TY - JOUR AU - Darabos, Kata TI - „Szabaduló-tanterem” a földrajzórákon JF - ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE J2 - ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE VL - 73 PY - 2023 IS - 7-8 SP - 32 EP - 53 PG - 22 SN - 1215-1807 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34208215 ID - 34208215 AB - Az iskolai tanítási-tanulás folyamat új kihívásai elengedhetetlenné teszik, hogy új módszerek, eszközök felé forduljunk a tanórák tervezésekor. A 2000-es években megjelent, ma az egyik legkedveltebb szabadidős tevékenység, a szabadulószoba szabaduló-tanteremként az iskolai gyakorlatban is alkalmazható. A szabadulószobák egyedi felépítésűek, a kitűzött cél elérésének érdekében több részfeladatra osztják a tevékenységet. Kutatások alapján egy jól konstruált szabadulószoba-feladat segítheti az új tananyag feldolgozását, a tanulók egyéni fejlődését, és hatékonyabbá teheti a csapatmunkát. Fontos szerepe lehet a tanulók gondolkodásának finomodásában, segítheti a kreatív, kritikai és problémamegoldó gondolkodás fejlődését. A tanulási folyamat ilyen jellegű játékosítása mind materiális (akár csak papír és ceruza használatát igénylő), mind digitális környezetben lezajlódhat, ami lehetővé teszi, hogy a tanóra céljának megfelelően tervezzük meg a szabaduló-tantermünket. A tanulmány főleg digitális szabaduló-tantermek gyakorlati alkalmazását mutatja be a földrajz tantárgy keretein belül. A tanári és tanulói tapasztalatok összegzéséből jól látható, hogy a szabaduló-tanterem használata új tananyag feldolgozása és a tanult tananyag összefoglalása esetén is segíti a tanulók együttműködési képességeinek, problémamegoldó gondolkodásának fejlődését, ezzel összefüggésben a közös játék élménye motiválóan hat a tanulókra. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Darabos, Kata AU - Gerlang, Vivien TI - A természet- és a társadalomföldrajzos gondolkodás komplex fejlesztési lehetőségei JF - GEOMETODIKA: FÖLDRAJZ SZAKMÓDSZERTANI FOLYÓIRAT J2 - GEOMETODIKA VL - 5 PY - 2021 IS - 1 SP - 39 EP - 55 PG - 17 SN - 2560-0745 DO - 10.26888/GEOMET.2021.5.1.3 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31849920 ID - 31849920 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Makádi, Mariann AU - Darabos, Kata AU - Gerlang, Vivien AU - Terjék, Dóra TI - A földrajztankönyvek vizsgálata a térképi képességek szempontjából PY - 2019 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31167190 ID - 31167190 AB - https://geometodika.hu/2019/11/23/a-foldrajztankonyvek-vizsgalata-a-terkepi-kepessegek-szempontjabol/ LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Gerlang, Vivien AU - Darabos, Kata TI - A térképi készségek fejlesztése – workshop PY - 2019 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31167188 ID - 31167188 AB - https://geometodika.hu/2019/10/25/a-terkepi-keszsegek-fejlesztese-a-foldrajzkonyvekben-egy-palyazat-bemutatasa/ LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Darabos, Kata AU - Gerlang, Vivien TI - Ez itt a reklám helye... avagy a médiával támogatott földrajztanulás: egy díjnyertes OTDK dolgozat bemutatása = Favouring media-supported geography teaching: a prize-winning paper of the national scientific students’ associations conference JF - GEOMETODIKA: FÖLDRAJZ SZAKMÓDSZERTANI FOLYÓIRAT J2 - GEOMETODIKA VL - 2 PY - 2018 IS - 1 SP - 35 EP - 44 PG - 10 SN - 2560-0745 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32574869 ID - 32574869 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Gerlang, Vivien AU - Darabos, Kata ED - Lőrincz, Ildikó ED - Halbritter, András Albert TI - Ez itt a reklám helye...avagy a médiával támogatott földrajztanulás T2 - Válogatott tanulmányok PB - Széchenyi István Egyetem CY - Győr SN - 9786155837005 PY - 2018 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31167147 ID - 31167147 LA - Hungarian DB - MTMT ER -