TY - GEN AU - Kiss, Andrea AU - Dobrovoczky, Adrienn AU - Mészáros, Ádám AU - Gortva, János TI - Iskolatörténeti kiállítás- Pásztói Zsigmond Király Általános Iskola CY - Szakértők: Mészáros Ádám, Gortva János PY - 2024 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34832789 ID - 34832789 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Gortva, János TI - Pillanatképek a pásztói (nép)oktatás történetéből PY - 2024 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34832697 ID - 34832697 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Széplaki, Ildikó ED - K. Nagy, Emese ED - Zagyváné Szűcs, Ida TI - Az oktatók módszerei az általános testnevelés keretein belül T2 - A múlt, a jelen és a jövő a pedagógiában PB - Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó CY - Eger SN - 9789634962694 PY - 2024 SP - 111 EP - 122 PG - 12 DO - 10.46403/Amult.2024.111 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34830242 ID - 34830242 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Bomba, Gábor AU - Trzaskoma-Bicsérdy, Gabriella AU - Csányi, Tamás (János) TI - A digitális oktatás tapasztalatai a testnevelésben JF - MAGYAR SPORTTUDOMÁNYI SZEMLE J2 - M SPORTTUD SZLE VL - 25 PY - 2024 IS - 1 (107) SP - 39 EP - 49 PG - 11 SN - 1586-5428 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34768154 ID - 34768154 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - ART ED - Láng, Éva / choreographer TI - Bécsi-keringő formáció-Ti korita Vu PY - 2024 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34765455 ID - 34765455 AB - 10.B osztály táncbemutatója az EKKE gyakorló Gimn. Farsangi Bálon DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Kelemen, Bence AU - Benczenleitner, Ottó AU - Tóth, László TI - Easy interval method, an alternative approach to improve anaerobic threshold speed JF - SCIENTIFIC JOURNAL OF SPORT AND PERFORMANCE J2 - SCI J SPORT PERFORMANCE VL - 3 PY - 2024 IS - 2 SP - 220 EP - 227 PG - 8 SN - 2794-0586 DO - 10.55860/SZDQ4880 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34720759 ID - 34720759 AB - This paper presents the specific training method in distance running developed by the Dutch running coach Herman Verheul and successfully applied in the 1970s, its historical background, its afterlife, and its possible applications. The Verheul method can be traced back to the Stampfl interval method used in the 1960s. It involves the use of shorter (200 and 400 meters) and longer (1000 and later 2000 meters) interval training sessions on a daily basis. The method is characterised by a low intensity of partial distances compared to traditional interval training and a relatively long active recovery period equal to the interval distance. For these reasons, the workouts remain predominantly aerobic, without significant lactic acid accumulation, allowing interval training to be used daily and avoiding over-exertion. The method allows runners to achieve high weekly volumes at high running speeds, crucial for establishing anaerobic threshold speed (vLT2) and economical running movement (RE), essential for successful distance running performance. The easy interval method offers an alternative means of improving anaerobic threshold speed. It may provide a new tool to the recently used sustained tempo runs and the anaerobic threshold intervals that are prevalent today. LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Herpainé Lakó, Judit ED - Fritz, P TI - A tájékozódási futás és a természetjárás szellemi rekreációs kihívásai T2 - IV. Leisure Tudományos Konferencia PB - Közép-Kelet-Európai Rekreációs Társaság C1 - Budapest SN - 9786156637185 PY - 2024 SP - 22 EP - 23 PG - 2 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34568351 ID - 34568351 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Gortva, János TI - Helytörténeti jellegű kutatások felhasználása a köznevelésben, avagy mikrotörténet és tantárgyi koncentráció PY - 2024 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34560736 ID - 34560736 AB - A modern pedagógia fókuszában egyre inkább a tanulói tevékenységek, illetve a tantárgyi integráció áll. A NAT 2020-ban is számos ponton megjelennek az ehhez kapcsolódó tartalmi elemek. Több olyan új tantárgy is szerepel a tantervben, amelyben jól használhatók a helytörténeti kutatások eredményei. Módszertani szempontból az oral history módszere, illetve akár a településen korábban már elkészített interjúk is felhasználhatók. A hon- és népismeret tantárgy keretében például a helyi hagyományok és értékek feltárása, a digitális adatbázisok felhasználása az egyik elvégzendő feladat, illetve tevékenység. Az állampolgári ismeretek nevű tantárgy tantervében szerepel a helyi sportegyesületek, illetve sportolók megismerése, amelyhez például a korábbi sporttörténeti kutatások kiválóan használhatóak. Ugyanezen tantárgyak keretében a tanuló megismerkedik a helyi tradíciókkal és értékekkel, így például az iskola történetével, hagyományaival is. Természetesen mindezeket aktív, alkotó módon. Ez lehetőséget nyújt a digitális történetmesélés és számos más módszertani megoldás felhasználására, ugyanakkor elengedhetetlenül szükségessé teszi a tantárgyak közötti kapcsolatok erősítését. A hagyományos tantárgyi struktúra régebbi tárgyaiban is számos olyan elem van, ami elősegíti a tantárgyi koncentrációt. Az ének-zene tantárgy esetében a helyi zenei hagyományok megismerése és összegyűjtése lehet ilyen jellegű feladat. A történelem tantárgy esetében még az érettségi témakörök között is megjelenik a helyi sajátosságokat tükröző téma lehetősége, amennyiben ezt a helyi tanterv is tartalmazza. Ez a néhány kiemelt példa is jól mutatja, hogy a helytörténeti (legyen az akár történelmi, sport, vagy kulturális témájú) jellegű kutatások szerepe jelentős lehet a köznevelésben. A tanulmányban igyekszem néhány példát felmutatni ezekre, illetve módszertani ötleteket adni a pedagógusoknak az együttműködésre, a tantárgyi koncentrációra. Magától értetődik, hogy a kapcsolódási pontok feltárása és kiaknázása mindig egyéni, a helyi sajátosságokhoz alkalmazkodó feladat, csakúgy, mint a már elvégzett kutatások megismerése, illetve esetleges új lehetőségek, irányok megfogalmazása. Sok esetben ez jelentheti a diákok minikutatásait éppúgy, mint akár a pedagógusok együttműködésében megvalósuló projekteket. Az előadás célja, hogy ezekhez gondolatébresztőként, inspirációként szolgáljon. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Kerner, László AU - Katona, Zsolt Bálint AU - Suszter, László AU - Barthalos, István AU - Ihász, Ferenc AU - Podstawski, Robert TI - Anthropometric and Physiological Characteristics of Young Elite Hungarian Motocross Riders in Motocross Competitions JF - PHYSICAL ACTIVITY REVIEW J2 - PHYS ACT REV VL - 12 PY - 2024 IS - 1 SP - 47 EP - 58 PG - 12 SN - 2300-5076 DO - 10.16926/par.2024.12.05 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34172906 ID - 34172906 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Hegyi, Domonkos AU - Révész, László TI - Pozitív pedagógia és a síoktatás összefüggései JF - MAGYAR SPORTTUDOMÁNYI SZEMLE J2 - M SPORTTUD SZLE VL - 24 PY - 2023 IS - 5 (105) SP - 19 EP - 20 PG - 2 SN - 1586-5428 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34844012 ID - 34844012 N1 - (poszter absztrakt) LA - Hungarian DB - MTMT ER -