TY - CHAP AU - Egervári, Dóra AU - Kovács, Edina ED - Koller, Inez Zsófia TI - Artificial intelligence and libraries T2 - 4. Közösségek és Szervezetek Konferencia Program- és Absztraktfüzet PB - Pécsi Tudományegyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Humán Fejlesztési és Művelődéstudományi Intézet CY - Pécs SN - 9789636261856 PY - 2023 SP - 9 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34324935 ID - 34324935 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Egervári, Dóra AU - Kovács, Edina ED - Németh, Balázs Bánk TI - A mesterséges intelligencia és a könyvtárak – lehetőség vagy veszély? T2 - Felsőoktatási Lifelong Learning a képesség-fejlesztés, a kultúraközvetítés és fenntarthatóság tükrében PB - MELLearN Egyesület CY - Pécs SN - 9789636261467 PY - 2023 SP - 54 EP - 54 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34056929 ID - 34056929 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Kovács, Edina TI - A szocialista gyermek és az „ideális” úttörő – A magyar úttörőmozgalom szellemiségének, értékrendjének megjelenése Szabó Magda két ifjúsági művében JF - TUDÁSMENEDZSMENT J2 - TUDÁSMENEDZSMENT VL - 24 PY - 2023 IS - 1. különszám SP - 153 EP - 167 PG - 15 SN - 1586-0698 DO - 10.15170/TM.2023.24.K1.12 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33753814 ID - 33753814 AB - Szabó Magda az egyik világszinten is elismert XX. századi magyar írónk. Az 1950-es évek végén, ’60-as évek elején megjelent ifjúsági regényei napjainkban is értéket képviselnek a fiatalok számára. A tanulmány két ifjúsági regényét, a Mondják meg Zsófikának, és a Születésnap című műveket elemzi dokumentumelemzés módszerével. A kutatás célja annak vizsgálata, hogy a szocialista embereszmény, különös tekintettel az úttörőmozgalom által megfogalmazott szellemiségre és értékrendre hogyan jelenik meg Szabó Magda e két művében. A művek nem a szocialista nevelésről szólnak, azonban több helyen is megjelennek bennük olyan elemek, melyek visszatükrözik a kor ifjúsági mozgalmait, elvrendszerét. Kutatási kérdésem, hogy miként tud indirekt módon megjelenni egy elvárt szocialista gyermekkép egy olyan író művében, aki 1949-ben a hatalom kegyét elvesztette, az addigi Vallás és Közoktatási Minisztériumi állásától megfosztottak, és az 1950-es évek végéig nem publikálhatott. A tanulmány célja annak vizsgálata, hogy az ötvenes évek végének pedagógiai folyamatai, illetve az ifjúsági mozgalom beépülése az iskolai életbe milyen módon jelenik meg ezen ifjúsági regényekben. A tanulmány első felében bemutatom a szocialista embereszményt, a magyar úttörőmozgalom kezdeteit és szerepét a szocialista gyermekek nevelésében. A tanulmány második felében az ifjúsági mozgalmakhoz kapcsolódó kifejezések és az úttörők 12 pontjának megjelenési pontjait vizsgálom a regényekben. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Kovács, Edina TI - Optimisation of IT teaching materials for students of humanities and social sciences JF - TUDÁSMENEDZSMENT J2 - TUDÁSMENEDZSMENT VL - 23 PY - 2022 IS - Special Issue SP - 136 EP - 156 PG - 21 SN - 1586-0698 DO - 10.15170/TM.2022.23.K1.10 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33550396 ID - 33550396 AB - The demands of the 21st century mean that without digital competence and basic IT skills we cannot thrive in society. This is particularly true for students leaving higher education. Today, it is not only students in engineering and science who need to acquire ICT and IT skills. Although the latest version of the National Curriculum sets the development of digital competences as a task, the previous curriculum did not require students leaving public education to have these competences. For this reason, it is particularly important in higher education in the humanities and social sciences to develop digital competences in addition to IT skills. The paper presents the history of the introduction of IT and computing in higher education, and the process of how these subjects have been replaced in the humanities as well as in technical higher education because of the Bologna process. In addition, it presents the elements of the implementation of an IT course in an LMS system. It presents good practices and tools to increase not only students' knowledge but also their motivation, digital competences and interest in IT content. LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Kovács, Edina TI - Fenntartható szoftverválasztás az informatikus-könyvtáros képzésben T2 - 3. Közösségek és szervezetek Konferencia - Program és absztraktfüzet PB - Pécsi Tudományegyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Humán Fejlesztési és Művelődéstudományi Intézet CY - Pécs SN - 9789636260682 PY - 2022 SP - 9 EP - 10 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33287212 ID - 33287212 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Kovács, Edina ED - Csuka, Dalma TI - Végtelen lehetőségek, vagy korlátok közé szorítva: hogyan és mi alapján válasszunk oktatószoftvert? T2 - Felsőoktatási LLL: Új kihívások és megoldások – A modellváltás és COVID Pandémia hatásai PB - MELLearN Egyesület C1 - Pécs SN - 9789634299943 PY - 2022 SP - 12 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33118581 ID - 33118581 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Kovács, Edina ED - Fodorné Tóth, Krisztina ED - Németh, Balázs TI - Informatikaoktatás online környezetben – tapasztalatok és lehetséges módszerek a felsőoktatásban T2 - LLL 4.0 - Hogyan alakítja át a digitalizáció a Lifelong Learning stratégiákat? PB - Pécsi Tudományegyetem CY - Pécs PY - 2022 SP - 319 EP - 337 PG - 19 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33118162 ID - 33118162 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Kovács, Edina ED - Podráczky, Judit TI - INFORMATIKAOKTATÁS ONLINE – AZ ONLINE RENDSZEREKBEN REJLŐ LEHETŐSÉGEK VIZSGÁLATA T2 - 14. Képzés és Gyakorlat Nemzetközi Neveléstudományi Konferencia PB - Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Neveléstudományi Intézet CY - Kaposvár SN - 9789632699622 PY - 2021 SP - 127 EP - 127 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32673421 ID - 32673421 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Kovács, Edina TI - A felsőoktatásba belépő hallgatók digitális kompetenciaszintjének változása JF - TUDÁSMENEDZSMENT J2 - TUDÁSMENEDZSMENT VL - 22 PY - 2021 IS - 2 SP - 81 EP - 107 PG - 27 SN - 1586-0698 DO - 10.15170/TM.2021.22.2.6 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32558977 ID - 32558977 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Kovács, Edina ED - Molnár, Gyöngyvér ED - Tóth, Edit TI - INFORMATIKAOKTATÁS ÚJRAKERETEZÉSE AZ INFORMATIKUS KÖNYVTÁROS KÉPZÉSBEN T2 - A neveléstudomány válaszai a jövő kihívásaira. XXI. Országos Neveléstudományi Konferencia. Program, előadás-összefoglalók PB - Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézet CY - Szeged SN - 9789633068335 PY - 2021 SP - 500 EP - 500 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32527700 ID - 32527700 LA - Hungarian DB - MTMT ER -