TY - JOUR AU - Abubakr, Saeed AU - Ahmad, Ishtiaq AU - Saad Baloch, Muhammad AU - Oláh, Judit AU - Popp, József AU - Máté, Domicián TI - Chief Executive Officers’ Characteristics and the Internationalization of Small and Medium-Sized Enterprises: A Quantile Regression Approach JF - EUROPEAN JOURNAL OF INTERNATIONAL MANAGEMENT J2 - EUR J INT MANAG VL - in press PY - 2024 SP - 1 EP - 15 PG - 15 SN - 1751-6757 DO - 10.1504/EJIM.2020.10029431 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30846369 ID - 30846369 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Khan, Muhammad Asif AU - Máté, Domicián AU - Abdulahi, Mohamued Elyas AU - Sadaf, Rabeea AU - Khan, Muhammad Atif AU - Popp, József AU - Oláh, Judit TI - Do Institutional Quality, Innovation and Technologies Promote Financial Market Development? JF - EUROPEAN JOURNAL OF INTERNATIONAL MANAGEMENT J2 - EUR J INT MANAG VL - 22 PY - 2024 IS - 3 SP - 484 EP - 507 PG - 24 SN - 1751-6757 DO - 10.1504/EJIM.2020.10025994 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30768266 ID - 30768266 LA - English DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Feketéné Benkó, Kata AU - Szabó, Lajos TI - A Palócföld kézműves- és agrártermékei illetve azok kereskedelme PY - 2023 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34552834 ID - 34552834 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Máté, Balázs AU - Piskóti, István AU - Vida, Noémi ED - Piskóti, István ED - Nagy, Szabolcs TI - Keresőoptimalizálás az integrált tartalommarketing gyakorlatában T2 - Marketingkaleidoszkóp 2023 PB - Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézet CY - Miskolc T3 - Miskolci Marketing Műhely, ISSN 2062-2260 ; 2023. PY - 2023 SP - 92 EP - 108 PG - 17 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34483636 ID - 34483636 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Sós, Tamás ED - Benedek, András TI - A fenntartható minőségi szakképzés regionális kihívásai,európai kitekintésben T2 - Szakképzés-Pedagógiai Tudományos Közlemények 4. 2023/1 PB - Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar, Műszaki Pedagógia Tanszék CY - Budapest PY - 2023 SP - 49 EP - 64 PG - 15 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34447858 ID - 34447858 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Amberg, Nóra AU - Lehota, József AU - Gyenge, Balázs ED - Szűcs, Krisztián ED - Csapó, János ED - Jakopánecz, Eszter TI - A hazai kozmetikumpiacra ható trendek bemutatása T2 - Empatikus Marketing Interdiszciplináris Megközelítésben PB - Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar CY - Pécs SN - 9789636261726 PY - 2023 SP - 7 EP - 11 PG - 5 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34444115 ID - 34444115 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Boros, Ildikó Fruzsina AU - Székely, Géza AU - Balázs, László AU - Csambalik, László Orbán AU - Sipos, László TI - Effects of LED lighting environments on lettuce (Lactuca sativa L.) in PFAL systems – A review JF - SCIENTIA HORTICULTURAE J2 - SCI HORTIC-AMSTERDAM VL - 321 PY - 2023 PG - 19 SN - 0304-4238 DO - 10.1016/j.scienta.2023.112351 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34087963 ID - 34087963 N1 - Open access AB - Lettuce is one of the most important crops of plant factories with artificial lighting (PFALs) due to their small size, fast growth rate, low energy demand and high marketing value. High-end adjustable LED-based lighting environments, as well as controlled environment smart solutions enable producers to fine-tune leafy crop production according to consumer demands. However, knowledge about light quality, quantity and duration related underlying mechanisms influencing the production-biological traits of lettuce is still incomplete. Therefore, the aim of this review is to provide an up-to-date comprehensive picture about the interrelations of light parameters and lettuce vegetative development and phytochemical content based on available experimental results with special emphasis on existing knowledge gaps, the impact of spatial PPFD variation, as well as variations in R/B and R/FR ratios. Besides light duration, the effect of pulsed lighting, interlighting and upward lighting is also discussed. Smart PFAL systems are knowledge-demanding in terms of automated light recipes, growth predictors, machine vision and automated controlling systems. The future development directions and perspectives visible from international studies are also summarized for supporting PFAL growers in future investments and to inspire researchers to conduct studies in this field. Among light parameters, the effect of PPFD, light duration, and spectral compositions and ratios was in the focus of most studies in the last decade; less attention is paid for the analysis of the impact of light pulsation and of light parameters uniformity so far. The development of sensing technology enables a cutting-edge shift from 2D light characterization to 3D sensing, which is optimized to the multi-layer system of plants. LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Muraközy, László TI - A Kondratyjev-hullám fodrai JF - KÜLGAZDASÁG J2 - KÜLGAZDASÁG VL - 67 PY - 2023 IS - 1-2 SP - 107 EP - 114 PG - 8 SN - 0324-4202 DO - 10.47630/KULG.2023.67.1-2.107 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33668303 ID - 33668303 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Zsarnóczky-Dulházi, Fanni AU - Zsarnóczky, Martin Balázs AU - Kopper, Bence AU - Kárpáti, József AU - Molnár, Csilla AU - Gogo, Fredrick Collins Adol AU - Dávid, Lóránt Dénes TI - Promising European research results to improve hospitality in healthcare by eHealth JF - INTERNATIONAL JOURNAL OF HOSPITALITY MANAGEMENT J2 - INT J HOSP MANAG VL - 112 PY - 2023 SP - 1 EP - 5 PG - 5 SN - 0278-4319 DO - 10.1016/j.ijhm.2022.103411 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33546658 ID - 33546658 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Amberg, Nóra AU - Gyenge, Balázs AU - Lehota, József TI - Kozmetikumvásárlók szegmentálása az üzletekben történő kozmetikumok vásárlását befolyásoló tényezők alapján JF - GAZDASÁG ÉS TÁRSADALOM J2 - GAZD TÁRS VL - 15 (33) PY - 2022 IS - 4 SP - 88 EP - 115 PG - 28 SN - 0865-7823 DO - 10.21637/GT.2022.4.05 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34162758 ID - 34162758 AB - A tanulmány témája az üzletekben történő kozmetikumvásárlások tényezőinek hatása a kozmetikumvásárlási és -fogyasztási döntésekre. A téma jelentősége abban rejlik, hogy a vásárlók egyre szélesebb szortimentű kozmetikai termékpalettából válogathatnak a különböző kozmetikumokat (is) árusító üzletekben, amelyek között megtalálhatóak natúr, vegyi kozmetikumok, illetve ezek valamilyen kombinációja. A tanulmány célja annak a vizsgálata, hogy a fogyasztók/vásárlók milyen tényezők hatására hoznak döntést az üzletekben történő kozmetikumok megvásárlása és használata mellett, és ezek alapján ezen kozmetikai termékek vásárlói és fogyasztói hogyan szegmentálhatók. A kutatás módszertanát tekintve kvantitatív kutatás, formája online megkérdezés (n=1.439). Elvárt eredményekként kerül bemutatásra egy saját elméleti és egy saját kutatási modell, illetve a két modell közötti kapcsolat, továbbá az üzletekben történő kozmetikumvásárlásokra ható faktorok és klaszterek. LA - Hungarian DB - MTMT ER -