@article{MTMT:34139246, title = {The application of the sensemaking perspective for the examination of employees’ behavioural responses to the HR chatbot}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34139246}, author = {Harmat, Vanda}, journal-iso = {ORGANIZACIJA (MARIBOR)}, journal = {ORGANIZACIJA: JOURNAL OF MANAGEMENT, INFORMATICS AND HUMAN RESOURCES}, volume = {56 (3)}, unique-id = {34139246}, issn = {1318-5454}, year = {2023}, eissn = {1581-1832}, pages = {233-246} } @article{MTMT:34070112, title = {A munka jelentésének és értelemteliségének változása a jelentésadás folyamatán keresztül : Szisztematikus irodalmi áttekintés}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34070112}, author = {Szőts-Kováts, Klaudia and Bácsi, Katalin and Harmat, Vanda}, doi = {10.14267/VEZTUD.2023.07-08.09}, journal-iso = {VEZETÉSTUDOMÁNY}, journal = {VEZETÉSTUDOMÁNY}, volume = {54}, unique-id = {34070112}, issn = {0133-0179}, abstract = {A munka jelentése és az értelemteli munka egyre nagyobb figyelmet kap a szakemberek körében. A negyedik ipari forradalom, a COVID-19 járvány, a gazdasági válság nagymértékű változást generál a munkavállalók munkájában, ami kihat a munkájuk jelentésére és értelemteliségére. A szakirodalmi áttekintésben a szerzők megvizsgálják, hogy 2000-2022 között hogyan kutatták azt, hogy a megszokottól eltérő környezet milyen hatással van az egyének munkájának jelentésére és értelemteliségére. Szisztematikus irodalomkutatás módszerével 18 empirikus tanulmányt elemeztek. Azonosították az értelemteliség fő jellemzőit, legtöbben pozitív fogalmakkal társítják: pozitív értékhez, hatáshoz vagy érzéshez kapcsolják. A kutatások elsősorban negatív események hatását vizsgálták. Az eredmények alapján mind a negatív, mind a pozitív visszajelzések hatnak a munka értelemteliségének megélésére, jelentésadási folyamatot indítanak el. A munkakörnyezetnek és a vezetőnek meghatározó a szerepe van abban, hogy a negatív vagy ambivalens visszajelzések is a munka értelemteliségének növekedéséhez vezessenek. A tanulmányokban megjelenik az egyén aktív szerepvállalása, ahogyan pozitív irányba alakítja, konstruálja a munkája értelemteliségét.}, year = {2023}, pages = {121-132}, orcid-numbers = {Szőts-Kováts, Klaudia/0000-0002-1431-2895} } @article{MTMT:33537258, title = {E-learning tananyagok hatékonyságának vizsgálata: A tanulók kognitív sajátosságainak és az online környezetoktatás-módszertanának az összefüggései}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33537258}, author = {Szabó, Bálint and Ollé, János and László, Szandra and Harmat, Vanda and Tóvölgyi, Sarolta}, doi = {10.56665/PADIPE.2022.2.1}, journal-iso = {PANNON DIGITÁLIS PEDAGÓGIA}, journal = {PANNON DIGITÁLIS PEDAGÓGIA}, volume = {2}, unique-id = {33537258}, abstract = {AbsztraktA pandémia alatti és utáni oktatási helyzetben az online környezetben történő tanulás hatékonyságának és ered-ményességének a növelésére az elvárásokkal arányosan fokozottabb figyelem irányult. A tanulási környezetekfunkcionalitásának technikai továbbfejlesztése helyett a tanuló sajátosságaihoz igazított, részben adaptív kurzus-felületek fejlesztésével kapcsolatban mai napig nagyon kevés kísérleti jellegű kutatási eredmény áll rendelkezé-sünkre. A tanulók kognitív és affektív sajátosságai (motiváció, fáradtság, munkaterhelés, rekacióidő, fizikai álla-pot, mentális állapot) és a tanulási környezetben tapasztalt tanulási tevékenységük (képernyőre fókuszálás, szem-mozgások elemzése, tanulási aktivitás) és teljesítményük összefüggésrendszerének jobb megismerésével hatéko-nyabb és a célcsoporthoz jobban igazodó kurzusfelületek fejleszthetők. A kognitív tesztekre, szemmozgásköve-tésre, tevékenységelemzésre, megfigyelésre, illetve interjúra épített adatgyűjtéssel végzett kismintás kutatásunkalapján egyértelmű tendenciákra következtethettünk. A tanulócsoportok közötti különbségek mellett a rövid vi-deófilmek, az oktatói hitelesség biztosítása, rövidebb írásos dokumentumok, illetve nagyobb számú gyakorló tel-jesítménytesztek a preferáltabb részei a hatékony online tanulási környezeteknek.Kulcsszavak:digitális tananyag; online kurzusfelület;tanulási hatékonyság; tanulói sajátosságokAbstractDuring and after the pandemic, greater emphasis was placed on improving the efficiency and effectiveness oflearning in the online environment in proportion to expectations. We still have very few experimental researchresults regarding the development of partially adaptive course interfaces adapted to the student's characteristics,rather than the technical advancement of the functionality of learning environments. Course interfaces that aremore effective and better adapted to the target group can be developed by better understanding the correlation4 Pannon Digitális Pedagógia (ISSN 2786-2445) 2. évf. (2022). 2. sz. DOI: 10.56665/PADIPE.2022.2.1system between students' cognitive and affective characteristics (motivation, fatigue, workload, reaction time,physical state, mental state) and their learning activities experienced in the learning environment (focusing on thescreen, eye movement analysis, learning activity) and their performance. We were able to formulate clear conclu-sions from our small-sample research, which included data collection based on cognitive tests, eye movementtracking, activity analysis, observation, and interviews. Short video films, ensuring instructor credibility, shorterwritten documents, and a greater number of practice performance tests are preferred components of effective onlinelearning environments, in addition to differences between student groups.Keywords: digital curriculum; online course interface; learning efficiency; student characteristic}, year = {2022}, eissn = {2786-2445}, pages = {4-22} } @article{MTMT:33107862, title = {Pilot study on applying various research methodologies to investigate the effectiveness of e-learning materials}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33107862}, author = {Szabó, Bálint and Ollé, János and László, Szandra and Harmat, Vanda and Vaszkun, Balázs György and Tóvölgyi, Sarolta}, doi = {10.22503/inftars.XXII.2022.2.6}, journal-iso = {INF TARS}, journal = {INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM: TÁRSADALOMTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT}, volume = {22}, unique-id = {33107862}, issn = {1587-8694}, abstract = {The COVID-19 pandemic had a major impact on higher education. Students were required to adopt a more independent way of learning, and instructors had to redesign courses to fit the digital space. Increasingly frequent e-learning research provides substantial support for the expansion of online education. The aim of this article is to investigate the effectiveness of e-learning materials among university students using a variety of research methodologies (Groningen Sleep Quality Scale, psychomotor vigilance task, verbal fluency and digit span tests, NASA Task Load indeX and eye tracking). In a pilot study conducted in a laboratory environment, 15 participants were divided into three groups and assigned to study from prepared course pages using content-equivalent e-learning materials. The results demonstrated that the applied research methodologies were appropriate for investigating the issue, allowing the pilot study to reveal a set of criteria encompassing the preferences of students for course structures and e-learning materials.}, year = {2022}, pages = {93-116} } @article{MTMT:33093467, title = {A robotizáció térnyerésével kapcsolatos attitűdök Magyarországon}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33093467}, author = {Kiss, Csaba and Harmat, Vanda and Milassin, Anda Nóra}, doi = {10.14267/VEZTUD.2022.08-09.01}, journal-iso = {VEZETÉSTUDOMÁNY}, journal = {VEZETÉSTUDOMÁNY}, volume = {53}, unique-id = {33093467}, issn = {0133-0179}, abstract = {A technológiai fejlődés révén számos területen, köztük vállalati környezetben is megjelenik az ember-robot kollaboráció. Amunka természete és a foglalkozások a jövőben alapjaikban alakulnak át. E kihívások sikeres kezelésének egyik feltétele arobotok elfogadása, amelynek kialakulását egyebek mellett az egyének attitűdjei befolyásolják. A szakirodalmi áttekintésazon elméleti cikkek eredményeit szintetizálja, amelyek a robotokkal kapcsolatos beállítódás alakulására ható faktorokrafókuszálnak. Jelen cikk célja a robotizáció térnyerésével kapcsolatos attitűdök alakulásának vizsgálata Magyarországon,melyhez adatfelvételt a European Value Survey (EVS) legutóbbi adatgyűjtése biztosította, az adatelemzést pedig klasz-terelemzéssel, valamint ANOVA módszereivel végezték a szerzők. A robot munkaerővel kapcsolatos attitűdkutatás rele-vanciája megkérdőjelezhetetlen, és hazai mintán végzett hasonló kutatás ezidáig nem született.Technological advances are introducing human-robot collaboration to many areas, including the corporate environment.The nature of work and occupations will thus change fundamentally in the future. One of the prerequisites for successfullymeeting these challenges is the acceptance of robots, which is influenced by, among other things, the attitudes of indivi-duals. The literature review synthesises the results of theoretical articles focusing on the factors influencing the develop-ment of attitudes towards robots. The aim of this paper is to investigate the evolution of attitudes towards robotization inHungary, using the latest European Value Survey (EVS) data collection, cluster analysis and ANOVA methods. The relevanceof attitudinal research on the robot workforce is unquestionable and, to date, no similar research on a Hungarian samplehas been conducted.}, year = {2022}, pages = {2-13}, orcid-numbers = {Kiss, Csaba/0000-0002-0237-0887} } @mastersthesis{MTMT:32921227, title = {Ember-HR chatbot interakció által generált jelentésadási folyamatok a szervezetben [Sensemaking processes generated by human-HR chatbot interaction in the organization]}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32921227}, author = {Harmat, Vanda}, doi = {10.14267/phd.2022072}, unique-id = {32921227}, year = {2022} } @article{MTMT:32595818, title = {A szolgáltató robotok definiálása és alkalmazási lehetőségei az üzleti szervezetekben. Szisztematikus irodalmi áttekintés}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32595818}, author = {Pistrui, Bence and Harmat, Vanda}, doi = {10.14267/VEZTUD.2022.01.05}, journal-iso = {VEZETÉSTUDOMÁNY}, journal = {VEZETÉSTUDOMÁNY}, volume = {53}, unique-id = {32595818}, issn = {0133-0179}, year = {2022}, pages = {58-68} } @book{MTMT:31983754, title = {New Horizons in Business and Management Studies. Conference Proceedings}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31983754}, isbn = {9789635038671}, doi = {10.14267/978-963-503-867-1}, editor = {Baksa, Máté and Fazekas, Nóra and Harmat, Vanda}, publisher = {BCE; Corvinus University of Budapest}, unique-id = {31983754}, year = {2021}, orcid-numbers = {Baksa, Máté/0000-0002-0834-4727; Fazekas, Nóra/0000-0002-0157-1345} } @misc{MTMT:31926221, title = {A robotizáció és az AI térnyerésével kapcsolatos attitűdök Magyarországon. .}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31926221}, author = {Kiss, Csaba and Harmat, Vanda and Milassin, Anda Nóra}, unique-id = {31926221}, year = {2021}, orcid-numbers = {Kiss, Csaba/0000-0002-0237-0887} } @article{MTMT:31907949, title = {Felhasználói tapasztalatok Emmával, a vásárlási asszisztens chatbottal}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31907949}, author = {Harmat, Vanda}, doi = {10.14267/VEZTUD.2021.03.03}, journal-iso = {VEZETÉSTUDOMÁNY}, journal = {VEZETÉSTUDOMÁNY}, volume = {52}, unique-id = {31907949}, issn = {0133-0179}, year = {2021}, pages = {29-39} }