TY - GEN AU - Földesi, Renáta TI - Pető András mint abszolút pedagógus PY - 2017 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3255953 ID - 3255953 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Földesi, Renáta ED - Kempf, Katalin ED - Vincze, Beatrix ED - Németh, András TI - Pető András és a "Heilkunst" T2 - REFORMPEDAGÓGIA ÉS ÉLETREFORM – ELMÉLETI MEGKÖZELÍTÉSEK, ÚJ KUTATÁSI EREDMÉNYEK. PB - Gondolat Kiadó C1 - Budapest SN - 9789636937751 PY - 2017 SP - 22 EP - 22 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3255940 ID - 3255940 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - ART AU - Pető, András ED - Kollega Tarsoly, István Dániel ED - Földesi, Renáta / Translator ED - Földiné, Németh Gabriella / Translator ED - Molnár, Krisztina / Translator ED - Földesi, Renáta / Collected by TI - Versek PB - Pető András Főiskola CY - Budapest PY - 2017 SN - 9789638782175 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3244606 ID - 3244606 N1 - A német nyelvű kéziratos versek fotómásolataival. Tervezte: Tatai Balázs DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Túri, Ibolya AU - Szilárd, Zsuzsanna TI - Hallgatói vélekedések a konduktív nevelés és a parasportok kapcsolatáról ET - 0 PY - 2017 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3241762 ID - 3241762 N1 - [Előadás] LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Földesi, Renáta TI - Андраш Петё и рождение кондуктивной педагогики JF - PYATIMINUTKA J2 - PYATIMINUTKA VL - 41 PY - 2017 IS - 1 SP - 11 EP - 12 PG - 2 SN - 2071-0712 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3238654 ID - 3238654 N1 - [Pető András és a konduktív pedagógia születése] LA - Russian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Lengyel, János TI - Андраш Петё , кондуктивное воспитание , Высший Институт имени Андраша Петё и Россия. Короткая история связей TS - Короткая история связей JF - PYATIMINUTKA J2 - PYATIMINUTKA VL - 2017/1 PY - 2017 IS - 41 SP - 6 EP - 8 PG - 3 SN - 2071-0712 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3238646 ID - 3238646 N1 - [Pető András, a konduktív nevelés , a Pető András Főiskola és Oroszország : Rövid történeti áttekintés] LA - Russian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Schulleri, KH AU - Burfeind, F AU - Hoss-Zenker, B AU - Feketéné Szabó, Éva AU - Herzig, N AU - Ledebt, A AU - Johannsen, L TI - Deliberately Light Interpersonal Contact Affects the Control of Head Stability During Walking in Children and Adolescents With Cerebral Palsy. JF - ARCHIVES OF PHYSICAL MEDICINE AND REHABILITATION J2 - ARCH PHYS MED REHAB VL - 98 PY - 2017 IS - 9 SP - 1828 EP - 1835 PG - 8 SN - 0003-9993 DO - 10.1016/j.apmr.2017.01.026 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3224617 ID - 3224617 AB - OBJECTIVE: To evaluate the potential of deliberately light interpersonal touch (IPT) for reducing excessive head and trunk sway during self-paced walking in children and adolescents with cerebral palsy (CP). DESIGN: Quasi-experimental, proof-of-concept study with between-groups comparison. SETTING: Ambulant care facility, community center. PARTICIPANTS: Children and adolescents (N=65), consisting of those with CP (spastic and ataxic, n=26; Gross Motor Function Classification System I-III; mean age, 9.8y; 11 girls, 15 boys) and those who were typically developed (TD, n=39; mean age, 10.0y; 23 girls, 16 boys). INTERVENTIONS: IPT applied by a therapist to locations at the back and the head. MAIN OUTCOME MEASURES: As primary outcomes, head and trunk sway during self-paced walking were assessed by inertial measurement units. Secondary outcomes were average step length and gait speed. RESULTS: CP group: apex and occiput IPT reduced head velocity sway compared with thoracic IPT (both P=.04) irrespective of individuals' specific clinical symptoms. TD group: all testing conditions reduced head velocity sway compared with walking alone (all P