TY - JOUR AU - Nyitrai, Attila AU - Szabó, Gergely AU - Horváth, Sándor Rajmund TI - Parameter Determination and Drive Control Analysis of Axial Flux Permanent Magnet Synchronous Motors JF - PERIODICA POLYTECHNICA-ELECTRICAL ENGINEERING AND COMPUTER SCIENCE J2 - PERIOD POLYTECH ELECTR ENG COMP SCI VL - 66 PY - 2022 IS - 3 SP - 205 EP - 214 PG - 10 SN - 2064-5260 DO - 10.3311/PPee.19714 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32768160 ID - 32768160 N1 - Multidisciplinary Doctoral School of Engineering Sciences, Széchenyi István Univeryity, Egyetem tér 1, Gyor, H-9026, Hungary Department of Electric Power Engineering, Faculty of Electrical Engineering and Informatics, Budapest University of Technology and Economics, Egry József street 18, Budapest, H-1111, Hungary Export Date: 22 June 2022 Correspondence Address: Nyitrai, A.; Multidisciplinary Doctoral School of Engineering Sciences, Egyetem tér 1, Hungary; email: nyitrai.attila@sze.hu LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Szabó, Gergely AU - Horváth, Sándor Rajmund AU - Számel, László AU - Veszprémi, Károly ED - Temesvári, Zsolt TI - Coupled Transient Analysis of Asynchronous Machine Drives T2 - XXXV. Jubileumi Kandó Konferencia 2019 PB - Óbudai Egyetem, Kandó Kálmán Villamosmérnöki Kar CY - Budapest SN - 9789634491637 PY - 2020 SP - 76 EP - 83 PG - 8 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31355334 ID - 31355334 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Horváth, Sándor Rajmund AU - Vajda, István ED - Temesvári, Zsolt ED - Schuster, György TI - Multiphysical Analysis of High Torque Density Propulsion Motors for E-mobility Applications T2 - XXXIV. Kandó Conference 2018 PB - Óbudai Egyetem, Kandó Kálmán Villamosmérnöki Kar CY - Budapest SN - 9789634490968 PY - 2019 SP - 106 EP - 118 PG - 13 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31999053 ID - 31999053 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Nyitrai, Attila AU - Szabó, Gergely AU - Horváth, Sándor Rajmund AU - Vajda, István ED - Szakál, Anikó ED - Maros, Dóra TI - Multiphysics Analysis of Automotive PMaSynRM T2 - 2019 International IEEE Conference and Workshop in Óbuda on Electrical and Power Engineering (CANDO-EPE) PB - IEEE CY - Budapest CY - Piscataway (NJ) SN - 9781728143590 PY - 2019 SP - 67 EP - 72 PG - 6 DO - 10.1109/CANDO-EPE47959.2019.9111009 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31355267 ID - 31355267 LA - English DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Horváth, Sándor Rajmund TI - Reluktancia gépek analízise és szabályozása PY - 2019 SP - 1 EP - 63 PG - 63 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31036510 ID - 31036510 N1 - https://diplomaterv.vik.bme.hu/ LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Kuczmann, Miklós AU - K, Gadó AU - Horváth, Sándor Rajmund AU - Vajda, István AU - Marcsa, Dániel AU - A, Belahcen TI - Analysis of an Induction Machine by the Finite Element Method JF - RECENT INNOVATIONS IN MECHATRONICS J2 - RECENT INNOVAT MECHATRON VL - 5 PY - 2018 IS - 1 PG - 5 SN - 2064-9622 DO - 10.17667/riim.2018.1/5 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3357143 ID - 3357143 LA - English DB - MTMT ER - TY - BOOK AU - Horváth, Sándor Rajmund AU - Vajda, István TI - Szinkron reluktancia gépek végelemes analízise PY - 2017 SP - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31999195 ID - 31999195 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Horváth, Sándor Rajmund ED - Bendiák, István TI - Topológia-elemző rendszer kapcsolt reluktancia gépek modellezéséhez T2 - XXXII. Kandó Konferencia 2016 PB - Óbudai Egyetem CY - Budapest SN - 9789637158070 PY - 2016 SP - 1 EP - 15 PG - 15 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30710337 ID - 30710337 AB - Manapság a villamos hajtásokban alkalmazott forgógépek többsége a gerjesztési (hengeres) nyomaték elvén működik. Az energiahatékonyság iránti igény növekedésével egyre nagyobb szerephez jutnak a mágneses ellenállás változását hasznosító forgógépek. Kapcsolt reluktancia gép esetén a mágneses ellenállás kerület menti változásának leírására a fluxuskapcsolódás- és nyomaték-profil használatos. Ezek a profilok az adott gép egyedi karakterisztikái, melyeket a topológia és az áramerősség egyaránt befolyásol. A „topológia” kifejezés alatt a geometria, az anyagi jellemzők és a tekercselés struktúrája értendő. A kapcsolt reluktancia gépekhez fűződő lehetőségeket és műszaki kihívásokat felismerve, elkészült egy nagyfokú automatizáltsággal rendelkező topológia-elemző rendszer. Fő célja, hogy a hajtásirányítás számára kezelhetővé tegye a konstrukciók egyediségét. Bizonyos feltételek mellett így kivitelezhetővé válik a gép és digitális hajtásirányítás szétcsatolása. A topológia-elemző rendszer működésének alapja egy általánosított leírási módszer, amellyel a főbb méretek ismeretében, elektromágneses térszimuláció útján meghatározhatóak a gépet jellemző statikus profilok. A létrehozott topológia-elemző rendszer elősegíti a kapcsolt reluktancia gépek működésének mélyebb megismerését, a főbb méretek nyomatékképzésre gyakorolt hatásának tanulmányozását, a géptervezési folyamatok felgyorsítását és az optimális irányítási stratégia kidolgozását. LA - Hungarian DB - MTMT ER -