TY - CHAP AU - Ujházi, Tamás AU - Lukovics, Miklós AU - Majó, Zoltán AU - Prónay, Szabolcs ED - Sávai, Marianna TI - Analyzing the models of consumer acceptance of technology from the perspective of preparedness for autonomous vehicles T2 - Green and Digital Transitions: Global Insights into Sustainable Solutions PB - Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar CY - Szeged SN - 9789633069721 PY - 2024 SP - 10 EP - 23 PG - 14 DO - 10.14232/gtk.gdtgiss.2024.1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34729016 ID - 34729016 AB - In our study, we review the framework of questionnaire research methods suitable for analyzing the consumer acceptance of vehicle industry innovations, more specifically, of autonomous vehicles. Our aim is to identify the most widely used research models and examine which variables affect consumer acceptance of self-driving technologies to the greatest extent. The various modified versions of the TAM and UTAUT models are the most commonly used models to address the topic in the literature. Both models are characterized by the attempt to predict a consumer’s behavioral intention based on the specificities of a technology. Due to the difficulties of prior testing of self-driving technologies, it is worth reviewing these methods from the aspect of how suitable they are for capturing the consumer acceptance of this technology and through what adaptation measures. We do not aim to question the validity of researching the topic by questionnaire surveys, but we find it important to emphasize the significance of cautious adaptation. In the present paper, we intend to provide a methodological basis for future research related to autonomous technology by revising the TAM and UTAUT methods. LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Kuruczleki, Éva AU - Kazár, Klára TI - A pénzügyi eredményességet befolyásoló kompetenciák vizsgálata dél-alföldi mikrovállalkozások körében JF - GAZDASÁG ÉS PÉNZÜGY J2 - GAZDASÁG ÉS PÉNZŰGY VL - 11 PY - 2024 IS - 1 SP - 111 EP - 132 PG - 22 SN - 2415-8909 DO - 10.33926/GP.2024.1.6 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34687826 ID - 34687826 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Lukovics, Miklós AU - Ujházi, Tamás AU - Prónay, Szabolcs TI - Az önvezető járművek elfogadásának társadalomtudományi vetületei. Kutatási lehetőségek és módszertani korlátok TS - Kutatási lehetőségek és módszertani korlátok JF - POLGÁRI SZEMLE: GAZDASÁGI ÉS TÁRSADALMI FOLYÓIRAT J2 - POLGÁRI SZEMLE VL - 19 PY - 2023 IS - 4-6 SP - 266 EP - 280 PG - 15 SN - 1786-6553 DO - 10.24307/psz.2023.1220 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34757358 ID - 34757358 AB - Tanulmányunkban a járműipari innovációk, azon belül is az önvezető járművek fogyasztói elfogadásának vizsgálatára alkalmas kutatási módszerek keretrendszerét tekintjük át. Tanulmányunkban szakirodalmi alapon állva áttekintjük e módszereket, ezáltal bemutatva a technológia elfogadását befolyásoló tényezők és modellek főbb típusait, valamint rávilágítva e módszerek korlátaira is. Ezekben a módszertani korlátokban közös, hogy a szakirodalomban bevett módszerek ugyan kiválóan alkalmazhatók olyan termékek, szolgáltatások értékelésére, melyet a fogyasztó már kipróbált és viszonylag jól ismer – ám az önvezető járművekhez hasonló radikális innovációk kapcsán ez nem jelenthető ki. Tanulmányunkban javaslatokat teszünk arra vonatkozóan, miként lehetne kiegészíteni a hagyományos kérdőíves módszereket annak érdekében, hogy még hatásosabban és hatékonyabban meg tudjuk ragadni az önvezető járművek fogyasztói elfogadását. Így hozzájárulva mindazon társadalmi és gazdasági előnyökhöz, melyek a technológia széleskörű elterjedéséből származhatnak. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Repisky, Máté AU - Tóth, Janka TI - The motivation structure of social entrepreneurs and its analysis from the perspective of self-determination theory JF - DETUROPE: THE CENTRAL EUROPEAN JOURNAL OF REGIONAL DEVELOPMENT AND TOURISM J2 - DETUROPE VL - 15 PY - 2023 IS - 3 SP - 4 EP - 31 PG - 28 SN - 1821-2506 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34719138 ID - 34719138 LA - English DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Gyulai, Zsófia AU - Révész, Balázs TI - Nudging in the Digital World. An Up-to-Date Systematic Literature Review TS - An Up-to-Date Systematic Literature Review T2 - EMAC 2023 Regional Conference PY - 2023 SP - 1 EP - 10 PG - 10 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34559184 ID - 34559184 LA - English DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Bajmócy, Z. AU - Juhász, J. AU - Kürtösi, Zsófia AU - Málovics, Gy. TI - Furthering gender equality as part of bottom-up university community engagement endeavours PY - 2023 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34552051 ID - 34552051 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Dér, Dorottya Noémi AU - Huszár, Sándor ED - Révész, Balázs ED - Gyulai, Zsófia TI - Vizuális közösségi média tartalmak hatása fiatal nők hangulatára és az életmóddal való elégedettségre T2 - REZILIENS MARKETING - VÁLASZOK VÁLTOZÓ KIHÍVÁSOKRA : Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXIX. Nemzetközi Konferencia TANULMÁNYKÖTET PB - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért CY - Szeged SN - 9789633069608 PY - 2023 SP - 51 EP - 60 PG - 10 DO - 10.62561/EMOK-2023-05 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34550502 ID - 34550502 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Mátó, Ágnes Réka AU - Vilmányi, Márton ED - Révész, Balázs ED - Gyulai, Zsófia TI - Technológiai változások kiterjedése: egy koncepcionális megközelítés összegzése T2 - REZILIENS MARKETING - VÁLASZOK VÁLTOZÓ KIHÍVÁSOKRA : Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXIX. Nemzetközi Konferencia TANULMÁNYKÖTET PB - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért CY - Szeged SN - 9789633069608 PY - 2023 SP - 217 EP - 227 PG - 11 DO - 10.62561/EMOK-2023-17 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34545592 ID - 34545592 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Mátó, Ágnes Réka AU - Vilmányi, Márton ED - Hetesi, Erzsébet TI - Technológiai változások érzékelése információs mintázatok mentén T2 - Megváltozik-e a nonbusiness marketing szerepe a globális trendek hatásaira? PB - Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar CY - Szeged SN - 9789633069554 PY - 2023 SP - 107 EP - 118 PG - 12 DO - 10.14232/gtk.nmgt.2023.11 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34545443 ID - 34545443 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Vajda, Beáta ED - Révész, Balázs ED - Gyulai, Zsófia TI - Technológiával könnyebb, de milyen áron? – A technostressz jelenségének vizsgálata, különös tekintettel a felsőoktatás fogyasztóira – T2 - REZILIENS MARKETING - VÁLASZOK VÁLTOZÓ KIHÍVÁSOKRA : Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXIX. Nemzetközi Konferencia TANULMÁNYKÖTET PB - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért CY - Szeged SN - 9789633069608 PY - 2023 SP - 174 EP - 184 PG - 11 DO - 10.62561/EMOK-2023-14 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34543392 ID - 34543392 LA - Hungarian DB - MTMT ER -