@{MTMT:33734550, title = {A szabadidősport, mint a nevelés specifikus színtere}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33734550}, author = {Herpainé Lakó, Judit and Boda, Eszter Judit}, booktitle = {Sportpedagógia}, unique-id = {33734550}, year = {2023}, pages = {271-304} } @article{MTMT:33523333, title = {Recreational Factors Influencing the Choice of Destination of Hungarian Tourists in the Case of Bulgaria}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33523333}, author = {Müller, Anetta and Bácsné Bába, Éva and Kinczel, Antonia and Molnár, Anikó and Boda, Eszter Judit and Papp-Váry, Árpád Ferenc and Tütünkov-Hrisztov, Jordán}, doi = {10.3390/su15010151}, journal-iso = {SUSTAINABILITY-BASEL}, journal = {SUSTAINABILITY}, volume = {15}, unique-id = {33523333}, abstract = {In 1990, the countries of the V4 were the dominant sending countries to Bulgaria, which is why Bulgarians thought of targeting the sending market from these countries, not only with the product of mass tourism, but with a unique, four-season offer. In 1990, Hungary was Bulgaria’s third largest sending market; therefore, leisure trend studies are important as they can help to satisfy the needs of Hungarian tourists and attract them to the destination and increase their visitor satisfaction. The aim of our study is to examine the leisure time patterns and leisure preference system of Hungarian tourists, which is evident during their travels. This study examines the willingness of Hungarian tourists to travel to Bulgaria. According to the results of the secondary and primary research, the vast majority of Hungarian tourists travel to Bulgaria mainly for beach holidays, but, in addition to mass tourism, the country’s culture, history, ecotourism, health tourism, wine and gastronomy may represent further travel potential for Hungarian tourists. Having examined the attitudes of Hungarian tourists (n = 952), the study offers useful recommendations for Bulgarian tourism organizations and Bulgarian and Hungarian tour operators, as factor analysis is used to create groups belonging to factors that can be included as key target groups in publications promoting Bulgaria. Another aim of our study is to add new content to the traditional Bulgarian–Hungarian tourism relations.}, year = {2023}, eissn = {2071-1050} } @article{MTMT:32785107, title = {A kalandpark fiatal felnőtt látogatóinak tipizálása}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32785107}, author = {Boda, Eszter Judit and Bácsné Bába, Éva and Müller, Anetta}, doi = {10.14267/TURBULL.2022v22n1.4}, journal-iso = {TURIZMUS BULLETIN}, journal = {TURIZMUS BULLETIN}, volume = {22}, unique-id = {32785107}, issn = {1416-9967}, abstract = {A tematikus parkok iránti folyamatos keresletbővülés volt megfigyelhető egészen 2019-ig, mely csak a koronavírus-járvány miatt torpant meg, amikor is a járványügyi korlátozások a turizmus és a szabadidő-eltöltés területén is jelentkeztek. Vizsgálatunkban (N=828) a kalandparkot látogató fiatal felnőttek tipizálását helyeztük a fókuszba, amit a szabadidő-eltöltési szokásaik főbb jellemzőit feltáró faktorelemzés főkomponens módszerével dolgoztunk fel. A kutatás eredményeként a természetben aktívak és az élménykeresők csoportja bizonyult a kalandparkok által leginkább megcélozható szegmensnek, akik esetében a marketingkommunikációs üzenetek tartalmi elemeiben leginkább a természetre, az outdoor tevékenységekre, valamint a sportos kínálati elemekre vonatkozó üzeneteket kell megjeleníteni, kiegészítve az új típusú, extrém elemekkel, melyben a kihívás jellegét erősítve érhetjük el a kívánt hatást. A steady increase in demand for theme parks was observed until 2019. This, was halted only by the coronavirus pandemic, when the consequent restrictions appeared in the field of tourism and leisure. In our study (N = 828), we focused on the classification of young adults visiting adventure parks, and we processed the data using the principal component method of factor analysis, which explores the main characteristics of their leisure habits. As a product of our research, the groups defined as “active in nature” and “experience seekers” proved to be the most targeted by adventure parks. For these the content elements of marketing communication should mostly consist of messages about nature, outdoor activities and sports opportunities, supplemented by new, more extreme features in which we can achieve the desired effect by strengthening the nature of the challenge.}, year = {2022}, eissn = {1587-0928}, pages = {38-46} } @article{MTMT:32260425, title = {Gyógypedagógiai mozgásfejlesztés szerepe és módszertani aspektusai}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32260425}, author = {Müller, Anetta and Laoues, Nóra and Szerdahelyi, Zoltán and Boda, Eszter Judit and Mező, Katalin}, doi = {10.18458/KB.2021.3.101}, journal-iso = {KŰLÖNLEGES BÁNÁSMÓD}, journal = {KÜLÖNLEGES BÁNÁSMÓD}, volume = {7}, unique-id = {32260425}, year = {2021}, eissn = {2498-5368}, pages = {101-112}, orcid-numbers = {Mező, Katalin/0000-0002-1157-4478} } @article{MTMT:32166611, title = {Idősödők és időskorúak szabadidő-eltöltési szokásainak, rekreációs tevékenységeinek és értékrendjének vizsgálata}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32166611}, author = {Herpainé Lakó, Judit and Boda, Eszter Judit and Varga, Attila and Váczi, Péter}, journal-iso = {M SPORTTUD SZLE}, journal = {MAGYAR SPORTTUDOMÁNYI SZEMLE}, volume = {22}, unique-id = {32166611}, issn = {1586-5428}, year = {2021}, pages = {61}, orcid-numbers = {Varga, Attila/0000-0001-9324-8715} } @misc{MTMT:32166538, title = {Idősödők és időskorúak szabadidő-eltöltési szokásainak, rekreációs tevékenységeinek és értékrendjének vizsgálata. előadás}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32166538}, author = {Herpainé Lakó, Judit and Boda, Eszter Judit and Varga, Attila and Váczi, Péter}, unique-id = {32166538}, year = {2021}, orcid-numbers = {Varga, Attila/0000-0001-9324-8715} } @article{MTMT:32166397, title = {A kalandpark látogatók tipizálása szabadidő-eltöltési szokásaik alapján}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32166397}, author = {Boda, Eszter Judit and Herpainé Lakó, Judit and Váczi, Péter and Varga, Attila}, journal-iso = {M SPORTTUD SZLE}, journal = {MAGYAR SPORTTUDOMÁNYI SZEMLE}, volume = {22}, unique-id = {32166397}, issn = {1586-5428}, year = {2021}, pages = {44}, orcid-numbers = {Varga, Attila/0000-0001-9324-8715} } @misc{MTMT:32166230, title = {A kalandpark látogatók tipizálása szabadidő-eltöltési szokásaik alapján. előadás}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32166230}, author = {Boda, Eszter Judit and Herpainé Lakó, Judit and Váczi, Péter and Varga, Attila}, unique-id = {32166230}, year = {2021}, orcid-numbers = {Varga, Attila/0000-0001-9324-8715} } @misc{MTMT:32039749, title = {IKT eszközök használata a testnevelés tanítás-tanulás folyamatában, testnevelő tanárok a digitális korban. előadás}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32039749}, author = {Varga, Attila and Révész, László and Váczi, Péter and Herpainé Lakó, Judit and Boda, Eszter Judit}, unique-id = {32039749}, year = {2021}, orcid-numbers = {Varga, Attila/0000-0001-9324-8715} } @article{MTMT:32039697, title = {IKT eszközök használata a testnevelés tanítás-tanulás folyamatában, testnevelő tanárok a digitális korban}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32039697}, author = {Varga, Attila and Révész, László and Váczi, Péter and Herpainé Lakó, Judit and Boda, Eszter Judit}, journal-iso = {M SPORTTUD SZLE}, journal = {MAGYAR SPORTTUDOMÁNYI SZEMLE}, volume = {22}, unique-id = {32039697}, issn = {1586-5428}, year = {2021}, pages = {122}, orcid-numbers = {Varga, Attila/0000-0001-9324-8715} }