@inbook{MTMT:34729016, title = {Analyzing the models of consumer acceptance of technology from the perspective of preparedness for autonomous vehicles}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34729016}, author = {Ujházi, Tamás and Lukovics, Miklós and Majó, Zoltán and Prónay, Szabolcs}, booktitle = {Green and Digital Transitions: Global Insights into Sustainable Solutions}, doi = {10.14232/gtk.gdtgiss.2024.1}, unique-id = {34729016}, abstract = {In our study, we review the framework of questionnaire research methods suitable for analyzing the consumer acceptance of vehicle industry innovations, more specifically, of autonomous vehicles. Our aim is to identify the most widely used research models and examine which variables affect consumer acceptance of self-driving technologies to the greatest extent. The various modified versions of the TAM and UTAUT models are the most commonly used models to address the topic in the literature. Both models are characterized by the attempt to predict a consumer’s behavioral intention based on the specificities of a technology. Due to the difficulties of prior testing of self-driving technologies, it is worth reviewing these methods from the aspect of how suitable they are for capturing the consumer acceptance of this technology and through what adaptation measures. We do not aim to question the validity of researching the topic by questionnaire surveys, but we find it important to emphasize the significance of cautious adaptation. In the present paper, we intend to provide a methodological basis for future research related to autonomous technology by revising the TAM and UTAUT methods.}, year = {2024}, pages = {10-23}, orcid-numbers = {Ujházi, Tamás/0000-0002-6296-8071; Lukovics, Miklós/0000-0003-1765-4660; Majó, Zoltán/0000-0002-5806-1872; Prónay, Szabolcs/0000-0001-5405-5822} } @article{MTMT:34687826, title = {A pénzügyi eredményességet befolyásoló kompetenciák vizsgálata dél-alföldi mikrovállalkozások körében}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34687826}, author = {Kuruczleki, Éva and Kazár, Klára}, doi = {10.33926/GP.2024.1.6}, journal-iso = {GAZDASÁG ÉS PÉNZŰGY}, journal = {GAZDASÁG ÉS PÉNZÜGY}, volume = {11}, unique-id = {34687826}, issn = {2415-8909}, year = {2024}, pages = {111-132}, orcid-numbers = {Kazár, Klára/0000-0001-5828-4278} } @article{MTMT:34757358, title = {Az önvezető járművek elfogadásának társadalomtudományi vetületei. Kutatási lehetőségek és módszertani korlátok}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34757358}, author = {Lukovics, Miklós and Ujházi, Tamás and Prónay, Szabolcs}, doi = {10.24307/psz.2023.1220}, journal-iso = {POLGÁRI SZEMLE}, journal = {POLGÁRI SZEMLE: GAZDASÁGI ÉS TÁRSADALMI FOLYÓIRAT}, volume = {19}, unique-id = {34757358}, issn = {1786-6553}, abstract = {Tanulmányunkban a járműipari innovációk, azon belül is az önvezető járművek fogyasztói elfogadásának vizsgálatára alkalmas kutatási módszerek keretrendszerét tekintjük át. Tanulmányunkban szakirodalmi alapon állva áttekintjük e módszereket, ezáltal bemutatva a technológia elfogadását befolyásoló tényezők és modellek főbb típusait, valamint rávilágítva e módszerek korlátaira is. Ezekben a módszertani korlátokban közös, hogy a szakirodalomban bevett módszerek ugyan kiválóan alkalmazhatók olyan termékek, szolgáltatások értékelésére, melyet a fogyasztó már kipróbált és viszonylag jól ismer – ám az önvezető járművekhez hasonló radikális innovációk kapcsán ez nem jelenthető ki. Tanulmányunkban javaslatokat teszünk arra vonatkozóan, miként lehetne kiegészíteni a hagyományos kérdőíves módszereket annak érdekében, hogy még hatásosabban és hatékonyabban meg tudjuk ragadni az önvezető járművek fogyasztói elfogadását. Így hozzájárulva mindazon társadalmi és gazdasági előnyökhöz, melyek a technológia széleskörű elterjedéséből származhatnak.}, keywords = {önvezető járművek; innovatív technológiák; fogyasztói elfogadás; technológiai adaptáció}, year = {2023}, eissn = {1786-8823}, pages = {266-280}, orcid-numbers = {Ujházi, Tamás/0000-0002-6296-8071} } @article{MTMT:34719138, title = {The motivation structure of social entrepreneurs and its analysis from the perspective of self-determination theory}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34719138}, author = {Repisky, Máté and Tóth, Janka}, journal-iso = {DETUROPE}, journal = {DETUROPE: THE CENTRAL EUROPEAN JOURNAL OF REGIONAL DEVELOPMENT AND TOURISM}, volume = {15}, unique-id = {34719138}, year = {2023}, eissn = {1821-2506}, pages = {4-31} } @CONFERENCE{MTMT:34559184, title = {Nudging in the Digital World. An Up-to-Date Systematic Literature Review}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34559184}, author = {Gyulai, Zsófia and Révész, Balázs}, booktitle = {EMAC 2023 Regional Conference}, unique-id = {34559184}, year = {2023}, pages = {1-10} } @misc{MTMT:34552051, title = {Furthering gender equality as part of bottom-up university community engagement endeavours}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34552051}, author = {Bajmócy, Z. and Juhász, J. and Kürtösi, Zsófia and Málovics, Gy.}, unique-id = {34552051}, year = {2023} } @inproceedings{MTMT:34550502, title = {Vizuális közösségi média tartalmak hatása fiatal nők hangulatára és az életmóddal való elégedettségre}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34550502}, author = {Dér, Dorottya Noémi and Huszár, Sándor}, booktitle = {REZILIENS MARKETING - VÁLASZOK VÁLTOZÓ KIHÍVÁSOKRA : Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXIX. Nemzetközi Konferencia TANULMÁNYKÖTET}, doi = {10.62561/EMOK-2023-05}, unique-id = {34550502}, year = {2023}, pages = {51-60}, orcid-numbers = {Huszár, Sándor/0000-0002-8071-5123} } @inproceedings{MTMT:34545592, title = {Technológiai változások kiterjedése: egy koncepcionális megközelítés összegzése}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34545592}, author = {Mátó, Ágnes Réka and Vilmányi, Márton}, booktitle = {REZILIENS MARKETING - VÁLASZOK VÁLTOZÓ KIHÍVÁSOKRA : Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXIX. Nemzetközi Konferencia TANULMÁNYKÖTET}, doi = {10.62561/EMOK-2023-17}, unique-id = {34545592}, year = {2023}, pages = {217-227} } @inbook{MTMT:34545443, title = {Technológiai változások érzékelése információs mintázatok mentén}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34545443}, author = {Mátó, Ágnes Réka and Vilmányi, Márton}, booktitle = {Megváltozik-e a nonbusiness marketing szerepe a globális trendek hatásaira?}, doi = {10.14232/gtk.nmgt.2023.11}, unique-id = {34545443}, year = {2023}, pages = {107-118} } @inproceedings{MTMT:34543392, title = {Technológiával könnyebb, de milyen áron? – A technostressz jelenségének vizsgálata, különös tekintettel a felsőoktatás fogyasztóira –}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34543392}, author = {Vajda, Beáta}, booktitle = {REZILIENS MARKETING - VÁLASZOK VÁLTOZÓ KIHÍVÁSOKRA : Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXIX. Nemzetközi Konferencia TANULMÁNYKÖTET}, doi = {10.62561/EMOK-2023-14}, unique-id = {34543392}, year = {2023}, pages = {174-184} }