TY - JOUR AU - Balázs, Patrícia TI - Kooperatív játékok információhiányos környezetben JF - MESTERSÉGES INTELLIGENCIA J2 - MESTERS INTELL VL - 4 PY - 2022 IS - 1 SP - 37 EP - 48 PG - 12 SN - 2676-9611 DO - 10.35406/MI.2022.1.37 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34130762 ID - 34130762 AB - Kutatásom során a Hanabi társasjátékkal foglalkoztam, amely egy tipikus kooperatív és dedukciós játék. Ennek segítségével azt elemeztem, hogy mennyire segíti a játék megnyerését a modális logika. Vizsgálataim során egy olyan alkalmazást készítettem, amelynek segítségével az emberek és a gépi ágensek együttműködve játszhatnak végig egy-egy játékmenetet. Az ágensek a meglévő ismereteikből következtetnek ki újabb állításokat a modális logika és az automatikus tételbizonyítás felhasználásával, a feltételezhető lehetőségek közül pedig eltérő valószínűségekkel próbálnak meg választani. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Balázs, Patrícia AU - Biró, Piroska AU - Kádek, Tamás AU - Kósa, Márk Szabolcs AU - Pánovics, János TI - Mathability and exploring mathematical skills of programmers with exercises’ annotations T2 - 12th IEEE International Conference on Cognitive Infocommunications (CogInfoCom 2021) PB - IEEE CY - Online kiadás SN - 9781665424943 PY - 2021 SP - 347 EP - 350 PG - 4 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32459710 ID - 32459710 AB - The Faculty of Informatics at the University of Debrecen has been using software (ProgCont) to automatically evaluate programming tasks for almost a decade. The data collected during this period has recently made it possible to carry out various pedagogical studies. These investigations are needed to improve the system’s feedback extending the fields where we can apply it: originally in competitions and later in classroom teaching or stand-alone preparation. Our previous studies have shown that enhancing the system’s feedback can play an essential role in this respect, for which we have developed an annotation technique. Our paper focuses our investigations on mathability, examining students’ performance in solving tasks that require mathematical skills, using the possibilities offered by annotations. LA - English DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Balázs, Patrícia AU - Kósa, Márk Szabolcs AU - Pánovics, János ED - Sebestyén, György ED - Szabó, Loránd TI - Megoldáskereső algoritmusok programozása Racket nyelven T2 - XXI. Energetika-Elektrotechnika – ENELKO és XXX. Számítástechnika és Oktatás – SzámOkt Multi-konferencia PB - Erdélyi Magyar Műszaki Tudományos Társaság (EMT) PY - 2020 SP - 46 EP - 52 PG - 7 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31638978 ID - 31638978 AB - A mesterséges intelligencia tudományterületéhez már megszületésétől kezdve szorosan kapcsolódtak a funkcionális programozási nyelvek. A Debreceni Egyetem Informatikai Karán az elmúlt években objektumorientált megközelítésben ismertettük a legfontosabb megoldáskereső algoritmusokat. Amióta megtörtént a programtervező informatikus BSc szak mintatantervének korszerűsítése, megjelent benne a Magas szintű programozási nyelvek 3 tárgy, amely kifejezetten a funkcionális paradigmán alapuló programozási nyelveket mutatja be. Cikkünkben azt mutatjuk be, hogy hogyan lehet az objektumorientált világban már megismert algoritmusokat tisztán funkcionális környezetben, jelesül Racket nyelven is implementálni. LA - Hungarian DB - MTMT ER -