@{MTMT:34693589, title = {The impact of family entrepreneurial background on university students' entrepreneurial inclination}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34693589}, author = {Szabó, Krisztofer and Petheő, Attila István}, booktitle = {2nd International Danube Cup Conference on Entrepreneurship Education (IDC2 E2 2023)}, unique-id = {34693589}, year = {2023}, pages = {169-172}, orcid-numbers = {Szabó, Krisztofer/0000-0002-3179-3547} } @article{MTMT:34430381, title = {A Magyar Multi Program második körös nevezőinek és nyerteseinek vizsgálata pénzügyi, regionális és szervezeti kultúra szempontból}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34430381}, author = {Petheő, Attila István and Szabó, Krisztofer and Nagy, Konrád Ákos}, doi = {10.14267/VEZTUD.2023.12.06}, journal-iso = {VEZETÉSTUDOMÁNY}, journal = {VEZETÉSTUDOMÁNY}, volume = {54}, unique-id = {34430381}, issn = {0133-0179}, abstract = {Világszerte szétszórtan több ezer rendkívül sikeres és nagy potenciállal bíró vállalkozás rejtőzik, akikről keveset lehert tudni, azonban az elmúlt évtizedek során jelentősen növelték és erősítették versenyképességüket és globális piacra törtek. Nem véletlen, hogy a világon mindenütt a kormányzati gazdaságpolitika fókuszában állnak ezek az ún. „gazella” cégek, és sok helyen kifejezetten az ilyen vállalkozások helyzetbe hozására, támogatására hoznak létre gazdaságpolitikai programokat, kezdeményezéseket. Jelen kutatás célja ismertetni a három év alatt kiforrt programmá vált, Magyar Multi Programot, melynek eredményeit és tanulságait több, a programtól független kutatás és utókövetés segítségével mutatják be a szerzők. A cikk a Magyar Multi Program nyerteseit elemzi pénzügyi, regionális és szervezeti kultúra szempontból. Az eredmények rávilágítanak többek között a kiválasztott cégek főbb jellemzőire, a regionális szinten mérhető kapcsolatokra és az előminősítési igazolást kapott cégek vállalati dimenzió kultúrájára. A feltárt következtetések kiváló alapot jelentenek a program további körös elemzéséhez.}, year = {2023}, pages = {66-78}, orcid-numbers = {Szabó, Krisztofer/0000-0002-3179-3547; Nagy, Konrád Ákos/0009-0001-3708-7889} } @{MTMT:34429046, title = {A Magyar Multi Program második körös nevezői és nyertesei}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34429046}, author = {Szabó, Krisztofer and Petheő, Attila István and Nagy, Konrád Ákos}, booktitle = {Vállalkozáskutatói és elemzői hálózat}, unique-id = {34429046}, year = {2023}, pages = {33-35}, orcid-numbers = {Szabó, Krisztofer/0000-0002-3179-3547} } @article{MTMT:34179562, title = {A családi gazdasági társaságok azonosítása és fő teljesítménymutatóinak összehasonlító elemzése Magyarországon}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34179562}, author = {Kállay, László and Szabó, Krisztofer}, doi = {10.18414/KSZ.2023.10.1108}, journal-iso = {KÖZGAZDASÁGI SZEMLE}, journal = {KÖZGAZDASÁGI SZEMLE}, volume = {70}, unique-id = {34179562}, issn = {0023-4346}, abstract = {A családi vállalkozásokat a gazdaság fontos részének tekintik világszerte, ám definíciójuk széles skálán változik, és emiatt számosságukat, teljesítményüket megannyi különböző módon határozták meg a kutatók az utóbbi években. Jelen kutatás célja, hogy a teljes hazai vállalati kört elemezve azonosítsa a családi vállalkozások jellemzőit, az elérhető adatkörben feltárja az eltéréseket és azok mértékét a családi és nem családi vállalkozások között. A kutatás eredményei – amelyek kiegészítik azokat az információkat, amelyeket a mintavételre épülő kutatások adnak a családi vállalkozásokról – megerősítik, hogy a családi vállalkozások adják a hazai vállalkozások többségét, ám rávilágítanak arra is, hogy gazdasági szerepük és teljesítményük minden területen kisebb a nem családi vállalkozásokéhoz viszonyítva. Magyarázó tényezőként kiderül többek között az összetételhatás és a vállalatméret fontossága, azonban az is látszik, hogy a szorosabb, intenzívebb családi kapcsolatokkal rendelkező cégek jobb eredményeket mutatnak.* Journal of Economic Literature (JEL) kód: L25, L26, M21, O10.}, year = {2023}, pages = {1108-1130}, orcid-numbers = {Szabó, Krisztofer/0000-0002-3179-3547} } @{MTMT:34014602, title = {A családi vállalkozói háttér miként hat a fiatal utódok vállalkozói motivációjára?}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34014602}, isbn = {9786156457233}, author = {Szabó, Krisztofer}, booktitle = {XXVI. Tavaszi Szél Konferencia 2023 : Absztrakt kötet}, unique-id = {34014602}, year = {2023}, pages = {222}, orcid-numbers = {Szabó, Krisztofer/0000-0002-3179-3547} } @CONFERENCE{MTMT:34014400, title = {A családi vállalkozás háttere hogyan befolyásolja a vállalkozói hajlamot?}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34014400}, author = {Szabó, Krisztofer}, booktitle = {III. Vállalkozáskutatási konferencia}, unique-id = {34014400}, year = {2022}, pages = {86-88}, orcid-numbers = {Szabó, Krisztofer/0000-0002-3179-3547} } @article{MTMT:33238892, title = {Nascent entrepreneurship. A bibliometric analysis and systematic literature review}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33238892}, author = {Szabó, Krisztofer and Aranyossy, Márta}, doi = {10.14267/VEZTUD.2022.11.03}, journal-iso = {VEZETÉSTUDOMÁNY}, journal = {VEZETÉSTUDOMÁNY}, volume = {53}, unique-id = {33238892}, issn = {0133-0179}, abstract = {A munkahelyteremtésre és a gazdasági növekedésre egyaránt pozitív hatással van a vállalkozói kedv – a születő vállalkozások kutatása pedig jelentősen hozzájárul a vállalkozókedv mozgatórugóinak megértéséhez. A szerzők ebben a tanulmányban szisztematikus irodalmi áttekintés segítségével elemezik az elmúlt 20 év születőben lévő vállalkozások témakörében megjelent kutatásait. Az átfogó szakirodalmi áttekintést bibliometrikus elemzésre, illetve kvantitatív és kvalitatív szövegelemzésre alapozzák. A 257 folyóiratcikkből álló korpusz vizsgálata során feltárják e szűk kutatási terület legfontosabb kérdésköreit és tematikus trendjeit, azonosítják a legnagyobb hatású folyóiratokat és szerzőket. A témát érintő 30 legtöbbet idézett cikk mélyreható kvalitatív elemzése lehetővé teszi azt is, hogy javaslatot tegyenek a vállalkozókedvet befolyásoló tényezők átfogó rendszerezésére. Végezetül bemutatják a témával kapcsolatos új kutatási lehetőségeket, ígéretes irányzatokat is.}, year = {2022}, pages = {29-42}, orcid-numbers = {Szabó, Krisztofer/0000-0002-3179-3547; Aranyossy, Márta/0000-0001-8878-8725} } @article{MTMT:32915248, title = {From University Student to Entrepreneur : Factors Influencing the Entrepreneurial Intentions of Business Development MSc Students}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32915248}, author = {Szabó, Krisztofer and Aranyossy, Márta and Bárczy, Dóra}, doi = {10.33893/FER.21.2.125}, journal-iso = {FINANC ECON REV}, journal = {FINANCIAL AND ECONOMIC REVIEW}, volume = {21}, unique-id = {32915248}, issn = {2415-9271}, year = {2022}, eissn = {2415-928X}, pages = {125-151}, orcid-numbers = {Szabó, Krisztofer/0000-0002-3179-3547; Aranyossy, Márta/0000-0001-8878-8725} } @article{MTMT:32915088, title = {Egyetemi hallgatóból vállalkozó : Vállalkozásfejlesztés mesterszakos hallgatók vállalkozói szándékát támogató és gátló tényezők}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32915088}, author = {Szabó, Krisztofer and Aranyossy, Márta and Bárczy, Dóra}, doi = {10.25201/HSZ.21.2.125}, journal-iso = {HITELINT SZLE}, journal = {HITELINTÉZETI SZEMLE}, volume = {21}, unique-id = {32915088}, issn = {1588-6883}, year = {2022}, eissn = {2416-3201}, pages = {125-151}, orcid-numbers = {Szabó, Krisztofer/0000-0002-3179-3547; Aranyossy, Márta/0000-0001-8878-8725} } @inproceedings{MTMT:32845224, title = {Entrepreneurial Orientation and Family Business. Bibliometric Analysis}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32845224}, author = {Szabó, Krisztofer}, booktitle = {Embracing change and transformation}, unique-id = {32845224}, year = {2022}, pages = {145-155}, orcid-numbers = {Szabó, Krisztofer/0000-0002-3179-3547} }