TY - CHAP AU - Máté, Balázs AU - Piskóti, István AU - Vida, Noémi ED - Piskóti, István ED - Nagy, Szabolcs TI - Keresőoptimalizálás az integrált tartalommarketing gyakorlatában T2 - Marketingkaleidoszkóp 2023 PB - Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézet CY - Miskolc T3 - Miskolci Marketing Műhely, ISSN 2062-2260 ; 2023. PY - 2023 SP - 92 EP - 108 PG - 17 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34483636 ID - 34483636 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Amberg, Nóra AU - Lehota, József AU - Gyenge, Balázs ED - Szűcs, Krisztián ED - Csapó, János ED - Jakopánecz, Eszter TI - A hazai kozmetikumpiacra ható trendek bemutatása T2 - Empatikus Marketing Interdiszciplináris Megközelítésben PB - Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar CY - Pécs SN - 9789636261726 PY - 2023 SP - 7 EP - 11 PG - 5 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34444115 ID - 34444115 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Amberg, Nóra AU - Gyenge, Balázs AU - Lehota, József TI - Kozmetikumvásárlók szegmentálása az üzletekben történő kozmetikumok vásárlását befolyásoló tényezők alapján JF - GAZDASÁG ÉS TÁRSADALOM J2 - GAZD TÁRS VL - 15 (33) PY - 2022 IS - 4 SP - 88 EP - 115 PG - 28 SN - 0865-7823 DO - 10.21637/GT.2022.4.05 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34162758 ID - 34162758 AB - A tanulmány témája az üzletekben történő kozmetikumvásárlások tényezőinek hatása a kozmetikumvásárlási és -fogyasztási döntésekre. A téma jelentősége abban rejlik, hogy a vásárlók egyre szélesebb szortimentű kozmetikai termékpalettából válogathatnak a különböző kozmetikumokat (is) árusító üzletekben, amelyek között megtalálhatóak natúr, vegyi kozmetikumok, illetve ezek valamilyen kombinációja. A tanulmány célja annak a vizsgálata, hogy a fogyasztók/vásárlók milyen tényezők hatására hoznak döntést az üzletekben történő kozmetikumok megvásárlása és használata mellett, és ezek alapján ezen kozmetikai termékek vásárlói és fogyasztói hogyan szegmentálhatók. A kutatás módszertanát tekintve kvantitatív kutatás, formája online megkérdezés (n=1.439). Elvárt eredményekként kerül bemutatásra egy saját elméleti és egy saját kutatási modell, illetve a két modell közötti kapcsolat, továbbá az üzletekben történő kozmetikumvásárlásokra ható faktorok és klaszterek. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Battay, Máté AU - Komáromi, Nándor ED - Naárné Tóth, Zsuzsanna Éva ED - Tatár, Emese TI - Clouds over the Hungarian countryside: the attitude of rural companies towards the use of webhosting T2 - Management, Innovation and Development: Goals for Socio-Economic Change PB - Inform Kiadó és Nyomda Kft. CY - Budapest SN - 9786155666490 PY - 2021 SP - 215 EP - 226 PG - 12 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32856860 ID - 32856860 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Jakab, Tekla AU - Vallyon, Andrea AU - Lencsés, Enikő AU - Hegedűs, Szilárd ED - Horváth, Bálint ED - Földi, Péter TI - Az agrárlízing szerepe a magyar mezőgazdasági vállalkozásoknál 2015-2019 között T2 - Doktoranduszok Országos Szövetsége Közgazdaságtudományi osztályának VII. Téli Konferenciája Absztraktkötet PB - Óbudai Egyetem CY - Budapest SN - 9786155586873 PY - 2021 SP - 24 EP - 24 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31995569 ID - 31995569 AB - A mezőgazdaság meglehetősen tőkeigényes ágazat. A nagyértékű gépek, berendezések, épületek tenyészállatok és a termőföld miatt a vállalkozások indításához és működéséhez jelentős befektetésekre és eszközlekötésre van szükség. (Tóth et al, 2019) A fenti hivatkozás értelmében a szerzők megvizsgálták a mezőgazdasági lízingpiac alakulását 2015-2019 időszakra vonatkozóan. Az adatokból kinyerésre kerül, hogy az agrárlízing növekedést mutatott-e a vizsgált időszak alatt, illetve, hogy az új gépek vásárlását preferálták-e a mezőgazdasági szereplők. Fontos kérdés továbbá, hogy a hitelfinanszírozás és a pénzügyi lízing szerepe hogyan alakult a vizsgált periódus alatt. Jelen tanulmány célja, hogy bemutassa, hogy a mezőgazdasági vállalkozások tőkehelyzete milyen attribútumokkal jellemezhető. Vizsgálatunk a 2015-2019 időszak között terjed ki az agrárlízing külső finanszírozásban betöltött szerepére, ezen túlmenően pedig az agrárlízing magyar lizingpiacon elfoglalt helyét értékeli a kutatás. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Lehota, Zsuzsanna AU - Lehota, József AU - Komáromi, Nándor AU - Illés, Bálint Csaba ED - Lencsés, Enikő ED - Pataki, László TI - Az élelmiszerfogyasztói információ-ellátottság, a bizalom és a fogyasztói magatartás kapcsolatrendszere T2 - Menedzsment válaszok a XXI. század gazdasági és társadalmi kihívásaira PB - Inform Kiadó és Nyomda Kft. CY - Budapest SN - 9786155666438 PY - 2020 SP - 201 EP - 211 PG - 11 DO - 10.18515/dBEM.M2020.n01.ch14 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32074157 ID - 32074157 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Szőke, Brigitta AU - Cuprik, Vanda TI - A pontkiosztás módszere a közbeszerzési eljárásokban egy konkrét példán keresztül JF - ACTA CAROLUS ROBERTUS J2 - ACTA CAROLUS ROBERTUS VL - 10 PY - 2020 IS - 1 SP - 123 EP - 140 PG - 18 SN - 2062-8269 DO - 10.33032/acr.2020.10.1.123 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31597764 ID - 31597764 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Zéman, Zoltán TI - Did Keynes' logical theory of probability have impact on economic thinking? Review and comment to the paper by Iván Bélyácz - Katalin Daubner JF - ECONOMY AND FINANCE: ENGLISH-LANGUAGE EDITION OF GAZDASÁG ÉS PÉNZÜGY J2 - ECON AND FINANCE VL - 7 PY - 2020 IS - 2 SP - 174 EP - 198 PG - 25 SN - 2415-9379 DO - 10.33908/EF.2020.2.4 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31378660 ID - 31378660 N1 - Első közlés, azaz nyelvi változat MTMT azonosítója: 31370495 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Bajkó, Norbert AU - Lencsés, Enikő ED - Horváth, Bálint ED - Földi, Péter ED - Kápolnai, Zsombor ED - Antalík, Imrich TI - Agricultural Innovation T2 - International Conference of Economics PhD Students and Researchers in Komarno : Conference Proceedings PB - Janos Selye University CY - Komárno SN - 9788081223488 PY - 2020 SP - 32 EP - 45 PG - 14 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31343087 ID - 31343087 AB - Agricultural researchers have studied the diffusion of agricultural innovations toward the diffusion process. To introduce new ideas are can be challenged in agriculture. However, innovation does involve more than a change from one well-established way of doing things to another well-established practice. New ways of doing things may be more compatible with prevalent norms and values. The social, economic, and political structures of the social context of innovation do not exist in isolation from one another. Technological change in agriculture is still vitally important throughout the world and, correctly applied, diffusion research can assist in its investigation. Capacity to create new knowledge and to transform new ideas into products, processes and services is the key factor of growth. The importance of the agricultural innovation demonstrated by that the European Commission financed in nine various programme what will target human and physical capital in the agriculture, food and forestry sectors (promoting knowledge transfer and innovation) and quality production. LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Bwire Mallinguh, Edmund AU - Zéman, Zoltán TI - Trademark as a Measure of Innovation Performance in Kenya JF - INTERNATIONAL JOURNAL OF SMALL AND MEDIUM ENTERPRISES AND BUSINESS SUSTAINABILITY J2 - INTERNATIONAL JOURNAL OF SMALL AND MEDIUM ENTERPRISES AND BUSINESS SUSTAINABILITY VL - 5 PY - 2020 IS - 1 SP - 76 EP - 94 PG - 19 SN - 2442-9368 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31309469 ID - 31309469 LA - English DB - MTMT ER -