TY - JOUR AU - Sebestyén, Katalin AU - Nagy, Tímea AU - Csernoch, Mária TI - Tanulók szövegkezelés-ismereteinek és önértékelésének kapcsolata JF - INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM: TÁRSADALOMTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT J2 - INF TARS VL - 23 PY - 2023 IS - 1 SP - 117 EP - 138 PG - 22 SN - 1587-8694 DO - 10.22503/inftars.XXIII.2023.1.7 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34147071 ID - 34147071 AB - A szövegkezelés és a szövegszerkesztés oktatása során az informatika kerettantervvel összhangban, felület alapú módszereket és azt támogató tankönyvek használatát figyelhetjük meg a közoktatásban. Ennek következtében a tanulók és a felhasználók egyre inkább a szoftveres környezetre és felületre fókuszálnak, az eszközhasználatot tekintik elsődleges célnak, figyelmen kívül hagyva a helyesen szerkesztett dokumentumokkal szemben támasztott követelményeket. A tanulási folyamatból hiányzik a valódi problémamegoldás, melynek következtében a tanulók, később végfelhasználók, a dokumentum helyességének ellenőrzését sem igénylik. E megközelítésekkel nemcsak sokkal időigényesebb egy dokumentum elkészítése, hanem az esetleges változtatások szükségtelen extra gépeléseket és formázásokat vonnak maguk után. Jelen tanulmányban bizonyítjuk, hogy a hagyományos felületalapú oktatási módszerekkel elsajátított tudás alacsony szintű, amelyhez már az általános iskolában túlzott magabiztosság társul. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Bólya, Anna Mária AU - Gilányi, Attila AU - Dani, Erzsébet AU - Györffy, Ágnes ED - Bólya, Anna Mária ED - Windhager, Károly Ákos TI - A felsőoktatási tevékenység innovatív megközelítése. A coaching lehetőségei és szerepe a tánctanárok munkája során, a tanulók, a hallgatók tanulási folyamatának hatékony segítése TS - A coaching lehetőségei és szerepe a tánctanárok munkája során, a tanulók, a hallgatók tanulási folyamatának hatékony segítése T2 - Tánc és módszer PB - Magyar Művészeti Akadémia Művészetelméleti és Módszertani Kutatóintézet CY - Budapest SN - 9786156192714 PY - 2021 SP - 51 EP - 63 PG - 13 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32576268 ID - 32576268 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Nagy, Tímea AU - Csernoch, Mária AU - Biró, Piroska TI - The Comparison of Students’ Self-Assessment, Gender, and Programming-Oriented Spreadsheet Skills JF - EDUCATION SCIENCES J2 - EDUC SCI VL - 11 PY - 2021 IS - 10 SP - 590 SN - 2227-7102 DO - 10.3390/educsci11100590 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32249214 ID - 32249214 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Dani, Erzsébet TI - Multimedial Refocalizations of Attention in Digital Learning. An Interdisciplinary Model TS - An Interdisciplinary Model JF - JOURNAL OF SYSTEMICS, CYBERNETICS AND INFORMATICS J2 - JOURNAL OF SYSTEMICS, CYBERNETICS AND INFORMATICS VL - 18 PY - 2020 IS - 1 SP - 244 EP - 260 PG - 17 SN - 1690-4524 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31867948 ID - 31867948 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Bényei, Miklós TI - Éger Gábor díjnyertes OTDK dolgozata : Eszéki T. István könyvhagyatéka : [Könyvismertetés] JF - KÖNYV KÖNYVTÁR KÖNYVTÁROS J2 - KÖNYV KÖNYVTÁR KÖNYVTÁROS VL - 29 PY - 2020 IS - 12 SP - 38 EP - 41 PG - 4 SN - 1216-6804 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31831990 ID - 31831990 N1 - Könyvismertetés: Éger Gábor díjnyertes OTDK dolgozata : Eszéki T. István könyvhagyatéka : a Sárospataki Református Kollégium Tudományos Gyűjteményeinek Nagykönyvtárában Sárospatak : Hernád Kiadó, 2020. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Bényei, Miklós TI - Interdiszciplináris megközelítések. Tanulmányok Barátné Hajdu Ágnes tiszteletére : [Könyvismertetés] TS - Tanulmányok Barátné Hajdu Ágnes tiszteletére : [Könyvismertetés] JF - KÖNYV KÖNYVTÁR KÖNYVTÁROS J2 - KÖNYV KÖNYVTÁR KÖNYVTÁROS VL - 29 PY - 2020 IS - 12 SP - 30 EP - 37 PG - 8 SN - 1216-6804 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31831981 ID - 31831981 N1 - Könyvismertetés: Az Ismeretközvetítés és közösségépítés : multifunkciós könyvtári hálózatok / szerk. Kiszl Péter, Németh Katalin. Budapest : ELTE BTK Könyvtár- és Információtudományi Intézet, 2020. 342 p. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Dani, Erzsébet AU - Bólya, Anna Mária TI - A HY-DE módszeren alapuló tánctörténeti kurrikulum implementációja JF - KULTÚRATUDOMÁNYI SZEMLE J2 - KULTÚRATUD SZLE VL - 2 PY - 2020 IS - 2-3 SP - 84 EP - 100 PG - 17 SN - 2676-9158 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31780988 ID - 31780988 AB - The university education environment has fundamentally changed these days. Higher education has become a new global field for the creation and use of knowledge. University education requires the use of new methods. The article describes how the HY-DE method, which aims to create a balance between hyper-attention and deep-attention, has been implemented in dance history courses. During the project, the researchers created a curriculum and a teaching support material, and then measured its effectiveness in the educational process. These are presented, illustrated with examples and introduced by describing the HY-DE method. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - BOOK AU - Bényei, Miklós AU - Tóth, Gyula TI - Kovács Máté irodalmi szemle : Bényei Miklós: Kovács Máté életútja 2005 ; Tóth Gyula: Újabb kutatási eredmények 2005-2019. : Egyesített feldolgozás PB - Kovács Máté Alapítvány CY - Budapest PY - 2020 SN - 9786150094366 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31648154 ID - 31648154 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Bényei, Miklós TI - "A könyvtáros társadalom ismeri, becsüli és szereti". Arató Attila 90 éves TS - Arató Attila 90 éves JF - KÖNYV KÖNYVTÁR KÖNYVTÁROS J2 - KÖNYV KÖNYVTÁR KÖNYVTÁROS VL - 29 PY - 2020 IS - 7-8 SP - 62 EP - 67 PG - 6 SN - 1216-6804 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31648142 ID - 31648142 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Szabó, Dóra AU - Dani, Erzsébet TI - The Digital Space Dimension in Education. A Review on a Pilot Research JF - ACTA UNIVERSITATIS SAPIENTIAE SOCIAL ANALYSIS J2 - ACTA UNIV SAP SOC AN VL - 10 PY - 2020 SP - 159 EP - 174 PG - 16 SN - 2069-7449 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31634857 ID - 31634857 LA - English DB - MTMT ER -