TY - JOUR AU - Harmat, Vanda TI - The application of the sensemaking perspective for the examination of employees’ behavioural responses to the HR chatbot JF - ORGANIZACIJA: JOURNAL OF MANAGEMENT, INFORMATICS AND HUMAN RESOURCES J2 - ORGANIZACIJA (MARIBOR) VL - 56 (3) PY - 2023 SP - 233 EP - 246 PG - 14 SN - 1318-5454 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34139246 ID - 34139246 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Szőts-Kováts, Klaudia AU - Bácsi, Katalin AU - Harmat, Vanda TI - A munka jelentésének és értelemteliségének változása a jelentésadás folyamatán keresztül : Szisztematikus irodalmi áttekintés JF - VEZETÉSTUDOMÁNY J2 - VEZETÉSTUDOMÁNY VL - 54 PY - 2023 IS - 7-8 SP - 121 EP - 132 PG - 12 SN - 0133-0179 DO - 10.14267/VEZTUD.2023.07-08.09 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34070112 ID - 34070112 AB - A munka jelentése és az értelemteli munka egyre nagyobb figyelmet kap a szakemberek körében. A negyedik ipari forradalom, a COVID-19 járvány, a gazdasági válság nagymértékű változást generál a munkavállalók munkájában, ami kihat a munkájuk jelentésére és értelemteliségére. A szakirodalmi áttekintésben a szerzők megvizsgálják, hogy 2000-2022 között hogyan kutatták azt, hogy a megszokottól eltérő környezet milyen hatással van az egyének munkájának jelentésére és értelemteliségére. Szisztematikus irodalomkutatás módszerével 18 empirikus tanulmányt elemeztek. Azonosították az értelemteliség fő jellemzőit, legtöbben pozitív fogalmakkal társítják: pozitív értékhez, hatáshoz vagy érzéshez kapcsolják. A kutatások elsősorban negatív események hatását vizsgálták. Az eredmények alapján mind a negatív, mind a pozitív visszajelzések hatnak a munka értelemteliségének megélésére, jelentésadási folyamatot indítanak el. A munkakörnyezetnek és a vezetőnek meghatározó a szerepe van abban, hogy a negatív vagy ambivalens visszajelzések is a munka értelemteliségének növekedéséhez vezessenek. A tanulmányokban megjelenik az egyén aktív szerepvállalása, ahogyan pozitív irányba alakítja, konstruálja a munkája értelemteliségét. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Szabó, Bálint AU - Ollé, János AU - László, Szandra AU - Harmat, Vanda AU - Tóvölgyi, Sarolta TI - E-learning tananyagok hatékonyságának vizsgálata: A tanulók kognitív sajátosságainak és az online környezetoktatás-módszertanának az összefüggései JF - PANNON DIGITÁLIS PEDAGÓGIA J2 - PANNON DIGITÁLIS PEDAGÓGIA VL - 2 PY - 2022 IS - 2 SP - 4 EP - 22 PG - 19 SN - 2786-2445 DO - 10.56665/PADIPE.2022.2.1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33537258 ID - 33537258 AB - AbsztraktA pandémia alatti és utáni oktatási helyzetben az online környezetben történő tanulás hatékonyságának és ered-ményességének a növelésére az elvárásokkal arányosan fokozottabb figyelem irányult. A tanulási környezetekfunkcionalitásának technikai továbbfejlesztése helyett a tanuló sajátosságaihoz igazított, részben adaptív kurzus-felületek fejlesztésével kapcsolatban mai napig nagyon kevés kísérleti jellegű kutatási eredmény áll rendelkezé-sünkre. A tanulók kognitív és affektív sajátosságai (motiváció, fáradtság, munkaterhelés, rekacióidő, fizikai álla-pot, mentális állapot) és a tanulási környezetben tapasztalt tanulási tevékenységük (képernyőre fókuszálás, szem-mozgások elemzése, tanulási aktivitás) és teljesítményük összefüggésrendszerének jobb megismerésével hatéko-nyabb és a célcsoporthoz jobban igazodó kurzusfelületek fejleszthetők. A kognitív tesztekre, szemmozgásköve-tésre, tevékenységelemzésre, megfigyelésre, illetve interjúra épített adatgyűjtéssel végzett kismintás kutatásunkalapján egyértelmű tendenciákra következtethettünk. A tanulócsoportok közötti különbségek mellett a rövid vi-deófilmek, az oktatói hitelesség biztosítása, rövidebb írásos dokumentumok, illetve nagyobb számú gyakorló tel-jesítménytesztek a preferáltabb részei a hatékony online tanulási környezeteknek.Kulcsszavak:digitális tananyag; online kurzusfelület;tanulási hatékonyság; tanulói sajátosságokAbstractDuring and after the pandemic, greater emphasis was placed on improving the efficiency and effectiveness oflearning in the online environment in proportion to expectations. We still have very few experimental researchresults regarding the development of partially adaptive course interfaces adapted to the student's characteristics,rather than the technical advancement of the functionality of learning environments. Course interfaces that aremore effective and better adapted to the target group can be developed by better understanding the correlation4 Pannon Digitális Pedagógia (ISSN 2786-2445) 2. évf. (2022). 2. sz. DOI: 10.56665/PADIPE.2022.2.1system between students' cognitive and affective characteristics (motivation, fatigue, workload, reaction time,physical state, mental state) and their learning activities experienced in the learning environment (focusing on thescreen, eye movement analysis, learning activity) and their performance. We were able to formulate clear conclu-sions from our small-sample research, which included data collection based on cognitive tests, eye movementtracking, activity analysis, observation, and interviews. Short video films, ensuring instructor credibility, shorterwritten documents, and a greater number of practice performance tests are preferred components of effective onlinelearning environments, in addition to differences between student groups.Keywords: digital curriculum; online course interface; learning efficiency; student characteristic LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Szabó, Bálint AU - Ollé, János AU - László, Szandra AU - Harmat, Vanda AU - Vaszkun, Balázs György AU - Tóvölgyi, Sarolta TI - Pilot study on applying various research methodologies to investigate the effectiveness of e-learning materials JF - INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM: TÁRSADALOMTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT J2 - INF TARSAD VL - 22 PY - 2022 IS - 2 SP - 93 EP - 116 PG - 24 SN - 1587-8694 DO - 10.22503/inftars.XXII.2022.2.6 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33107862 ID - 33107862 N1 - Funding Agency and Grant Number: National Research, Development and Innovation Fund of Hungary [TKP2020-NKA-02] Funding text: Acknowledgement The authors wish to thank the participants for their time and help during the research. We would also like to express our appreciation to Gy?rgy Becker for providing the video-based e-learning content. This research has been carried out as part ofthe project no. TKP2020-NKA-02 which has been implemented with the support provided from the National Research, Development and Innovation Fund of Hungary, financed under the T?mater?leti Kiv?l?s?gi Program funding scheme. AB - The COVID-19 pandemic had a major impact on higher education. Students were required to adopt a more independent way of learning, and instructors had to redesign courses to fit the digital space. Increasingly frequent e-learning research provides substantial support for the expansion of online education. The aim of this article is to investigate the effectiveness of e-learning materials among university students using a variety of research methodologies (Groningen Sleep Quality Scale, psychomotor vigilance task, verbal fluency and digit span tests, NASA Task Load indeX and eye tracking). In a pilot study conducted in a laboratory environment, 15 participants were divided into three groups and assigned to study from prepared course pages using content-equivalent e-learning materials. The results demonstrated that the applied research methodologies were appropriate for investigating the issue, allowing the pilot study to reveal a set of criteria encompassing the preferences of students for course structures and e-learning materials. LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Kiss, Csaba AU - Harmat, Vanda AU - Milassin, Anda Nóra TI - A robotizáció térnyerésével kapcsolatos attitűdök Magyarországon JF - VEZETÉSTUDOMÁNY J2 - VEZETÉSTUDOMÁNY VL - 53 PY - 2022 IS - 8-9 SP - 2 EP - 13 PG - 12 SN - 0133-0179 DO - 10.14267/VEZTUD.2022.08-09.01 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33093467 ID - 33093467 AB - A technológiai fejlődés révén számos területen, köztük vállalati környezetben is megjelenik az ember-robot kollaboráció. Amunka természete és a foglalkozások a jövőben alapjaikban alakulnak át. E kihívások sikeres kezelésének egyik feltétele arobotok elfogadása, amelynek kialakulását egyebek mellett az egyének attitűdjei befolyásolják. A szakirodalmi áttekintésazon elméleti cikkek eredményeit szintetizálja, amelyek a robotokkal kapcsolatos beállítódás alakulására ható faktorokrafókuszálnak. Jelen cikk célja a robotizáció térnyerésével kapcsolatos attitűdök alakulásának vizsgálata Magyarországon,melyhez adatfelvételt a European Value Survey (EVS) legutóbbi adatgyűjtése biztosította, az adatelemzést pedig klasz-terelemzéssel, valamint ANOVA módszereivel végezték a szerzők. A robot munkaerővel kapcsolatos attitűdkutatás rele-vanciája megkérdőjelezhetetlen, és hazai mintán végzett hasonló kutatás ezidáig nem született.Technological advances are introducing human-robot collaboration to many areas, including the corporate environment.The nature of work and occupations will thus change fundamentally in the future. One of the prerequisites for successfullymeeting these challenges is the acceptance of robots, which is influenced by, among other things, the attitudes of indivi-duals. The literature review synthesises the results of theoretical articles focusing on the factors influencing the develop-ment of attitudes towards robots. The aim of this paper is to investigate the evolution of attitudes towards robotization inHungary, using the latest European Value Survey (EVS) data collection, cluster analysis and ANOVA methods. The relevanceof attitudinal research on the robot workforce is unquestionable and, to date, no similar research on a Hungarian samplehas been conducted. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - THES AU - Harmat, Vanda TI - Ember-HR chatbot interakció által generált jelentésadási folyamatok a szervezetben [Sensemaking processes generated by human-HR chatbot interaction in the organization] PY - 2022 SP - 182 DO - 10.14267/phd.2022072 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32921227 ID - 32921227 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Pistrui, Bence AU - Harmat, Vanda TI - A szolgáltató robotok definiálása és alkalmazási lehetőségei az üzleti szervezetekben. Szisztematikus irodalmi áttekintés TS - Szisztematikus irodalmi áttekintés JF - VEZETÉSTUDOMÁNY J2 - VEZETÉSTUDOMÁNY VL - 53 PY - 2022 IS - 1 SP - 58 EP - 68 PG - 11 SN - 0133-0179 DO - 10.14267/VEZTUD.2022.01.05 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32595818 ID - 32595818 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - BOOK ED - Baksa, Máté ED - Fazekas, Nóra ED - Harmat, Vanda TI - New Horizons in Business and Management Studies. Conference Proceedings TS - Conference Proceedings PB - Budapesti Corvinus Egyetem CY - Budapest PY - 2021 SP - 172 SN - 9789635038671 DO - 10.14267/978-963-503-867-1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31983754 ID - 31983754 LA - English DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Kiss, Csaba AU - Harmat, Vanda AU - Milassin, Anda Nóra TI - A robotizáció és az AI térnyerésével kapcsolatos attitűdök Magyarországon. . TS - . PY - 2021 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31926221 ID - 31926221 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Harmat, Vanda TI - Felhasználói tapasztalatok Emmával, a vásárlási asszisztens chatbottal JF - VEZETÉSTUDOMÁNY J2 - VEZETÉSTUDOMÁNY VL - 52 PY - 2021 IS - 3 SP - 29 EP - 39 PG - 11 SN - 0133-0179 DO - 10.14267/VEZTUD.2021.03.03 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31907949 ID - 31907949 LA - Hungarian DB - MTMT ER -