@article{MTMT:34069680, title = {Kell még szurkoló a stadionokba?. A csapattal való szurkolói azonosulás és a csapathoz való kötődés vizsgálata egy hazai futballklub esetébe}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34069680}, author = {Bodon, György and Kajos, Attila and Neulinger, Ágnes}, doi = {10.14267/VEZTUD.2023.07-08.02}, journal-iso = {VEZETÉSTUDOMÁNY}, journal = {VEZETÉSTUDOMÁNY}, volume = {54}, unique-id = {34069680}, issn = {0133-0179}, abstract = {A szurkolók csapathoz való kötődésének kialakítása, új szurkolók bevonzása egy fejlett sportgazdaságban elengedhetetlen. Magyarországon ez a téma évtizedes megoldatlan problémát jelent, miközben látványos beruházásokkal új stadionok épültek, melyek kihasználtsága a hazai labdarúgó bajnoki mérkőzések esetében jelentős mértékben fejleszthető lenne. A szerzők tanulmányukban az OTP Bank Liga magyar elsőosztályú labdarúgó-bajnokságban szereplő Mol Fehérvár FC tekintetében vizsgálják a klub szurkolói közegét. Jelen kutatás célja a csapathoz kötődő lojalitással, szurkolói magatartással összefüggésben a csapattal való szurkolói azonosulás és a csapathoz való kötődés kapcsolatának elemzése. A kutatási kérdés annak megismerésére irányul, hogy a csapattal való szurkolói azonosulás, a csapathoz való kötődés miként befolyásolja a csapathoz fűződő lojalitást, szurkolói magatartást. A kutatás legfőbb eredménye az a felismerés, hogy a vizsgált csapat szurkolói esetében a kiábrándultság, a csapathoz kötődés érzésének erodálódása olyan probléma, amit a klubnak kezelnie kellene, hogy nézőszáma és ebből következően bevétele növekedjen.}, year = {2023}, pages = {13-27}, orcid-numbers = {Bodon, György/0009-0002-0782-3168; Kajos, Attila/0000-0002-3852-3291; Neulinger, Ágnes/0000-0001-6493-2761} } @article{MTMT:33076613, title = {The e-WOM intention of artificial intelligence (AI) color cosmetics among Chinese social media influencers}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33076613}, author = {Simay, Attila Endre and Wei, Yuling and Gyulavári, Tamás and Syahrivar, Jhanghiz and Gaczek, Piotr and Hofmeister Tóth, Ágnes}, doi = {10.1108/APJML-04-2022-0352}, journal-iso = {ASIA PAC J MARKETING LOGISTICS}, journal = {ASIA PACIFIC JOURNAL OF MARKETING AND LOGISTICS}, volume = {35}, unique-id = {33076613}, issn = {1355-5855}, year = {2023}, eissn = {1758-4248}, pages = {1569-1598} } @article{MTMT:32508519, title = {Tasting a new culture. adjustment to a foreign culture through traditional local cuisine}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32508519}, author = {Malota, Erzsébet and Mucsi, Attila}, doi = {10.1080/15528014.2021.2001619}, journal-iso = {FOOD CULT SOC}, journal = {FOOD CULTURE & SOCIETY}, volume = {26}, unique-id = {32508519}, issn = {1552-8014}, year = {2023}, eissn = {1751-7443}, pages = {209-229} } @CONFERENCE{MTMT:34800787, title = {Role of communities in transformative actions - impact on the individual lifestyle}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34800787}, author = {Kiss, Gabriella and Veress, Tamás and Neulinger, Ágnes}, booktitle = {14th Conference of the European Society for Ecological Economics}, unique-id = {34800787}, year = {2022}, pages = {169-169}, orcid-numbers = {Kiss, Gabriella/0000-0002-5817-9037; Neulinger, Ágnes/0000-0001-6493-2761} } @{MTMT:33594330, title = {Resident satisfaction and place attachment}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33594330}, author = {Kasza-Kelemen, Kata and Gáti, Mirkó and Rideg-Piskóti, Marianna and Somosi, Ágnes}, booktitle = {TRANSZFORMATÍV MARKETING: Társadalmi és üzleti kihívások integrált marketing-megoldásai}, unique-id = {33594330}, year = {2022}, pages = {14-15}, orcid-numbers = {Gáti, Mirkó/0000-0001-5879-6353} } @CONFERENCE{MTMT:33215122, title = {The role of COVID anxiety in case of intention to use e-health services}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33215122}, author = {Kemény, Ildikó and Kun, Zsuzsanna and Kulhavi, Nikoletta Márta and Rojkovich, Ádám Konstantin and Simon, Judit}, booktitle = {EMAC 2022 Annual}, unique-id = {33215122}, year = {2022} } @CONFERENCE{MTMT:33215083, title = {Clustering Patients According to their Medication Preference based on Conjoint Analysis}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33215083}, author = {Kun, Zsuzsanna and Pusztai, Tamás and Kemény, Ildikó and Kovács, Bence and Simon, Judit}, booktitle = {EMAC 2022 Annual}, unique-id = {33215083}, year = {2022} } @CONFERENCE{MTMT:33215068, title = {Applying channel preferences as a mediating and segmentation variable in the case of sports goods customers – an omnichannel behaviour perspective}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33215068}, author = {Nagy, Ákos and Kemény, Ildikó and Szűcs, Krisztián and Simon, Judit}, booktitle = {EMAC 2022 Annual}, unique-id = {33215068}, year = {2022} } @article{MTMT:33187262, title = {Echoes of Our Favourite Childhood Figures. Examining the Role of Disney in Lifelong Character Development Through Its Generational Fairy Tales}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33187262}, author = {Griszbacher, Norbert and Kemény, Ildikó and Varga, Ákos}, doi = {10.52398/gjsd.2022.v2.i2.pp51-72}, journal-iso = {GJSD}, journal = {GILE JOURNAL OF SKILLS DEVELOPMENT}, volume = {2}, unique-id = {33187262}, abstract = {Since its founding, Disney has become the symbol of values such as joy, magic, entertainment, and family in our lives through loveable stories, characters, and unique experiences. Disney also has had a significant impact on youth culture with its ability to appeal to universal human experiences through its versatile character portfolio. Disney's recent tendency to reproduce their earlier success in modern adaptations (e.g., The Little Mermaid and Snow White coming in 2023) is the focus of this paper. It aims to examine the influence of Disney's representation of the mechanisms of our world on youth character development by comparing the responses given for the ‘classic’ and the ‘modern’ versions. For this reason, in addition to explicit measures (survey), an Implicit Associations Test (IAT) was used to discover those attitudes which would generally be hidden from explicit methods of analysis due to their subversive nature (e.g., deep affective content like nostalgia). The analysis revealed a significant correlation between IAT-measured implicit attitudes and explicit measures of attitudes and behaviour toward modern and classic (our target) categories. The results also indicate the significance of these scenes (especially the childhood ‘classic’ ones) as they can form strong bonds with the young audience, affecting their preferences, values, worldview, and, thus, their character development.}, year = {2022}, eissn = {2732-3781}, pages = {51-72}, orcid-numbers = {Griszbacher, Norbert/0000-0003-3682-520X} } @article{MTMT:33169071, title = {Publikálok, tehát létezem?!: Fiatal oktató-kutatók fenntartható válaszai a publikációs elvárásokra}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33169071}, author = {Juhászné Klér, Andrea and Kun, Zsuzsanna and Toarniczky, Andrea}, doi = {10.1556/2063.31.2022.2.7}, journal-iso = {EDUCATIO}, journal = {EDUCATIO}, volume = {31}, unique-id = {33169071}, issn = {1216-3384}, abstract = {A fiatal oktató-kutatókat a szabadság reménye, az értelemteli munka és a folyamatos tanulás lehetősége vonzza az egyetemi pályára. Az eltérő nemzeti és szakmai kontextusban felvázolt tapasztalatok nyomán a publikációs teljesítményelvárás központi elemként körvonalazódik, melyre az ellenállás nem lehetséges válasz, ugyanakkor az alkalmazkodás sem jelent egyszerű megoldást azon motivációk tükrében, amelyek miatt ezt a pályát választották. A cikkben arra keresünk választ, hogy megvalósítható-e, s ha igen, akkor milyen formában egy fenntartható kutatási és publikációs gyakorlat a fiatal oktató-kutatók részéről, és ezek közül melyek azok, amelyeket a szervezet is sikeresként ismer el. Kutatásunk során sikerült megfogalmazni olyan kutatási és publikációs stratégiákat, amelyek túlmutatnak az ellenállás vagy alkalmazkodás leegyszerűsített kettőségén, ugyanakkor az egyén szintjén maradva ezek nem fenntarthatóak, szervezeti kultúra változást igényelnek.}, year = {2022}, eissn = {1419-8827}, pages = {264-280} }