TY - JOUR AU - Megyesi, Beáta AU - Tudor, Crina AU - Láng, Benedek AU - Horváth-Czingerné Lehofer, Anna Réka AU - Kopal, Nils AU - de Leeuw, Karl AU - Waldispühl, Michelle TI - Keys with nomenclatures in the early modern Europe JF - CRYPTOLOGIA J2 - CRYPTOLOGIA VL - 48 PY - 2024 IS - 2 SP - 97 EP - 139 PG - 43 SN - 0161-1194 DO - 10.1080/01611194.2022.2113185 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33206329 ID - 33206329 N1 - Funding Agency and Grant Number: Swedish Research Council [2018-06074] Funding text: This work has been supported by the Swedish Research Council, grant 2018-06074: DECRYPT-Decryption of historical manuscripts. AB - We give an overview of the development of European historical cipher keys originating from early Modern times. We describe the nature and the structure of the keys with a special focus on the nomenclatures. We analyze what was encoded and how and take into account chronological and regional differences. The study is based on the analysis of over 1,600 cipher keys, collected from archives and libraries in 10 European countries. We show that historical cipher keys evolved over time and became more secure, shown by the symbol set used for encoding, the code length and the code types presented in the key, the size of the nomenclature, as well as the diversity and complexity of linguistic entities that are chosen to be encoded. LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Cservék, Judit AU - Hlédik, Erika TI - Információfeldolgozás folyamatának szerepe speciális, komplex döntéshozatali folyamat meggyőző kommunikációja során JF - MARKETING ÉS MENEDZSMENT J2 - MARKETING ÉS MENEDZSMENT VL - 57 PY - 2023 IS - Különszám EMOK 3 SP - 16 EP - 25 PG - 10 SN - 1219-0349 DO - 10.15170/MM.2023.57.KSZ.03.02 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34501600 ID - 34501600 AB - A TANULMÁNY CÉLJAEgy reklám hatásosságát számtalan tényező befolyásolja. Az egyik alapvetően eldöntendő kérdés, hogy a reklám célcsoportja az adott termék esetén inkább racionális vagy inkább érzelmi alapon dolgozza-e fel az „ingergazdag” környezetben érkező információkat, meghatározva ezzel a konkrét reklám kivitelezésének módját, keretét. Kutatásunk célja az információ feldolgozási útjainak aktiválódását befolyásoló tényezők vizsgálata egy speciális termék reklámvideóján keresztül.ALKALMAZOTT MÓDSZERTANAz Advertising Response Model által megkülönböztetett racionálisabb, tudatosabb centrális és az emocionálisabb, heurisztikus perifériás feldolgozási utak elmélete alapján az erősebb kognitív beállítottságú személyek esetében a centrális irány aktiválódását várnánk, míg az emocionálisabb személyiségeknél a perifériás útét.LEGFONTOSABB EREDMÉNYEKEzzel szemben a 226 főre elvégzett kvantitatív kutatásunk eredményei alapján a kisgyermekek képességfelmérésére szolgáló PractiKid termék reklámvideójának hatását vizsgálva, még a magasabb emocionális szinttel rendelkező válaszadóknál is a centrális út dominanciáját tapasztalhattuk. A várakozásokkal szembeni eredmények többek között a vizsgálatba bevont termék speciális jellegére, valamint a feldolgozási út aktiválódását befolyásoló további tényezők jelenlétére vezethető vissza, amelyek a közeljövőben további kutatásokat tesznek szükségessé. Ugyanakkor a korábbi hazai publikációkon túlmutatva a cikkünkben alkalmazott módszertan lehetőséget biztosít a feldolgozási utak empirikus kutatásainak megalapozásához.GYAKORLATI JAVASLATOKKutatásunk eredményei felhívják a gyakorlati szakemberek figyelmét arra, hogy speciális termékek esetén a komplex döntési folyamat a különböző érzelmek iránti igényű csoportokban egyaránt a kognitív feldolgozási irányt erősítheti. Az ilyen termékek reklámjának tervezésénél főként a termékjellemzőkre, az érvek súlyára szükséges fókuszálni. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Mandják, Tibor AU - Margitay, Tihamér ED - Szűcs, Krisztián ED - Csapó, János ED - Jakopánecz, Eszter TI - Empátia és üzleti paradigma T2 - Empatikus Marketing Interdiszciplináris Megközelítésben PB - Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar CY - Pécs SN - 9789636261726 PY - 2023 SP - 151 EP - 154 PG - 4 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34197042 ID - 34197042 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Pop, Rebeka-Anna AU - Hlédik, Erika AU - Dabija, Dan-Cristian TI - Predicting consumers' purchase intention through fast fashion mobile apps: The mediating role of attitude and the moderating role of COVID-19 JF - TECHNOLOGICAL FORECASTING AND SOCIAL CHANGE J2 - TECHNOL FORECAST SOC VL - 186 PY - 2023 PG - 12 SN - 0040-1625 DO - 10.1016/j.techfore.2022.122111 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33199083 ID - 33199083 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Totth, Gedeon AU - Brávácz, Ibolya AU - Harsányi, Dávid AU - Pacsi, Diána AU - Szabó, Zoltán TI - Kihívások a hazai KKV szektor döntéshozatalában – Fókuszban az online kommunikációs megjelenés JF - MARKETING ÉS MENEDZSMENT J2 - MARKETING ÉS MENEDZSMENT VL - 56 PY - 2022 IS - 2 SP - 3 EP - 12 PG - 10 SN - 1219-0349 DO - 10.15170/MM.2022.56.02.01 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33110185 ID - 33110185 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Harsányi, Dávid AU - Totth, Gedeon AU - Szabó, Zoltán AU - Brávácz, Ibolya TI - Hazai kis- és középvállalkozások weboldalainak vizsgálata egy újszerű értékelési rendszer használatával JF - VEZETÉSTUDOMÁNY J2 - VEZETÉSTUDOMÁNY VL - 53 PY - 2022 IS - 8-9 SP - 152 EP - 165 PG - 14 SN - 0133-0179 DO - 10.14267/VEZTUD.2022.08-09.12 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33093503 ID - 33093503 N1 - A print és online kiadásban az oldalszámozás eltér! AB - A tanulmány célja annak áttekintése volt, hogy mi jellemző a KKV-k weboldalaira mind tartalmi, mind formai szempontból. A kutatásban 252 cég vizsgálatára került sor, amelyből 146 (58%) rendelkezett honlappal. A megfigyelés és elemzés után megállapítható, hogy a cégek online jelenléte még fejlesztendő, hiszen egy százpontos vizsgálati rendszerben átlagosan csupán 64 pontot értek el. Pozitívum ugyanakkor, hogy a legnagyobb klaszterbe tartozó vállalkozások átlag feletti eredményt értek el. Az értékelési rendszer megfelelő módszer lehet tehát a honlapok elemzésére, amely az átlagpontszám mellett információval szolgál például a weboldal tartalmi, felhasználói élmény, design vagy technológiai vonatkozásaira is. Így javasolt a módszer kiterjesztése, minden vállalkozás számára elérhetővé tétele. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Zemplén, Gábor Áron ED - Hermann, Veronika ED - Gács, Anna ED - Hamp, Gábor ED - Bárány, Tibor TI - A tudástermelésről – leendő kapuőröknek. A tudomány- és technológiatanulmányok és laboretnográfiák hozzájárulása a tudományos kommunikáció megértéséhez T2 - Tudástermelők, kapuőrök és véleményvezérek PB - Typotex Kiadó CY - Budapest SN - 9789634931904 T3 - Kultúra a digitális forradalom idején PY - 2022 SP - 13 EP - 26 PG - 14 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33087558 ID - 33087558 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Zemplén, Gábor Áron ED - Krekó, Péter ED - Falyuna, Nóra TI - Hogyan alakult ki a ma hasznosnak gondolt tudománykép az oktatásban? T2 - Sarlatánok kora. Miért dőlünk be az áltudományoknak? PB - Athenaeum CY - Budapest SN - 9789635431489 PY - 2022 SP - 43 EP - 53 PG - 11 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33087554 ID - 33087554 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Láng, Benedek ED - Szende, Katalin ED - Uhrin, Dorottya ED - Vadas, András TI - Akvapónia a középkorban T2 - A történelem asztalánál PB - Martin Opitz Kiadó CY - Budapest SN - 9786156388216 PY - 2022 SP - 109 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33062455 ID - 33062455 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Láng, Benedek AU - Beata, Megyesi AU - Crina, Tudor AU - Horváth-Czingerné Lehofer, Anna Réka AU - Nils, Kopal AU - Michelle, Waldispühl ED - Dahlke, C ED - Megyesi, B TI - What Was Encoded in Historical Cipher Keys in the Early Modern Era? T2 - Proceedings of the 5th International Conference on Historical Cryptology HistoCrypt 2022 PB - Linköping University Electronic Press CY - Linköping SN - 9789179293970 T3 - Linköping electronic conference proceedings (Online), ISSN 1650-3740 ; 188. T3 - NEALT Proceedings Series, ISSN 1650-3686 ; 49. PY - 2022 SP - 159 EP - 167 PG - 9 DO - 10.3384/ecp188404 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33062157 ID - 33062157 LA - English DB - MTMT ER -