TY - GEN AU - Pusztai, Gabriella AU - Bacskai, Katinka AU - Ceglédi, Tímea AU - Kocsis, Zsófia AU - Hine, M TI - Effects of Family-School-Community Partnership Policies on Parental Involvement in Three Central and Eastern European Countries. PY - 2024 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34789651 ID - 34789651 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Szilágyi, Beatrix AU - Kocsis, Zsófia TI - Az első lépések: A Chem on! Mi a reakciód?- Saját készítésű társasjáték tesztelésének első eredményei JF - KULTÚRATUDOMÁNYI SZEMLE J2 - KULTÚRATUD SZLE VL - 2023 PY - 2023 IS - 4 SP - 104 EP - 116 PG - 13 SN - 2676-9158 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34542296 ID - 34542296 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Hrabéczy, Anett AU - Kocsis, Zsófia ED - Bajzáth, Angéla ED - Csányi, Kinga ED - Győri, János TI - Felsőoktatás-pedagógiai kihívások és az oktatói jóllét összefüggései egy kvalitatív kutatás tükrében T2 - Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai az átalakuló világban PB - ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar (ELTE PPK) CY - Budapest SN - 9789634896111 PY - 2023 SP - 111 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34233163 ID - 34233163 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Bencze, Ádám AU - Markos, Valéria AU - Kocsis, Zsófia AU - Rusznák, Anett AU - Dorogi, Alexandra ED - Bajzáth, Angéla ED - Csányi, Kinga ED - Győri, János TI - A szülői bevonódás jellemzői. Kultúrák közötti különbségek a PISA vizsgálat adatai alapján T2 - Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai az átalakuló világban PB - ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar (ELTE PPK) CY - Budapest SN - 9789634896111 PY - 2023 SP - 34 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34224130 ID - 34224130 AB - A szülői bevonódással kapcsolatos szakirodalomban látható, hogy a bevonódás nem jelenti ugyanazt a folyamatot a különböző kultúrákban, mind volumenét, mind megjelenési formáit tekintve különböző lehet a fogalom jelentése (Saeki, 2018). Ugyanakkor, mivel maga a fogalom rendkívül komplex és inkább inkluzív, számos kultúrákra koncentráló kutatás másként értelmezi s nyilvánvalóan másként is méri azt, ennek ellenére a kutatási eredményekben jól kirajzolódnak az etnikai, kulturális különbségek a szülői részvétel típusaiban. Elemzésünkhöz a PISA 2018-as szülői lekérdezés adatbázisát (N=91.799) használtuk fel, és a szülők gyermekük tanulmányaikba történő iskolai és otthoni bevonódására fókuszálunk elsősorban országcsoportok szerinti bontásban. Az adatbázisban tizenhét ország szerepel, melyeket az alábbi hat országcsoportba soroltunk földrajzi elhelyezkedésük alapján: Nyugat-Európa (Belgium, Németország, Írország, Luxemburg), Dél-Európa (Olaszország, Málta, Portugália), Közép- és Kelet-Európa (Horvátország, Georgia), Közép-Amerika (Dominikai Köztársaság, Mexikó, Panama), DélAmerika (Brazília, Chile) és Távol-Kelet (Hongkong, Dél-Korea, Makaó). Fő kutatási kérdésünk, hogy milyen különbségek vannak az országcsoportok között a szülő-iskola kapcsolattartást illetően. A vizsgált 6 országcsoportban a szülői bevonódás mértékét kereszttáblaelemzéssel vizsgáltuk mind az otthoni bevonódás, mind az iskolai bevonódás szintjén, majd klasztercsoportokat hoztunk létre, amelyeket összevetettünk az országcsoporttal. Az eredmények azt mutatják, hogy három szülői klasztercsoportra volt jellemző a gyermekük tanulmányaiba való otthoni bevonódás, ezek közül az individualista és a maximalista szülői klasztercsoport esetében erősebb, a minimalista szülői klasztercsoport esetében gyengébb bevonódásról beszélhetünk. Míg az iskolai bevonódás két szülői csoportra volt jellemző, a maximalista szülőkre erősebben, az individualista szülőkre gyengébben; miközben a minimalista és a passzív klasztercsoportokba tartozó szülőkre nem jellemző a szülő-iskola kapcsolattartás ezen formája. A nyugat-európai, a dél-európai, valamint a közép- és kelet-európai országokban a legjellemzőbb a gyermek tanulmányába történő szülői bevonódás típusok a minimalista szülő és az individualista szülő. A távolkeleti és a dél-amerikai országokban differenciáltabb a szülői típusok közötti megoszlás, így ezekben az országokban három típus is magas arányban van jelen: a minimalista szülő, az individualista szülő és a passzív szülők csoportja. A közép-amerikai országokban az individualistán bevonódó szülő és a maximálisan bevonódó szülő a leggyakoribb. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - THES AU - Kocsis, Zsófia TI - A hallgatói munkavállalás sajátosságai és egyetemi pályafutásra gyakorolt hatása a Debreceni Egyetemen PY - 2023 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34209471 ID - 34209471 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Kocsis, Zsófia AU - Hrabéczy, Anett TI - Felsőoktatási kihívások és az oktatói jóllét összefüggései egy kvalitatív kutatás tükrében JF - NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ J2 - NEVELÉSTUDOMÁNY VL - 11 PY - 2023 IS - 3 SP - 46 EP - 64 PG - 19 SN - 2063-9546 DO - 10.21549/NTNY.42.2023.3.3 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34167179 ID - 34167179 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Kocsis, Zsófia TI - Az egyetem munkaerőpiacra való felkészítő szerepének a vizsgálata hallgatói interjúk alapján. JF - ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA J2 - ISKOLAKULTÚRA VL - 33 PY - 2023 IS - 6 SP - 71 EP - 85 PG - 15 SN - 1215-5233 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34166502 ID - 34166502 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Bacskai, Katinka AU - Pusztai, Gabriella AU - Ceglédi, Tímea AU - Kocsis, Zsófia TI - The Role of Teachers in Parental Involvement T2 - Education in the Family-Family in Education III. : Book of Abstracts PB - Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar CY - Hajdúböszörmény SN - 9789634905141 PY - 2023 SP - 10 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34152178 ID - 34152178 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Kocsis, Zsófia TI - Az egyetem munkaerőpiacra felkészítő szerepének a vizsgálata hallgatói interjúk alapján JF - ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA J2 - ISKOLAKULTÚRA VL - 2023 PY - 2023 IS - 06 SP - 71 EP - 85 PG - 15 SN - 1215-5233 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34138484 ID - 34138484 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Szabó, Dóra AU - Kocsis, Zsófia ED - Brian, D. Beitzel TI - Parental involvement: collaborative teacher-parent communication T2 - Book of Abstracts of the 6th International Conference on Future of Education 2023 (Future Edu 2023) PB - International Institute of Knowledge Management CY - Pitakotte SN - 9786245746378 PY - 2023 SP - 65 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34036765 ID - 34036765 LA - English DB - MTMT ER -