TY - CHAP AU - Gulyás, Klára ED - Kelemen, Judit ED - Ugrai, János TI - Gyermekkultúra és kulturális antropológia T2 - Gyermekkultúra MA PB - Demokratikus Ifjúságért Alapítvány CY - Sárospatak CY - Budapest SN - 9789637535079 T3 - Bibliotheca Comeniaia, ISSN 0237-6024 ; XXIV. T3 - Taní-tani Könyvek, ISSN 2631-1682 PY - 2024 SP - 68 EP - 85 PG - 18 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34759048 ID - 34759048 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Kelemen, Márta TI - Artikulációs gyakorlatok Kelemen Mártával PY - 2024 SN - 9786150203911 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34755620 ID - 34755620 N1 - kiadó: Szabadszínész Kft. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Kelemen, Márta TI - Hangképzés alapok Kelemen Mártával PY - 2024 SN - 9786150203089 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34740713 ID - 34740713 N1 - kiadó: Szabadszínész Kft. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Rozgonyi, Emőke TI - The relationship between the „Body Mapping” complex art program and constructivist pedagogy JF - IFJÚ PSZICHOLÓGIAI ÉS NEVELÉSTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT J2 - IPSZIN VL - 2 PY - 2024 SP - 48 EP - 55 PG - 8 SN - 3004-0833 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34728901 ID - 34728901 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Janurik, Tímea TI - A konstruktivista alapelvek megjelenése a citeratanítás folyamatában. előadás TS - előadás PY - 2024 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34727526 ID - 34727526 AB - Bevezetés: A tanulmány a konstruktivizmus alapelveit mutatja be, majd kiemel közülük öt elvet, mely beilleszthető a citeraoktatás keretei közé. Ez az előzetes tudás fontossága, a többféle megközelítés elve, a kontextuselv, a pedagógus szerepének átalakulása, illetve az értékelés új szerepe. A citeraoktatást előadásomban az alapfokú művészeti iskolák keretén belül zajló népzeneoktatás körében értelmezem. Itt a pedagógusok az egyéni és kiscsoportos órákon, nagymértékű autonómiát élvezve adaptálhatják az újfajta pedagógiai megközelítéseket, így a konstruktivista tanulásszemlélet elveit is. Módszerek: A konstruktivizmus és az intézményes keretek között zajló, illetve azon túli népzeneoktatás releváns szakirodalmát elemezve és saját citeratanítási tapasztalataimat használtam a tanulmány írásához. Eredmények: Az előzetes tudás felmérése az első órán valósul meg, célja a kezdő citerás ismereteinek felmérése. Ezt veheti alapul a pedagógus, így a növendék meglévő tudása még árnyaltabbá, differenciáltabbá válik, miután a dalt meg tudja szólaltatni a hangszerén. A többféle megközelítés elve az adott játéktechnika elsajátításánál jelenik meg. A kontextuselv úgy valósul meg a foglalkozásokon, hogy a jeles napi dalokat az adott alkalomra tanulják a növendékek, illetve a tanult dallamokból összeállított dalcsokrokat is egy adott koncertre állítja össze a tanár és a növendék, így mindig életszerű helyzetekre készít fel a citeraóra. A zeneiskolai órákon a pedagógus szakértőként jelenik meg, így az értékelésben betöltött szerepe sem meghatározó. A citeratanár támogatja a tanulók önértékelését mint szummatív értékelést, hiszen a tanuló maga konstruálja tudását, így nem beszélhetünk tudásátadásról. A tanár növendéke aktuális tudása helyett a félévi teljesítményét értékeli, mely az órai aktivitást, szorgalmat jelenti, nem dolgozatokon elért pontszámokat, így nem okoz stresszforrást a növendékeknek. Következtetések: A tanulmányban bemutatott konstruktivista elvek rávilágítanak a népzeneoktatás haladó szemléletére, így a hagyományok őrzése és a modern pedagógiai elvek kapcsolatára. A konstruktivizmus elvei teljes mértékben megjelenthetnek a citera-, így a népzeneoktatásban is. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Kopasz, Gáborné Geri Beáta TI - A kétszeresen kivételes tanulók tehetséggondozása. előadás TS - előadás PY - 2024 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34717860 ID - 34717860 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - THES AU - Szabóné Kozma, Katalin TI - A felvilágosodás kori magyar gyermekirodalom nevelési eszméi PY - 2024 DO - 10.15773/EKKE.2024.004 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34716496 ID - 34716496 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - THES AU - Krakker, Anna TI - A környezeti oktatócsomagok és élményalapú módszerek szerepe a fenntarthatóságra nevelésben PY - 2024 DO - 10.15773/EKKE.2024.003 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34716469 ID - 34716469 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - THES AU - Bácskayné Abonyi, Barbara TI - Egészségfejlesztési program hatása a középiskolás fiatalok egészségmagatartására, testtudatfejlődésére PY - 2024 DO - 10.15773/EKKE.2024.002 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34716461 ID - 34716461 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - THES AU - Ládiné Szabó, Tünde Julianna TI - Interaktív, hálózati tanulást segítő módszerek és technológiák használata az oktatásban, ezek hatása a tanulók teljesítményére, különös tekintettel a LearningApps-re PY - 2024 DO - 10.15773/EKKE.2024.001 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34716455 ID - 34716455 LA - Hungarian DB - MTMT ER -