@inbook{MTMT:34483636, title = {Keresőoptimalizálás az integrált tartalommarketing gyakorlatában}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34483636}, author = {Máté, Balázs and Piskóti, István and Vida, Noémi}, booktitle = {Marketingkaleidoszkóp 2023}, unique-id = {34483636}, year = {2023}, pages = {92-108} } @{MTMT:34444115, title = {A hazai kozmetikumpiacra ható trendek bemutatása}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34444115}, author = {Amberg, Nóra and Lehota, József and Gyenge, Balázs}, booktitle = {Empatikus Marketing Interdiszciplináris Megközelítésben}, unique-id = {34444115}, year = {2023}, pages = {7-11}, orcid-numbers = {Amberg, Nóra/0000-0003-3583-9132} } @article{MTMT:34162758, title = {Kozmetikumvásárlók szegmentálása az üzletekben történő kozmetikumok vásárlását befolyásoló tényezők alapján}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34162758}, author = {Amberg, Nóra and Gyenge, Balázs and Lehota, József}, doi = {10.21637/GT.2022.4.05}, journal-iso = {GAZD TÁRS}, journal = {GAZDASÁG ÉS TÁRSADALOM}, volume = {15 (33)}, unique-id = {34162758}, issn = {0865-7823}, abstract = {A tanulmány témája az üzletekben történő kozmetikumvásárlások tényezőinek hatása a kozmetikumvásárlási és -fogyasztási döntésekre. A téma jelentősége abban rejlik, hogy a vásárlók egyre szélesebb szortimentű kozmetikai termékpalettából válogathatnak a különböző kozmetikumokat (is) árusító üzletekben, amelyek között megtalálhatóak natúr, vegyi kozmetikumok, illetve ezek valamilyen kombinációja. A tanulmány célja annak a vizsgálata, hogy a fogyasztók/vásárlók milyen tényezők hatására hoznak döntést az üzletekben történő kozmetikumok megvásárlása és használata mellett, és ezek alapján ezen kozmetikai termékek vásárlói és fogyasztói hogyan szegmentálhatók. A kutatás módszertanát tekintve kvantitatív kutatás, formája online megkérdezés (n=1.439). Elvárt eredményekként kerül bemutatásra egy saját elméleti és egy saját kutatási modell, illetve a két modell közötti kapcsolat, továbbá az üzletekben történő kozmetikumvásárlásokra ható faktorok és klaszterek.}, keywords = {vásárlás; üzlet; használat; klaszter; kozmetikum}, year = {2022}, pages = {88-115}, orcid-numbers = {Amberg, Nóra/0000-0003-3583-9132} } @inbook{MTMT:32856860, title = {Clouds over the Hungarian countryside: the attitude of rural companies towards the use of webhosting}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32856860}, author = {Battay, Máté and Komáromi, Nándor}, booktitle = {Management, Innovation and Development: Goals for Socio-Economic Change}, unique-id = {32856860}, year = {2021}, pages = {215-226} } @{MTMT:31995569, title = {Az agrárlízing szerepe a magyar mezőgazdasági vállalkozásoknál 2015-2019 között}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31995569}, author = {Jakab, Tekla and Vallyon, Andrea and Lencsés, Enikő and Hegedűs, Szilárd}, booktitle = {Doktoranduszok Országos Szövetsége Közgazdaságtudományi osztályának VII. Téli Konferenciája Absztraktkötet}, unique-id = {31995569}, abstract = {A mezőgazdaság meglehetősen tőkeigényes ágazat. A nagyértékű gépek, berendezések, épületek tenyészállatok és a termőföld miatt a vállalkozások indításához és működéséhez jelentős befektetésekre és eszközlekötésre van szükség. (Tóth et al, 2019) A fenti hivatkozás értelmében a szerzők megvizsgálták a mezőgazdasági lízingpiac alakulását 2015-2019 időszakra vonatkozóan. Az adatokból kinyerésre kerül, hogy az agrárlízing növekedést mutatott-e a vizsgált időszak alatt, illetve, hogy az új gépek vásárlását preferálták-e a mezőgazdasági szereplők. Fontos kérdés továbbá, hogy a hitelfinanszírozás és a pénzügyi lízing szerepe hogyan alakult a vizsgált periódus alatt. Jelen tanulmány célja, hogy bemutassa, hogy a mezőgazdasági vállalkozások tőkehelyzete milyen attribútumokkal jellemezhető. Vizsgálatunk a 2015-2019 időszak között terjed ki az agrárlízing külső finanszírozásban betöltött szerepére, ezen túlmenően pedig az agrárlízing magyar lizingpiacon elfoglalt helyét értékeli a kutatás.}, keywords = {Agrárgazdaság; Mezőgazdaság; hitelezés; piaci helyzet}, year = {2021}, pages = {24-24} } @inbook{MTMT:32074157, title = {Az élelmiszerfogyasztói információ-ellátottság, a bizalom és a fogyasztói magatartás kapcsolatrendszere}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32074157}, author = {Lehota, Zsuzsanna and Lehota, József and Komáromi, Nándor and Illés, Bálint Csaba}, booktitle = {Menedzsment válaszok a XXI. század gazdasági és társadalmi kihívásaira}, doi = {10.18515/dBEM.M2020.n01.ch14}, unique-id = {32074157}, year = {2020}, pages = {201-211}, orcid-numbers = {Illés, Bálint Csaba/0000-0001-9546-2897} } @article{MTMT:31597764, title = {A pontkiosztás módszere a közbeszerzési eljárásokban egy konkrét példán keresztül}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31597764}, author = {Szőke, Brigitta and Cuprik, Vanda}, doi = {10.33032/acr.2020.10.1.123}, journal-iso = {ACTA CAROLUS ROBERTUS}, journal = {ACTA CAROLUS ROBERTUS}, volume = {10}, unique-id = {31597764}, issn = {2062-8269}, year = {2020}, eissn = {2498-9312}, pages = {123-140} } @article{MTMT:31378660, title = {Did Keynes' logical theory of probability have impact on economic thinking? Review and comment to the paper by Iván Bélyácz - Katalin Daubner}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31378660}, author = {Zéman, Zoltán}, doi = {10.33908/EF.2020.2.4}, journal-iso = {ECON AND FINANCE}, journal = {ECONOMY AND FINANCE: ENGLISH-LANGUAGE EDITION OF GAZDASÁG ÉS PÉNZÜGY}, volume = {7}, unique-id = {31378660}, issn = {2415-9379}, year = {2020}, pages = {174-198} } @inproceedings{MTMT:31343087, title = {Agricultural Innovation}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31343087}, author = {Bajkó, Norbert and Lencsés, Enikő}, booktitle = {International Conference of Economics PhD Students and Researchers in Komarno : Conference Proceedings}, unique-id = {31343087}, abstract = {Agricultural researchers have studied the diffusion of agricultural innovations toward the diffusion process. To introduce new ideas are can be challenged in agriculture. However, innovation does involve more than a change from one well-established way of doing things to another well-established practice. New ways of doing things may be more compatible with prevalent norms and values. The social, economic, and political structures of the social context of innovation do not exist in isolation from one another. Technological change in agriculture is still vitally important throughout the world and, correctly applied, diffusion research can assist in its investigation. Capacity to create new knowledge and to transform new ideas into products, processes and services is the key factor of growth. The importance of the agricultural innovation demonstrated by that the European Commission financed in nine various programme what will target human and physical capital in the agriculture, food and forestry sectors (promoting knowledge transfer and innovation) and quality production.}, year = {2020}, pages = {32-45} } @article{MTMT:31309469, title = {Trademark as a Measure of Innovation Performance in Kenya}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31309469}, author = {Bwire Mallinguh, Edmund and Zéman, Zoltán}, journal-iso = {INTERNATIONAL JOURNAL OF SMALL AND MEDIUM ENTERPRISES AND BUSINESS SUSTAINABILITY}, journal = {INTERNATIONAL JOURNAL OF SMALL AND MEDIUM ENTERPRISES AND BUSINESS SUSTAINABILITY}, volume = {5}, unique-id = {31309469}, year = {2020}, eissn = {2442-9368}, pages = {76-94} }