@article{MTMT:34798562, title = {Tűzterjedés vizsgálata járművek belső tereiben alkalmazott anyagokon}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34798562}, author = {Papp, Csenge}, journal-iso = {BIZTONSÁGTUD SZLE}, journal = {BIZTONSÁGTUDOMÁNYI SZEMLE}, volume = {6}, unique-id = {34798562}, year = {2024}, eissn = {2676-9042}, pages = {23-33}, orcid-numbers = {Papp, Csenge/0000-0002-4950-2461} } @article{MTMT:34795874, title = {Erdőtűz talajra gyakorolt hatásainak vizsgálata számítógépes szimulációval II. - Nyári tűz}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34795874}, author = {Hajdu, Flóra and Beke, Dóra and Hajdu, Csaba and Környei, László and Kuti, Rajmund}, journal = {TŰZVÉDELEM}, volume = {2024}, unique-id = {34795874}, issn = {2939-8916}, year = {2024}, pages = {4-7}, orcid-numbers = {Hajdu, Csaba/0000-0002-1058-7525; Kuti, Rajmund/0000-0001-7715-0814} } @article{MTMT:34778880, title = {Verseny a műholdas piacon. zsúfoltság, viták és szűkülő erőforrások}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34778880}, author = {Daczi, Diána and Vári, Péter and Bartóki-Gönczy, Balázs}, doi = {10.54200/kt.v4i1.79}, journal-iso = {KÖZIGAZGATÁSTUD}, journal = {KÖZIGAZGATÁSTUDOMÁNY}, volume = {4}, unique-id = {34778880}, abstract = {A műholdas megakonstellációk felbocsátása a műholdas pályák zsúfoltságával kapcsolatos újabb problémát okozott a műholdak megnövekedett száma miatt. Az ENSZ Űrügyi Hivatala szerint a Szputnyik-1 fellövése óta 17 263 objektumot bocsátottak fel a világűrbe, ebből 11 330 műhold keringett a Föld körül 2023 júniusában, amely 37,94%-os növekedést jelent 2022 januárjához képest. Hozzászoktunk az űrtávközlés újdonságaihoz, mivel ez a terület folyamatosan fejlődött, azonban a fejlődés üteme mostanra megváltozott: 1957–2020 között mindössze 10 308, az elmúlt 3 évben viszont 6 995 objektumot indítottak útnak, amely az összes objektum 40,29%-át jelenti. Ezen objektumok többsége kommunikációs műhold, amelyeket jellemzően hálózatokban, konstellációkban helyeznek el alacsony Föld körüli pályán (LEO). Az űrszemét problematikája, az űrforgalom-szabályozás hiánya, azaz a fenntarthatóság kérdése évek óta a tudományos és szakmai viták középpontjában áll, a rádiófrekvenciás zavarásról, azaz az interferenciáról keveset hallunk, miközben e probléma is veszélyezteti az emberi űrtevékenység fenntartható fejlődését. A LEO pályára állított konstellációk – hasonlóan az ismertebb geostacionárius műhold-konstellációk jellemzőihez – széles lefedettséggel és óriási műholdszámmal rendelkeznek. Ezen konstellációk megjelenése forradalmi változásokat hozott a globális űripar fejlődésében, ugyanakkor a műholdas távközlés globális piaca nem kezelhető a jelenlegi, az 1990-es évek elején meghatározott nemzetközi kereskedelmi együttműködés keretei között.}, keywords = {zsúfoltság; szabályozási kihívás; frekvencia-koordináció; műholdas rendszerek; Nemzetközi Távközlési Egyesület; megakonstelláció}, year = {2024}, eissn = {2786-1910}, pages = {1-15}, orcid-numbers = {Bartóki-Gönczy, Balázs/0000-0002-2147-901X} } @article{MTMT:34774556, title = {Predicting multi-span bridge maximum deflection: Numerical simulation and validation}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34774556}, author = {Brinissat , Marame and Ray, Richard and Kuti, Rajmund}, doi = {10.1088/1757-899X/1304/1/012016}, journal-iso = {IOP CONF SER MATER SCI ENG}, journal = {IOP CONFERENCE SERIES: MATERIALS SCIENCE AND ENGINEERING}, volume = {1304}, unique-id = {34774556}, issn = {1757-8981}, abstract = {Deflection is one of the main parameters often required to reflect and monitor the overall health state of bridge structures. Several approaches have been developed to monitor deflection accurately and economically. This research proposes a theoretical method to estimate the maximum deflection of the longest section of a seven-span continuous bridge using stress data collected through strain gauges. Firstly, initial data were collected from field tests under various controlled loadings to obtain the maximum deflections and stresses. Then, the stress-deflection regression equations are derived to reconstruct deflection from estimated gauges. Finally, the maximum deflection values are compared with analytical results using finite element simulations to verify the method’s effectiveness.}, year = {2024}, eissn = {1757-899X}, orcid-numbers = {Kuti, Rajmund/0000-0001-7715-0814} } @article{MTMT:34765228, title = {Cherry Picking—Using Hybrid Learning Methods in HEI’s Mass Courses}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34765228}, author = {Krankovits, Melinda and Kallós, Gábor}, doi = {10.9743/JEO.2024.21.2.20}, journal-iso = {Journal of Educators Online}, journal = {Journal of Educators Online}, volume = {21}, unique-id = {34765228}, issn = {1547-500X}, year = {2024}, pages = {2024.21.2.20} } @article{MTMT:34762087, title = {A kvadkopter szabályozási módjai}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34762087}, author = {Kiss, Barnabás and Ballagi, Áron and Kuczmann, Miklós}, journal-iso = {ELEKTROTECHNIKA}, journal = {ELEKTROTECHNIKA}, volume = {2024/1-2}, unique-id = {34762087}, issn = {0367-0708}, year = {2024}, pages = {8-12} } @article{MTMT:34747755, title = {Benchmarking methodology for IPv4aaS technologies: Comparison of the scalability of the Jool implementation of 464XLAT and MAP-T}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34747755}, author = {Lencse, Gábor and Bazsó, Ádám}, doi = {10.1016/j.comcom.2024.03.007}, journal-iso = {COMPUT COMMUN}, journal = {COMPUTER COMMUNICATIONS}, volume = {219}, unique-id = {34747755}, issn = {0140-3664}, year = {2024}, eissn = {1873-703X}, pages = {243-258}, orcid-numbers = {Lencse, Gábor/0000-0001-5552-3237; Bazsó, Ádám/0000-0001-8871-9623} } @book{MTMT:34746241, title = {Kerékpárszerelő}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34746241}, isbn = {9789633284971}, author = {Pencz, Lajos and Lakatos, István}, publisher = {Oktatási Hivatal}, unique-id = {34746241}, year = {2024}, orcid-numbers = {Lakatos, István/0000-0002-3855-7379} } @article{MTMT:34741955, title = {Wasserstein Distance for OWA Operators}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34741955}, author = {Harmati, István Árpád and Coroianu, Lucian and Fullér, Róbert}, doi = {10.1016/j.fss.2024.108931}, journal-iso = {FUZZY SET SYST}, journal = {FUZZY SETS AND SYSTEMS}, volume = {484}, unique-id = {34741955}, issn = {0165-0114}, abstract = {We suggest a distance measure for OWA operators. First we associate an OWA operator with a unique regular increasing monotone quantifier and then define the distance between two OWA operators as the Wasserstein-1 distance between their associated quantifiers.}, year = {2024}, eissn = {1872-6801}, orcid-numbers = {Harmati, István Árpád/0000-0002-0915-9718; Coroianu, Lucian/0000-0003-2690-2195; Fullér, Róbert/0000-0002-4146-0885} } @article{MTMT:34732300, title = {Development of the bonding technology of modern automotive materials with environmentally friendly solutions}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34732300}, author = {Weltsch, Zoltán and Tajti , Ferenc and Berczeli, Miklós}, doi = {10.26552/com.C.2024.026}, journal-iso = {KOMUNIKACIE}, journal = {KOMUNIKACIE / COMMUNICATIONS}, volume = {26}, unique-id = {34732300}, issn = {1335-4205}, year = {2024}, pages = {B135-B141} }