@misc{MTMT:34789651, title = {Effects of Family-School-Community Partnership Policies on Parental Involvement in Three Central and Eastern European Countries.}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34789651}, author = {Pusztai, Gabriella and Bacskai, Katinka and Ceglédi, Tímea and Kocsis, Zsófia and Hine, M}, unique-id = {34789651}, year = {2024}, orcid-numbers = {Ceglédi, Tímea/0000-0001-9943-1801} } @article{MTMT:34542296, title = {Az első lépések: A Chem on! Mi a reakciód?- Saját készítésű társasjáték tesztelésének első eredményei}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34542296}, author = {Szilágyi, Beatrix and Kocsis, Zsófia}, journal-iso = {KULTÚRATUD SZLE}, journal = {KULTÚRATUDOMÁNYI SZEMLE}, volume = {2023}, unique-id = {34542296}, issn = {2676-9158}, year = {2023}, pages = {104-116} } @{MTMT:34233163, title = {Felsőoktatás-pedagógiai kihívások és az oktatói jóllét összefüggései egy kvalitatív kutatás tükrében}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34233163}, author = {Hrabéczy, Anett and Kocsis, Zsófia}, booktitle = {Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai az átalakuló világban}, unique-id = {34233163}, year = {2023}, pages = {111} } @{MTMT:34224130, title = {A szülői bevonódás jellemzői. Kultúrák közötti különbségek a PISA vizsgálat adatai alapján}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34224130}, author = {Bencze, Ádám and Markos, Valéria and Kocsis, Zsófia and Rusznák, Anett and Dorogi, Alexandra}, booktitle = {Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai az átalakuló világban}, unique-id = {34224130}, abstract = {A szülői bevonódással kapcsolatos szakirodalomban látható, hogy a bevonódás nem jelenti ugyanazt a folyamatot a különböző kultúrákban, mind volumenét, mind megjelenési formáit tekintve különböző lehet a fogalom jelentése (Saeki, 2018). Ugyanakkor, mivel maga a fogalom rendkívül komplex és inkább inkluzív, számos kultúrákra koncentráló kutatás másként értelmezi s nyilvánvalóan másként is méri azt, ennek ellenére a kutatási eredményekben jól kirajzolódnak az etnikai, kulturális különbségek a szülői részvétel típusaiban. Elemzésünkhöz a PISA 2018-as szülői lekérdezés adatbázisát (N=91.799) használtuk fel, és a szülők gyermekük tanulmányaikba történő iskolai és otthoni bevonódására fókuszálunk elsősorban országcsoportok szerinti bontásban. Az adatbázisban tizenhét ország szerepel, melyeket az alábbi hat országcsoportba soroltunk földrajzi elhelyezkedésük alapján: Nyugat-Európa (Belgium, Németország, Írország, Luxemburg), Dél-Európa (Olaszország, Málta, Portugália), Közép- és Kelet-Európa (Horvátország, Georgia), Közép-Amerika (Dominikai Köztársaság, Mexikó, Panama), DélAmerika (Brazília, Chile) és Távol-Kelet (Hongkong, Dél-Korea, Makaó). Fő kutatási kérdésünk, hogy milyen különbségek vannak az országcsoportok között a szülő-iskola kapcsolattartást illetően. A vizsgált 6 országcsoportban a szülői bevonódás mértékét kereszttáblaelemzéssel vizsgáltuk mind az otthoni bevonódás, mind az iskolai bevonódás szintjén, majd klasztercsoportokat hoztunk létre, amelyeket összevetettünk az országcsoporttal. Az eredmények azt mutatják, hogy három szülői klasztercsoportra volt jellemző a gyermekük tanulmányaiba való otthoni bevonódás, ezek közül az individualista és a maximalista szülői klasztercsoport esetében erősebb, a minimalista szülői klasztercsoport esetében gyengébb bevonódásról beszélhetünk. Míg az iskolai bevonódás két szülői csoportra volt jellemző, a maximalista szülőkre erősebben, az individualista szülőkre gyengébben; miközben a minimalista és a passzív klasztercsoportokba tartozó szülőkre nem jellemző a szülő-iskola kapcsolattartás ezen formája. A nyugat-európai, a dél-európai, valamint a közép- és kelet-európai országokban a legjellemzőbb a gyermek tanulmányába történő szülői bevonódás típusok a minimalista szülő és az individualista szülő. A távolkeleti és a dél-amerikai országokban differenciáltabb a szülői típusok közötti megoszlás, így ezekben az országokban három típus is magas arányban van jelen: a minimalista szülő, az individualista szülő és a passzív szülők csoportja. A közép-amerikai országokban az individualistán bevonódó szülő és a maximálisan bevonódó szülő a leggyakoribb.}, keywords = {szülői bevonódás; PISA mérés; interkulturális összehasonlítás}, year = {2023}, pages = {34} } @mastersthesis{MTMT:34209471, title = {A hallgatói munkavállalás sajátosságai és egyetemi pályafutásra gyakorolt hatása a Debreceni Egyetemen}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34209471}, author = {Kocsis, Zsófia}, unique-id = {34209471}, year = {2023} } @article{MTMT:34167179, title = {Felsőoktatási kihívások és az oktatói jóllét összefüggései egy kvalitatív kutatás tükrében}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34167179}, author = {Kocsis, Zsófia and Hrabéczy, Anett}, doi = {10.21549/NTNY.42.2023.3.3}, journal-iso = {NEVELÉSTUDOMÁNY}, journal = {NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ}, volume = {11}, unique-id = {34167179}, issn = {2063-9546}, year = {2023}, pages = {46-64} } @article{MTMT:34166502, title = {Az egyetem munkaerőpiacra való felkészítő szerepének a vizsgálata hallgatói interjúk alapján.}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34166502}, author = {Kocsis, Zsófia}, journal-iso = {ISKOLAKULTÚRA}, journal = {ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA}, volume = {33}, unique-id = {34166502}, issn = {1215-5233}, year = {2023}, eissn = {1588-0818}, pages = {71-85} } @{MTMT:34152178, title = {The Role of Teachers in Parental Involvement}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34152178}, author = {Bacskai, Katinka and Pusztai, Gabriella and Ceglédi, Tímea and Kocsis, Zsófia}, booktitle = {Education in the Family-Family in Education III. : Book of Abstracts}, unique-id = {34152178}, year = {2023}, pages = {10}, orcid-numbers = {Ceglédi, Tímea/0000-0001-9943-1801} } @article{MTMT:34138484, title = {Az egyetem munkaerőpiacra felkészítő szerepének a vizsgálata hallgatói interjúk alapján}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34138484}, author = {Kocsis, Zsófia}, journal-iso = {ISKOLAKULTÚRA}, journal = {ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA}, volume = {2023}, unique-id = {34138484}, issn = {1215-5233}, year = {2023}, eissn = {1588-0818}, pages = {71-85} } @{MTMT:34036765, title = {Parental involvement: collaborative teacher-parent communication}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34036765}, author = {Szabó, Dóra and Kocsis, Zsófia}, booktitle = {Book of Abstracts of the 6th International Conference on Future of Education 2023 (Future Edu 2023)}, unique-id = {34036765}, year = {2023}, pages = {65} }