TY - CHAP AU - Béjaoui, Azza AU - Kéri, Anita TI - Greenwashing: Lessons to be learned for the future of the sustainability T2 - Reference Module in Social Sciences PB - Elsevier CY - Amsterdam SN - 9780443157851 PY - 2023 SP - 1 EP - 6 PG - 6 DO - 10.1016/B978-0-44-313776-1.00125-2 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34646075 ID - 34646075 LA - English DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Berki, Bianka AU - Kéri, Anita ED - Révész, Balázs ED - Gyulai, Zsófia TI - Hatékony marketingkommunikáció kialakítása a felsőoktatási intézmények körében kreatív kiscsoportos megkérdezés segítségével T2 - Reziliens marketing - válaszok változó kihívásokra PB - Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar C1 - Szeged PY - 2023 SP - 122 EP - 123 PG - 2 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34542497 ID - 34542497 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Berki, Bianka AU - Kéri, Anita ED - Révész, Balázs ED - Gyulai, Zsófia TI - Hatékony marketingkommunikáció kialakítása a felsőoktatási intézmények körében kreatív kiscsoportos megkérdezés segítségével T2 - REZILIENS MARKETING - VÁLASZOK VÁLTOZÓ KIHÍVÁSOKRA PB - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért CY - Szeged SN - 9789633069608 PY - 2023 SP - 19 EP - 29 PG - 10 DO - 10.62561/EMOK-2023-02 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34542485 ID - 34542485 AB - A mai fiatal generáció médiafogyasztási szokásai megváltoztak, vizuális percepcióik eltérőek a korábbi generációktól. Ezért egy felsőoktatási intézmény marketing stratégiájának kidolgozásához elengedhetetlen megismerni ennek a célcsoportnak a sajátos jellemzőit annak érdekében, hogy hatékonyan célozhassa őket felsőoktatási marketingjével. A kutatás célja, hogy feltárja, hogyan érdemes egy felsőoktatási intézménynek kommunikálni a Z generáció irányába. A vizsgálat feltáró jellegéből fakadóan kreatív csoportos megkérdezés technikája került alkalmazásra. A kreatív csoport során a cél az volt, hogy jobban megismerjük a célcsoport médiafogyasztási szokásait, vizuális percepcióikat a felsőoktatási marketing esetében, valamint, hogy átfogó képet kapjunk a gondolkodásukról, véleményükről és attitűdjükről a fentebb említett témákban. A vizsgált célcsoport az Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar a Z generációba tartozó hallgatói voltak. Az eredmények azt mutatják, hogy a mintára jellemző a multitasking jelenség és a közösségi média platformok kategorizálása. A vizsgált grafikák esetében megnyerő a további tájékozódási lehetőségek feltüntetése, akár QR kódos megoldással, a hirdetések esetében az egyetem arculatának hangsúlyozása, az összhangban összenevető diákokról és előadótermekről elhelyezett képek. A kutatási eredmények hozzájárulhatnak egy egységesebb marketingkommunikációhoz valamint egy hatékonyabb marketingstratégia kialakításához a vizsgált egyetemen. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Kéri, Anita TI - Examining Foreign Student Visual Perceptions of Online Marketing Tools at a Hungarian University JF - World Academy of Science Engineering and Technology - International Journal of Educational and Pedagogical Sciences J2 - World Academy of Science Engineering and Technology - International Journal of Educational and Pedagogical Sciences VL - 17 PY - 2023 IS - 11 SP - 765 EP - 773 PG - 9 SN - 1307-6892 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34402612 ID - 34402612 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Kéri, Anita ED - Hetesi, Erzsébet TI - Online marketingeszközök vizuális észlelése külföldi hallgatók körében: szakirodalmi feltárás T2 - Megváltozik-e a nonbusiness marketing szerepe a globális trendek hatásaira? PB - Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar CY - Szeged SN - 9789633069554 PY - 2023 SP - 73 EP - 81 PG - 9 DO - 10.14232/gtk.nmgt.2023.7 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34227076 ID - 34227076 AB - A felsőoktatási marketing az elmúlt években széles körben kutatottterületté vált. A fokozódó verseny miatt kulcsfontosságú, hogy hatékonymarketingeszközökkel célozzák meg a külföldi hallgatókat a felsőoktatásiintézmények. Az online marketing eszközök központi szerepet játszanak akülföldi hallgatók bevonzásában, megtartásában és igényeinekkielégítésében. Jelen szakirodalmi áttekintés célja, hogy feltárja, hogyanjelenik meg a vizuális észlelés az online marketingben és azon belül is afelsőoktatási szektorban, különös tekintettel az intézményekközösségi-média, valamint honlap felületeire. A kutatás abban az értelembenújszerű, hogy a felsőoktatási marketing területén marketinggel, valamint ahallgatók vizuális észlelésével kapcsolatos kutatások elenyészők, így jelenszakirodalmi feltárás betekintést nyújt a külföldi hallgatók onlinefelsőoktatási marketingjének megítélésébe. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Kéri, Anita TI - A külföldi hallgatók elégedettsége és hűsége a Covid–19-járvány miatti intézkedések tükrében JF - EDUCATIO J2 - EDUCATIO VL - 32 PY - 2023 IS - 1 SP - 155 EP - 162 PG - 8 SN - 1216-3384 DO - 10.1556/2063.32.2023.1.11 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33731177 ID - 33731177 AB - A külföldi hallgatók elégedettségét és az egyetemhez való lojalitását korábbanmár számos kutató tanulmányozta. Kevés kutatás készült azonban arról, hogy aCovid–19-járvány miatti intézkedések miként befolyásolták a fent említetttényezőket. Ezért a jelen cikk célja feltárni, hogy a Covid–19-intézkedésekészlelt hatékonysága hogyan befolyásolta a külföldi hallgatói elégedettséget éslojalitást, valamint ezek kapcsolatát a világjárvány idején. A kutatáslebonyolítására egy magyar felsőoktatási intézményben került sor a pandémiaideje alatt, egy online kérdőíves felmérés formájában, melynek alanyai azintézmény külföldi hallgatói voltak. A 91 külföldi hallgató válaszain alapulóeredmények azt mutatják, hogy a Covid–19-világjárványra vonatkozó intézkedésekészlelt hatékonysága jelentős moderáló hatást gyakorolt a külföldi hallgatókelégedettségére és lojalitására. A tanulmányban az elégedettség és a lojalitásfogalomköreit a felsőoktatási marketing szemüvegén keresztül értelmezem. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Kéri, Anita TI - Master student loyalty at the University of Szeged JF - CENTRAL EUROPEAN REVIEW FOR ECONOMIC ISSUES / EKONOMICKA REVUE J2 - CENT EU REV ECON ISS VL - 25 PY - 2022 SP - 113 EP - 119 PG - 7 SN - 1212-3951 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34760358 ID - 34760358 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Jakub, Dostál AU - Kéri, Anita TI - International volunteering in Visegrád countries - implications for international students volunteering JF - CENTRAL EUROPEAN REVIEW FOR ECONOMIC ISSUES / EKONOMICKA REVUE J2 - CENT EU REV ECON ISS VL - 25 PY - 2022 SP - 3 EP - 15 PG - 13 SN - 1212-3951 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34030676 ID - 34030676 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Kéri, Anita AU - Prónay, Szabolcs TI - Milyen a jó „komoly játék”? : Játékfejlesztés, tesztelés és hallgatói visszajelzések JF - VEZETÉSTUDOMÁNY J2 - VEZETÉSTUDOMÁNY VL - 53 PY - 2022 IS - 12 SP - 30 EP - 44 PG - 15 SN - 0133-0179 DO - 10.14267/VEZTUD.2022.12.03 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33363751 ID - 33363751 AB - A játékosítás számos tudományterületen felkeltette már a kutatók érdeklődését, hiszen a pedagógiától kezdve, az orvostudományokon át az üzleti tudományokban is alkalmazott módszertannak számít. A játékosítási törekvések zászlós hajói a komoly játékok (serious games), melyek, habár a felsőoktatási intézmények rendelkezésére állnak, használatuk sok esetben nagyobb pénzügyi befektetést igényel, valamint a játékok tartalma csak korlátozottan testre szabható. Jelen tanulmány célja, hogy egy saját fejlesztésű, szabadon hozzáférhető és tartalmában is módosítható komoly játékot teszteljen az üzleti tudományok területén a felsőoktatásban tanuló hallgatók nagyszámú mintáján. A hallgatók elégedettségének és játék­ élményének felmérése, a játék tesztelése, ezt követően pedig a visszajelzések begyűjtése lehetőséget biztosít arra, hogy betekintést nyerhessünk a hallgatók játékosítással kapcsolatos nézeteibe. A kutatásban alkalmazott online kérdőíves meg- kérdezésben több mint 800 hallgató vett részt. Az adatokat IBM SPSS szoftver segítségével elemezték. Az eredmények arra utalnak, hogy a hallgatók egyetemi keretek között még mindig inkább hagyományos edukációs tartalmat várnak és bizonytalanokká válnak, ha ehelyett inkább szórakoztató tartalmat kapnak. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Gyulai, Zsófia AU - Kéri, Anita AU - Révész, Balázs TI - Nudge mystery – Are consumers aware and consciously affected? T2 - EMAC 2022 Annual PY - 2022 PG - 11 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33253421 ID - 33253421 LA - English DB - MTMT ER -