdasági szakirodalomban. Jelentősége azonban az utóbbi évtizedben nőtt meg igazán. Ennek oka egyrészt a 2008-as válság és annak tovagyűrűző hatásai, napjainkban pedig a Covid-19 okozta krízis. A másik ok, hogy az Ipar 4.0 a pénzügyek fejlődésére is hatással van. A közoktatás és a felsőoktatás szerepe egyre fontosabb a pénzügyi tudás és készségek közvetítésében. Fontos tudnunk azt is, hogy a pénzügyek oktatása mennyire hatékony. Erre szolgálnak a különböző felmérések. Ebben a tanulmányukban a szerzők egy ilyen témában készült saját felmérésük eredményeit hasonlítják össze a szakirodalomban fellelhető adatokkal. Elsődleges céljuk az volt, hogy felhívják a figyelmet a téma fontosságára, másodlagos szándékuk pedig az, hogy felhívják a figyelmet a szakirodalom tanulmányozásának fontosságára. Kulcsszavak: pénzügyi kultúra, egyetemi hallgató, válsághelyzet, pénzügyi oktatás LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Csesznik, Zoltán AU - Gáspár, Sándor AU - Thalmeiner, Gergő AU - Zéman, Zoltán TI - Examining the effectiveness of fundamental analysis in a long-term stock portfolio JF - ECONOMIC ANNALS-XXI J2 - ECON ANN XXI VL - 190 PY - 2021 IS - 5-6(2) SP - 119 EP - 127 PG - 9 SN - 1728-6220 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32556708 ID - 32556708 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Varga, József AU - Cseh, Balázs ED - Kovács, Tamás ED - Szóka, Károly TI - Az infláció újraelosztási hatásai Magyarországon T2 - XV. Soproni Pénzügyi Napok „Fenntartható gazdaság – fenntartható pénzügyek” pénzügyi, adózási és számviteli szakmai és tudományos konferencia PB - Soproni Felsőoktatásért Alapítvány CY - Sopron SN - 9786158023078 PY - 2021 SP - 359 EP - 359 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32516513 ID - 32516513 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Koroseczné Pavlin, Rita AU - Gál, Veronika AU - Wickert, Irén ED - Kovács, Tamás ED - Szóka, Károly TI - Kedvezményes áfakulcsok alkalmazása az EU tagállamokban T2 - XV. Soproni Pénzügyi Napok „Fenntartható gazdaság – fenntartható pénzügyek” pénzügyi, adózási és számviteli szakmai és tudományos konferencia PB - Soproni Felsőoktatásért Alapítvány CY - Sopron SN - 9786158023078 PY - 2021 SP - 213 EP - 225 PG - 13 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32516505 ID - 32516505 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Baraki, Tiblets Nguse AU - Oshora, Betgilu AU - Zéman, Zoltán ED - Horváth, Bálint ED - Földi, Péter TI - Microfinance. A Tool for Empowering Women Entrepreneurs in Ethiopia TS - A Tool for Empowering Women Entrepreneurs in Ethiopia T2 - VII. International Winter Conference of Economics PhD Students and Researchers Conference Proceedings PB - Óbudai Egyetem CY - Budapest SN - 9789634492559 PY - 2021 SP - 81 EP - 90 PG - 9 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32502770 ID - 32502770 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Varga, József AU - Tóth, Gergely AU - Cseh, Balázs AU - Falus, Orsolya TI - The Ethical Role of Interest-Free Economy in the Christian and Islamic Systems JF - EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATIONAL AND SOCIAL SCIENCES J2 - EJESS VL - 6 PY - 2021 IS - 2 SP - 146 EP - 155 PG - 9 SN - 2654-6621 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32495003 ID - 32495003 AB - Mainstream economists, and most non-economists, as well, consider the existence of interest as a matter-of-course. Moreover, some economists say that it is an essential regulator of the economy, which creates a balance between savers and investors, regulates the borrowings, and it is an essential tool for the central bank's monetary control. In our study we examine the role of the interest in the Christian and Islamic moral and economy. Within the framework of the moral side we are curious about the methods by the Islamic economy works without interest, if interest itself is so important that it substantiates the whole economic mechanism LA - English DB - MTMT ER -