TY - JOUR AU - Ábrahám, Zsolt AU - Szőgyényi, Dániel AU - Eckert, Bálint AU - Németh, Szilárd TI - Mapping problem-solving competencies and talent management strategies for universities JF - HIGHER EDUCATION SKILLS AND WORK-BASED LEARNING J2 - HIGHER EDUC SKILLS AND WORK-BASED LEARNING VL - 13 PY - 2023 IS - 6 SP - 1142 EP - 1157 PG - 16 SN - 2042-3896 DO - 10.1108/HESWBL-03-2022-0063 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33780874 ID - 33780874 AB - Purpose The paper aims to clarify the relationship between problem-solving skills and socialization of first-year university students and propose talent management strategies for university management, course instructors and administrators. Thus, this paper identifies three student clusters among the first-year bachelor students. This paper aims to propose a talent management framework and makes recommendations for course instructors and administrators. Design/methodology/approach In this paper, a Simulated Work Experience is applied to collect data on problem-solving skills and demographics of first-year business students. Based on the anonymous competency and demographic data of 546 students, 3 clusters were identified with a hierarchical K-means clustering method and linked with talent management and curriculum design strategies. Findings The paper provides empirical insights about how the demographic background of the first-year students affects the students' problem-solving skills. This paper identifies three clusters – laggers, unpolished diamonds and drivers – and proposes a talent management framework to support the students' personal and professional development. The proposed talent management framework is based on the direction of upskilling and type of talent management incentives and outlines four distinct categories: extracurricular reward, tutoring and catching up, perform-or-punish and up-or-out systems. This paper makes suggestions to course administrators and instructors how to incorporate talent management and competency mapping aspects into the curriculum and syllabus design activities. Research limitations/implications The research is limited to problem-solving skills and focused only on first-year business students. Practical implications The paper includes practical implications for business school management, course administrators and instructors about competency mapping, talent management strategies, curriculum and syllabus design. Originality/value The research is based on the competency mapping of 546 first-year students at Budapest Business School. The data were collected via a Simulated Work Experience, where the students were participating in a virtual business project. LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Ábrahám, Zsolt AU - Erőss, Domonkos TI - Az esettanulmány-módszer alkalmazási lehetőségei a magyar közoktatásban JF - EDUCATIO J2 - EDUCATIO VL - 31 PY - 2022 IS - 4 SP - 664 EP - 671 PG - 8 SN - 1216-3384 DO - 10.1556/2063.31.2022.4.11 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33526025 ID - 33526025 AB - Tanulmányunkban az esettanulmány-módszer magyar közoktatásban történő alkalmazásilehetőségeit vizsgáljuk egy általunk kialakított értékelési keretrendszerenkeresztül. A tanulmány két kutatási kérdésre keresi a választ: egyrészt arra,hogy az alap- és középfokú oktatásban oktatott tantárgyak közül melyikbenalkalmazható hatékonyan az esettanulmány-módszer, másrészt pedig arra, hogymiként vezethető be az esettanulmány-alapú oktatás a hazai alap- és középfokúoktatásba. A hét értékelési kritériumot tartalmazó értékelési rendszer alapjánhat tantárgyat, illetve tantárgycsoportot vizsgáltunk. A kapott eredményekalapján a magyar irodalom, történelem, földrajz, valamint az értékalapú tárgyak(hittan, erkölcstan, etika) oktatása során alkalmazható leginkább azesettanulmány-módszer. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Szalay, Zsuzsanna AU - Novák, Zsuzsanna AU - Szathmáry, Géza TI - Váltóalapú likviditásteremtés JF - KÖZGAZDASÁGI SZEMLE J2 - KÖZGAZDASÁGI SZEMLE VL - 69 PY - 2022 IS - 9 SP - 1031 EP - 1047 PG - 17 SN - 0023-4346 DO - 10.18414/KSZ.2022.9.1031 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33091052 ID - 33091052 AB - A kereskedelmi tevékenységből kifejlődő, a banki szféra által megerősített váltóhasználat napjainkra eltűnőben van, jóllehet gazdaságélénkítő ereje korábban a többi pénzügyi eszközhöz képest sokkal hatékonyabbnak bizonyult. Gazdaságtörténeti visszatekintéssel szeretnénk majd a két világháború közötti Németország sajátos pénzügypolitikai megoldását, a Hjalmar Schacht nevével fémjelzett modellt is elemezni a későbbiekben. Ennek célja annak idején – a költségvetési terhek növelése és infláció nélkül – a recesszióba zuhant német gazdaság beindítása volt. Az akkori cél, a speciális mennyiségi lazítással történő váltóalapú likviditásteremtés a 21. század megváltozott gazdasági-pénzügyi-intézményi keretei között még mindig érvényes tanulságokkal szolgálhat. A több évtizedes gazdaság-helyreállítási kísérletnek a megértéséhez szükséges, hogy a kétrészesre tervezett tanulmányunk első részében az állam által kezdeményezett váltóforgalmazás makrogazdasági összefüggéseit bemutassuk, majd pedig a vállalati szféra váltóhasználat általi megerősítési lehetőségének elemzésével foglalkozzunk. A likviditási nehézségek a hazai gazdasági szereplők pénzügyi mozgásterét igen beszűkítik, a tanulmányunk ezen részében javaslatokat teszünk a váltóforgalmazással megvalósítható fejlesztésekre. Journal of Economic Literature (JEL) kód: G18, G21, G32. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Máté, Tünde AU - András, Krisztina TI - A COVID-19 hatása a nemzetközi sportrendezvények szervezésére JF - MAGYAR SPORTTUDOMÁNYI SZEMLE J2 - M SPORTTUD SZLE VL - 23 PY - 2022 IS - 3 SP - 46 EP - 55 PG - 10 SN - 1586-5428 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33012849 ID - 33012849 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Máté, Tünde TI - Bevonódás és értékelés. Egy nemzetközi sportrendezvény, a Győri Európai Ifjúsági Olimpiai Fesztivál (EYOF) a lakosság szemszögéből TS - Egy nemzetközi sportrendezvény, a Győri Európai Ifjúsági Olimpiai Fesztivál (EYOF) a lakosság szemszögéből JF - VEZETÉSTUDOMÁNY J2 - VEZETÉSTUDOMÁNY VL - 53 PY - 2022 IS - 6 SP - 65 EP - 81 PG - 17 SN - 0133-0179 DO - 10.14267/VEZTUD.2022.06.06 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32921244 ID - 32921244 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Kazainé Ónodi, Annamária ED - Benke, Mariann ED - Schmuck, Roland ED - Riedelmayer, Bernadett TI - Változó tanulási utak a felsőoktatásban T2 - 3. Farkas Ferenc Nemzetközi Tudományos Konferencia: „Menedzsment forradalmak”: Konferenciakötet PB - Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar Vezetés- és Szervezéstudományi Intézet CY - Pécs SN - 9789634299950 T3 - VSZI kötetek, ISSN 2786-3980 ; 3. PY - 2022 SP - 235 EP - 244 PG - 10 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32909367 ID - 32909367 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Kazainé Ónodi, Annamária AU - Holló, Sándor ED - Benke, Mariann ED - Schmuck, Roland ED - Riedelmayer, Bernadett TI - A hibrid távmunka jelentősége a Z generáció motiválásában T2 - 3. Farkas Ferenc Nemzetközi Tudományos Konferencia: „Menedzsment forradalmak”: Konferenciakötet PB - Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar Vezetés- és Szervezéstudományi Intézet CY - Pécs SN - 9789634299950 T3 - VSZI kötetek, ISSN 2786-3980 ; 3. PY - 2022 SP - 255 EP - 264 PG - 10 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32909276 ID - 32909276 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Wimmer, Ágnes AU - Buzády, Zoltán AU - Csesznák, Anita AU - Szentesi, Péter TI - Intuitive and analytical decision-making skills analysed through a flow developing serious game JF - JOURNAL OF DECISION SYSTEMS J2 - J DECIS SYST VL - 31 PY - 2022 IS - Supplement 1 SP - 4 EP - 17 PG - 14 SN - 1246-0125 DO - 10.1080/12460125.2022.2073863 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32897606 ID - 32897606 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - András, Krisztina AU - Tátrai, Tünde AU - Juhász, Péter TI - Unique traits of sports-related public procurements in the European Union JF - SOCIETY AND ECONOMY J2 - SOC ECON VL - 44 PY - 2022 IS - 4 SP - 401 EP - 419 PG - 19 SN - 1588-9726 DO - 10.1556/204.2022.00011 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32895901 ID - 32895901 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Kovács, József Márton AU - Szabó, Ágnes TI - Esport and simracing markets – The effects of COVID-19, difficulties and opportunities JF - SOCIETY AND ECONOMY J2 - SOC ECON VL - 44 PY - 2022 IS - 4 SP - 498 EP - 514 PG - 17 SN - 1588-9726 DO - 10.1556/204.2022.00012 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32869127 ID - 32869127 LA - English DB - MTMT ER -