TY - JOUR AU - Szente, Viktória AU - Horváth, Jolán TI - A szokványos és az ökoélelmiszerek megkülönböztetése érzékszervi jellemzők alapján JF - ÉLELMISZER TÁPLÁLKOZÁS ÉS MARKETING J2 - ÉLELMISZER TÁPLÁLKOZÁS ÉS MARKETING VL - 14 PY - 2018 IS - 1 SP - 10 EP - 16 PG - 7 SN - 1786-3422 DO - 10.33567/etm.2259 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31164383 ID - 31164383 AB - The organoleptic properties of food products – especially taste – are important for consumers. Various food processing methods might influence these properties significantly. In our study we were looking for differences between common food products and food products from organic production. We aimed at making contributions to increasing the market potential of organic foods by referring to their product value and product experience. In our qualitative study, initially, we made a personal interview with a nutritionist followed by two focus group interviews. During the quantitative research, milk and bread samples from conventional and from organic producers were tested by 40 participants in blind tests. From the results of the primary research we can conclude that it is possible to distinguish between the products of the two production methods. According to the nutritionist and the participants of the two focus groups there are huge differences between ordinary and organic foods with regards to their nutrition value and their taste while from the outside it is the trademark that can help identify the organic products. In the blind test of milk samples the evaluation of the organic products exceeded that of the ordinary ones. Testers considered the organic milk richer in taste and sweeter than ordinary milk and also a more intensive colour and a fattier texture were reported. Regarding the bread samples, testers preferred the organic ones. They evaluated their colour to be more intensive and their texture denser and more flexible. Consequently, it is relevant to emphasize the differences between the two methods of production during sales. The organoleptic properties of organic food products can be suitable for promoting the positive image of the trademark but further research in needed LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Bodrogai, László Anzelm AU - Szigeti, Orsolya TI - THE OPINION OF VISITORS ON THE TOURISTIC ATTRACTIONS AND SERVICES OF THE ESTERHAZY CASTLE OF FERTŐD JF - APSTRACT - APPLIED STUDIES IN AGRIBUSINESS AND COMMERCE J2 - APSTRACT VL - 12 PY - 2018 IS - 3-4 SP - 97 EP - 102 PG - 6 SN - 1789-221X DO - 10.19041/APSTRACT/2018/3-4/11 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30755622 ID - 30755622 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Olsovszkyné Némedi, Andrea AU - Olsovszky, Árpád ED - Pintér, Gábor ED - Zsiborács, Henrik ED - Csányi, Szilvia TI - [Dual Training in Higher Education from the Point of View of Sustainability] Felsőoktatási duális képzés a fenntarthatóság jegyében T2 - LX. Georgikon Napok PB - Pannon Egyetem Georgikon Kar CY - Keszthely SN - 9789639639928 PY - 2018 SP - 50 EP - 55 PG - 6 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30476409 ID - 30476409 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Szendrő, Zsolt AU - Szendrő, Katalin TI - Mitől függ a nyulak születési súlya? (1.). Döntő az anya testnagysága TS - Döntő az anya testnagysága JF - KISTERMELŐK LAPJA J2 - KISTERMELŐK LAPJA VL - 62 PY - 2018 IS - 11 SP - 24 EP - 25 PG - 2 SN - 0238-9533 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30422715 ID - 30422715 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Szendrő, Zsolt AU - Szendrő, Katalin TI - Mitől függ a nyulak születési súlya? (2.) JF - KISTERMELŐK LAPJA J2 - KISTERMELŐK LAPJA VL - 62 PY - 2018 IS - 12 SP - 23 EP - 24 PG - 2 SN - 0238-9533 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30408352 ID - 30408352 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Olsovszkyné Némedi, Andrea AU - Olsovszky, Árpád ED - Pop, Gheorghe ED - Csata, Andrea ED - Fejér-Király, Gergely ED - Kassay, János ED - Nagy, Benedek ED - Zsarnóczky, Martin Balázs ED - Pál, László TI - DUAL TRAINING FROM THE STUDENT PERSPECTIVE T2 - 14th Annual International Conference on Economics and Business: CHALLENGES IN THE CARPATHIAN BASIN PB - Sapientia Hungarian University of Transylvania CY - Csíkszereda SN - 9789735322496 PY - 2018 SP - 213 EP - 221 PG - 9 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30397339 ID - 30397339 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Berke, Szilárd AU - Csupor, Bence Zoltán AU - Szigeti, Orsolya ED - Pop, Gheorghe ED - Csata, Andrea ED - Fejér-Király, Gergely ED - Kassay, János ED - Nagy, Benedek ED - Zsarnóczky, Martin Balázs ED - Pál, László TI - VALUE CREATION AND MARKETING STRATEGY OF THE CSÍKI BEER BRAND T2 - 14th Annual International Conference on Economics and Business: CHALLENGES IN THE CARPATHIAN BASIN PB - Sapientia Hungarian University of Transylvania CY - Csíkszereda SN - 9789735322496 PY - 2018 SP - 148 EP - 159 PG - 12 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30397331 ID - 30397331 LA - English DB - MTMT ER - TY - BOOK ED - Bareith, Tibor ED - Gál, Veronika ED - Szente, Viktória TI - Junior kutatók tudományos diákköri munkái a Kaposvári Egyetem Gazdaságtudományi Karon a 2017/2018-as tanévben ET - 0 PB - Kaposvári Egyetem CY - Kaposvár PY - 2018 SP - 206 SN - 9786155599156 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30325411 ID - 30325411 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Szendrő, Zsolt AU - Gyenis, József AU - Szendrő, Katalin TI - Rovarliszt a baromfitakarmányban. 2. rész TS - 2. rész JF - BAROMFI ÁGAZAT: BAROMFI- ÉS NYÚLTENYÉSZTŐK LAPJA J2 - BAROMFI ÁGAZAT VL - 18 PY - 2018 IS - 3 SP - 75 EP - 82 PG - 8 SN - 1586-779X UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30317081 ID - 30317081 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Matics, Zsolt AU - Szendrő, Zsolt AU - Gerencsér, Zsolt AU - Szendrő, Katalin TI - A kutatások gyakorlati haszna. 30. Nyúltenyésztési Tudományos nap TS - 30. Nyúltenyésztési Tudományos nap JF - KISTERMELŐK LAPJA J2 - KISTERMELŐK LAPJA VL - 62 PY - 2018 IS - 8 SP - 12 EP - 12 PG - 1 SN - 0238-9533 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3426101 ID - 3426101 LA - Hungarian DB - MTMT ER -