@{MTMT:34324935, title = {Artificial intelligence and libraries}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34324935}, author = {Egervári, Dóra and Kovács, Edina}, booktitle = {4. Közösségek és Szervezetek Konferencia Program- és Absztraktfüzet}, unique-id = {34324935}, year = {2023}, pages = {9} } @{MTMT:34056929, title = {A mesterséges intelligencia és a könyvtárak – lehetőség vagy veszély?}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34056929}, author = {Egervári, Dóra and Kovács, Edina}, booktitle = {Felsőoktatási Lifelong Learning a képesség-fejlesztés, a kultúraközvetítés és fenntarthatóság tükrében}, unique-id = {34056929}, year = {2023}, pages = {54-54} } @article{MTMT:33753814, title = {A szocialista gyermek és az „ideális” úttörő – A magyar úttörőmozgalom szellemiségének, értékrendjének megjelenése Szabó Magda két ifjúsági művében}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33753814}, author = {Kovács, Edina}, doi = {10.15170/TM.2023.24.K1.12}, journal-iso = {TUDÁSMENEDZSMENT}, journal = {TUDÁSMENEDZSMENT}, volume = {24}, unique-id = {33753814}, issn = {1586-0698}, abstract = {Szabó Magda az egyik világszinten is elismert XX. századi magyar írónk. Az 1950-es évek végén, ’60-as évek elején megjelent ifjúsági regényei napjainkban is értéket képviselnek a fiatalok számára. A tanulmány két ifjúsági regényét, a Mondják meg Zsófikának, és a Születésnap című műveket elemzi dokumentumelemzés módszerével. A kutatás célja annak vizsgálata, hogy a szocialista embereszmény, különös tekintettel az úttörőmozgalom által megfogalmazott szellemiségre és értékrendre hogyan jelenik meg Szabó Magda e két művében. A művek nem a szocialista nevelésről szólnak, azonban több helyen is megjelennek bennük olyan elemek, melyek visszatükrözik a kor ifjúsági mozgalmait, elvrendszerét. Kutatási kérdésem, hogy miként tud indirekt módon megjelenni egy elvárt szocialista gyermekkép egy olyan író művében, aki 1949-ben a hatalom kegyét elvesztette, az addigi Vallás és Közoktatási Minisztériumi állásától megfosztottak, és az 1950-es évek végéig nem publikálhatott. A tanulmány célja annak vizsgálata, hogy az ötvenes évek végének pedagógiai folyamatai, illetve az ifjúsági mozgalom beépülése az iskolai életbe milyen módon jelenik meg ezen ifjúsági regényekben. A tanulmány első felében bemutatom a szocialista embereszményt, a magyar úttörőmozgalom kezdeteit és szerepét a szocialista gyermekek nevelésében. A tanulmány második felében az ifjúsági mozgalmakhoz kapcsolódó kifejezések és az úttörők 12 pontjának megjelenési pontjait vizsgálom a regényekben.}, year = {2023}, eissn = {2732-169X}, pages = {153-167} } @article{MTMT:33550396, title = {Optimisation of IT teaching materials for students of humanities and social sciences}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33550396}, author = {Kovács, Edina}, doi = {10.15170/TM.2022.23.K1.10}, journal-iso = {TUDÁSMENEDZSMENT}, journal = {TUDÁSMENEDZSMENT}, volume = {23}, unique-id = {33550396}, issn = {1586-0698}, abstract = {The demands of the 21st century mean that without digital competence and basic IT skills we cannot thrive in society. This is particularly true for students leaving higher education. Today, it is not only students in engineering and science who need to acquire ICT and IT skills. Although the latest version of the National Curriculum sets the development of digital competences as a task, the previous curriculum did not require students leaving public education to have these competences. For this reason, it is particularly important in higher education in the humanities and social sciences to develop digital competences in addition to IT skills. The paper presents the history of the introduction of IT and computing in higher education, and the process of how these subjects have been replaced in the humanities as well as in technical higher education because of the Bologna process. In addition, it presents the elements of the implementation of an IT course in an LMS system. It presents good practices and tools to increase not only students' knowledge but also their motivation, digital competences and interest in IT content.}, year = {2022}, eissn = {2732-169X}, pages = {136-156} } @{MTMT:33287212, title = {Fenntartható szoftverválasztás az informatikus-könyvtáros képzésben}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33287212}, author = {Kovács, Edina}, booktitle = {3. Közösségek és szervezetek Konferencia - Program és absztraktfüzet}, unique-id = {33287212}, year = {2022}, pages = {9-10} } @CONFERENCE{MTMT:33118581, title = {Végtelen lehetőségek, vagy korlátok közé szorítva: hogyan és mi alapján válasszunk oktatószoftvert?}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33118581}, author = {Kovács, Edina}, booktitle = {Felsőoktatási LLL: Új kihívások és megoldások – A modellváltás és COVID Pandémia hatásai}, unique-id = {33118581}, year = {2022}, pages = {12} } @inbook{MTMT:33118162, title = {Informatikaoktatás online környezetben – tapasztalatok és lehetséges módszerek a felsőoktatásban}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33118162}, author = {Kovács, Edina}, booktitle = {LLL 4.0 - Hogyan alakítja át a digitalizáció a Lifelong Learning stratégiákat?}, unique-id = {33118162}, year = {2022}, pages = {319-337} } @{MTMT:32673421, title = {INFORMATIKAOKTATÁS ONLINE – AZ ONLINE RENDSZEREKBEN REJLŐ LEHETŐSÉGEK VIZSGÁLATA}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32673421}, author = {Kovács, Edina}, booktitle = {14. Képzés és Gyakorlat Nemzetközi Neveléstudományi Konferencia}, unique-id = {32673421}, year = {2021}, pages = {127-127} } @article{MTMT:32558977, title = {A felsőoktatásba belépő hallgatók digitális kompetenciaszintjének változása}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32558977}, author = {Kovács, Edina}, doi = {10.15170/TM.2021.22.2.6}, journal-iso = {TUDÁSMENEDZSMENT}, journal = {TUDÁSMENEDZSMENT}, volume = {22}, unique-id = {32558977}, issn = {1586-0698}, year = {2021}, eissn = {2732-169X}, pages = {81-107} } @{MTMT:32527700, title = {INFORMATIKAOKTATÁS ÚJRAKERETEZÉSE AZ INFORMATIKUS KÖNYVTÁROS KÉPZÉSBEN}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32527700}, author = {Kovács, Edina}, booktitle = {A neveléstudomány válaszai a jövő kihívásaira. XXI. Országos Neveléstudományi Konferencia. Program, előadás-összefoglalók}, unique-id = {32527700}, year = {2021}, pages = {500-500} }