TY - JOUR AU - Bodon, György AU - Kajos, Attila AU - Neulinger, Ágnes TI - Kell még szurkoló a stadionokba?. A csapattal való szurkolói azonosulás és a csapathoz való kötődés vizsgálata egy hazai futballklub esetébe TS - A csapattal való szurkolói azonosulás és a csapathoz való kötődés vizsgálata egy hazai futballklub esetébe JF - VEZETÉSTUDOMÁNY J2 - VEZETÉSTUDOMÁNY VL - 54 PY - 2023 IS - 7-8 SP - 13 EP - 27 PG - 15 SN - 0133-0179 DO - 10.14267/VEZTUD.2023.07-08.02 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34069680 ID - 34069680 AB - A szurkolók csapathoz való kötődésének kialakítása, új szurkolók bevonzása egy fejlett sportgazdaságban elengedhetetlen. Magyarországon ez a téma évtizedes megoldatlan problémát jelent, miközben látványos beruházásokkal új stadionok épültek, melyek kihasználtsága a hazai labdarúgó bajnoki mérkőzések esetében jelentős mértékben fejleszthető lenne. A szerzők tanulmányukban az OTP Bank Liga magyar elsőosztályú labdarúgó-bajnokságban szereplő Mol Fehérvár FC tekintetében vizsgálják a klub szurkolói közegét. Jelen kutatás célja a csapathoz kötődő lojalitással, szurkolói magatartással összefüggésben a csapattal való szurkolói azonosulás és a csapathoz való kötődés kapcsolatának elemzése. A kutatási kérdés annak megismerésére irányul, hogy a csapattal való szurkolói azonosulás, a csapathoz való kötődés miként befolyásolja a csapathoz fűződő lojalitást, szurkolói magatartást. A kutatás legfőbb eredménye az a felismerés, hogy a vizsgált csapat szurkolói esetében a kiábrándultság, a csapathoz kötődés érzésének erodálódása olyan probléma, amit a klubnak kezelnie kellene, hogy nézőszáma és ebből következően bevétele növekedjen. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Simay, Attila Endre AU - Wei, Yuling AU - Gyulavári, Tamás AU - Syahrivar, Jhanghiz AU - Gaczek, Piotr AU - Hofmeister Tóth, Ágnes TI - The e-WOM intention of artificial intelligence (AI) color cosmetics among Chinese social media influencers JF - ASIA PACIFIC JOURNAL OF MARKETING AND LOGISTICS J2 - ASIA PAC J MARKETING LOGISTICS VL - 35 PY - 2023 IS - 7 SP - 1569 EP - 1598 PG - 30 SN - 1355-5855 DO - 10.1108/APJML-04-2022-0352 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33076613 ID - 33076613 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Malota, Erzsébet AU - Mucsi, Attila TI - Tasting a new culture. adjustment to a foreign culture through traditional local cuisine TS - adjustment to a foreign culture through traditional local cuisine JF - FOOD CULTURE & SOCIETY J2 - FOOD CULT SOC VL - 26 PY - 2023 IS - 1 SP - 209 EP - 229 PG - 21 SN - 1552-8014 DO - 10.1080/15528014.2021.2001619 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32508519 ID - 32508519 LA - English DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Kiss, Gabriella AU - Veress, Tamás AU - Neulinger, Ágnes TI - Role of communities in transformative actions - impact on the individual lifestyle T2 - 14th Conference of the European Society for Ecological Economics PY - 2022 SP - 169 EP - 169 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34800787 ID - 34800787 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Kasza-Kelemen, Kata AU - Gáti, Mirkó AU - Rideg-Piskóti, Marianna AU - Somosi, Ágnes ED - Piskóti, István ED - Nagy, Szabolcs ED - Nagy, Katalin TI - Resident satisfaction and place attachment T2 - TRANSZFORMATÍV MARKETING: Társadalmi és üzleti kihívások integrált marketing-megoldásai PB - Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézet CY - Miskolc SN - 9789633582763 PY - 2022 SP - 14 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33594330 ID - 33594330 LA - English DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Kemény, Ildikó AU - Kun, Zsuzsanna AU - Kulhavi, Nikoletta Márta AU - Rojkovich, Ádám Konstantin AU - Simon, Judit TI - The role of COVID anxiety in case of intention to use e-health services T2 - EMAC 2022 Annual PY - 2022 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33215122 ID - 33215122 LA - English DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Kun, Zsuzsanna AU - Pusztai, Tamás AU - Kemény, Ildikó AU - Kovács, Bence AU - Simon, Judit TI - Clustering Patients According to their Medication Preference based on Conjoint Analysis T2 - EMAC 2022 Annual PY - 2022 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33215083 ID - 33215083 LA - English DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Nagy, Ákos AU - Kemény, Ildikó AU - Szűcs, Krisztián AU - Simon, Judit TI - Applying channel preferences as a mediating and segmentation variable in the case of sports goods customers – an omnichannel behaviour perspective T2 - EMAC 2022 Annual PY - 2022 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33215068 ID - 33215068 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Griszbacher, Norbert AU - Kemény, Ildikó AU - Varga, Ákos TI - Echoes of Our Favourite Childhood Figures. Examining the Role of Disney in Lifelong Character Development Through Its Generational Fairy Tales TS - Examining the Role of Disney in Lifelong Character Development Through Its Generational Fairy Tales JF - GILE JOURNAL OF SKILLS DEVELOPMENT J2 - GJSD VL - 2 PY - 2022 IS - 2 SP - 51 EP - 72 PG - 22 SN - 2732-3781 DO - 10.52398/gjsd.2022.v2.i2.pp51-72 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33187262 ID - 33187262 AB - Since its founding, Disney has become the symbol of values such as joy, magic, entertainment, and family in our lives through loveable stories, characters, and unique experiences. Disney also has had a significant impact on youth culture with its ability to appeal to universal human experiences through its versatile character portfolio. Disney's recent tendency to reproduce their earlier success in modern adaptations (e.g., The Little Mermaid and Snow White coming in 2023) is the focus of this paper. It aims to examine the influence of Disney's representation of the mechanisms of our world on youth character development by comparing the responses given for the ‘classic’ and the ‘modern’ versions. For this reason, in addition to explicit measures (survey), an Implicit Associations Test (IAT) was used to discover those attitudes which would generally be hidden from explicit methods of analysis due to their subversive nature (e.g., deep affective content like nostalgia). The analysis revealed a significant correlation between IAT-measured implicit attitudes and explicit measures of attitudes and behaviour toward modern and classic (our target) categories. The results also indicate the significance of these scenes (especially the childhood ‘classic’ ones) as they can form strong bonds with the young audience, affecting their preferences, values, worldview, and, thus, their character development. LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Juhászné Klér, Andrea AU - Kun, Zsuzsanna AU - Toarniczky, Andrea TI - Publikálok, tehát létezem?!: Fiatal oktató-kutatók fenntartható válaszai a publikációs elvárásokra JF - EDUCATIO J2 - EDUCATIO VL - 31 PY - 2022 IS - 2 SP - 264 EP - 280 PG - 17 SN - 1216-3384 DO - 10.1556/2063.31.2022.2.7 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33169071 ID - 33169071 AB - A fiatal oktató-kutatókat a szabadság reménye, az értelemteli munka és a folyamatos tanulás lehetősége vonzza az egyetemi pályára. Az eltérő nemzeti és szakmai kontextusban felvázolt tapasztalatok nyomán a publikációs teljesítményelvárás központi elemként körvonalazódik, melyre az ellenállás nem lehetséges válasz, ugyanakkor az alkalmazkodás sem jelent egyszerű megoldást azon motivációk tükrében, amelyek miatt ezt a pályát választották. A cikkben arra keresünk választ, hogy megvalósítható-e, s ha igen, akkor milyen formában egy fenntartható kutatási és publikációs gyakorlat a fiatal oktató-kutatók részéről, és ezek közül melyek azok, amelyeket a szervezet is sikeresként ismer el. Kutatásunk során sikerült megfogalmazni olyan kutatási és publikációs stratégiákat, amelyek túlmutatnak az ellenállás vagy alkalmazkodás leegyszerűsített kettőségén, ugyanakkor az egyén szintjén maradva ezek nem fenntarthatóak, szervezeti kultúra változást igényelnek. LA - Hungarian DB - MTMT ER -