TY - THES AU - Szakály, Orsolya TI - Hogyan befolyásolják a gasztronómiai influencerek a fogyasztói döntést : A fogyasztói aktivitás szerepe a döntéshozatali folyamat során a gasztronómiai turizmusban, az Instagram példáján keresztül [How do gastronomic influencers Affect consumer decision? : The role of consumer activity in the decision-making process in gastronomic tourism, via the example of Instagram] PY - 2023 SP - 170 DO - 10.14267/phd.2023048 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33727920 ID - 33727920 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Szakály, Orsolya TI - A gasztronómiai fogyasztók szegmentálása az online aktivitás és az influencerkövetés szemszögéből JF - TURIZMUS BULLETIN J2 - TURIZMUS BULLETIN VL - 23 PY - 2023 IS - 1 SP - 4 EP - 14 PG - 11 SN - 1416-9967 DO - 10.14267/TURBULL.2023v23n1.1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33720198 ID - 33720198 AB - Jelen tanulmány célja a gasztronómia iránt érdeklődő Instagram-felhasználók szegmentálhatóságának feltárása a fogyasztók online aktivitása és az influencerkövetési magatartásuk alapján. Mivel a közösségi média egyre intenzívebb alkalmazása és az influencerek aktív jelenléte a gasztronómia területén jelentősen befolyásolja a fogyasztói attitűdöket, ezek megismerése az elérni kívánt célközönség feltérképezésekor elengedhetetlen a vendéglátóipari szolgáltatók részéről. A kutatási téma feltárása kérdőíves felméréssel valósult meg, 421 fős elemszámmal, faktor- és klaszteranalízis alkalmazásával. A faktorelemzés során négy faktor emelkedett ki: az influencerkövetési attitűd, a vendéglátóhelyen történő fogyasztási attitűd, az aktivitási attitűd és a gasztronómia iránti attitűd megjelenése az Instagramon. A klaszterelemzéssel négy szegmens volt megkülönböztethető: a foodie-k, az influencerfüggők, az online gasztrofogyasztók és az érdektelenek. A kutatás eredményei a turisztikai és marketing szakemberek, valamint a vendéglátóipari szolgáltatók számára is értékes információkat tartalmaznak. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Szakály, Orsolya TI - Segmentation of gastronomic consumers following Instagram influencers based on destination preferences and the effect of Covid-19 on their consumption JF - MARKETING ÉS MENEDZSMENT J2 - MARKETING ÉS MENEDZSMENT VL - 56 PY - 2022 IS - 2 SP - 35 EP - 46 PG - 12 SN - 1219-0349 DO - 10.15170/MM.2022.56.02.04 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33110305 ID - 33110305 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Szakály, Orsolya ED - Jászberényi, Melinda TI - A case study on the Szekszárd Wine District: application of the 4E model T2 - Cultural, creative and culinary tourism PB - Akadémiai Kiadó CY - Budapest SN - 9789634547983 T3 - Turizmus és mobilitás, ISSN 2732-1495 PY - 2022 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32914931 ID - 32914931 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Sziva, Ivett AU - Szakály, Orsolya AU - Coronel Padilla, Monica Fabiola AU - Balaban, Eylul ED - Kemény, Ildikó ED - Kun, Zsuzsanna TI - Researches supporting the surrounding business and social environment. Positioning and branding of a thematic street in District IX, Budapest TS - Positioning and branding of a thematic street in District IX, Budapest T2 - New perspectives in serving customers, patients, and organizations PB - Corvinus University of Budapest CY - Budapest SN - 9789635038695 PY - 2021 SP - 156 EP - 170 PG - 15 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32086024 ID - 32086024 LA - English DB - MTMT ER - TY - BOOK AU - Szakály, Orsolya TI - Vendéglátás és gasztronómia PB - Budapesti Corvinus Egyetem CY - Budapest PY - 2020 SP - 80 SN - 9789635038015 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32059039 ID - 32059039 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Szakály, Orsolya ED - Csapó, János ED - Csóka, László TI - A gasztroinfluencerek jelenléte az Instagramon – balatoni esettanulmány T2 - Kreativitás, változás, reziliencia. III. Nemzetközi Turizmusmarketing Konferencia: Tanulmánykötet PB - Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar CY - Pécs SN - 9789634295068 PY - 2020 SP - 253 EP - 263 PG - 11 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31453289 ID - 31453289 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Szakály, Orsolya TI - Effects of influencers in a destination –The case of Lake Balaton JF - ATLAS TOURISM AND LEISURE REVIEW J2 - ATLAS TOURISM LEISURE REV VL - 3 PY - 2019 SP - 28 EP - 43 PG - 16 SN - 2468-6719 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31144958 ID - 31144958 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Szakály, Orsolya ED - Gonda, Tibor ED - Mátyás, Judit ED - Raffay, Zoltán ED - Csapó, János TI - A balatoni gasztrofogyasztók jelenléte az online platformokon [The presence of Balaton’s gastro consumers on online platforms] T2 - Turizmus, fogyasztás, generációk. II. Nemzetközi Turizmusmarketing Konferencia PB - Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar (PTE KTK) CY - Pécs SN - 9789634293897 PY - 2019 SP - 100 EP - 101 PG - 2 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31125159 ID - 31125159 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Szakály, Orsolya ED - Irimiás, Anna Rita ED - Jászberényi, Melinda ED - Michalkó, Gábor TI - Gasztroturizmus T2 - A turisztikai termékek innovatív fejlesztése PB - Akadémiai Kiadó CY - Budapest SN - 9789634544142 PY - 2019 SP - 62 EP - 75 PG - 14 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30923778 ID - 30923778 LA - Hungarian DB - MTMT ER -