TY - JOUR AU - Asztalos, Anikó TI - A tanári beszéd fatikus nyelvi elemei az osztálytermi diskurzusban JF - ANYANYELV-PEDAGÓGIA J2 - ANYANYELV-PEDAGÓGIA VL - 15 PY - 2022 IS - 4 SP - 5 EP - 37 PG - 33 SN - 2060-0623 DO - 10.21030/anyp.2022.4.2 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33717955 ID - 33717955 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - BOOK AU - Asztalos, Anikó TI - A tanulói beszéd az osztálytermi diskurzusban T3 - Alkalmazott nyelvészet a 21. században - Applied Linguistics in the 21st Century, ISSN 2786-0914 ; 8. PB - Akadémiai Kiadó CY - Budapest PY - 2022 SN - 9789634548386 DO - 10.1556/9789634548386 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33573759 ID - 33573759 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - THES AU - Asztalos, Anikó TI - Az osztálytermi diskurzus pragmatikai elemzése. a tanulói beszédfordulók és a megnyilatkozások vizsgálata TS - a tanulói beszédfordulók és a megnyilatkozások vizsgálata PY - 2022 SP - 297 DO - 10.15476/ELTE.2021.110 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32924485 ID - 32924485 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Asztalos, Anikó ED - Karlovitz, János Tibor TI - A tanulói beszéd nemek szerinti jellemzői az osztálytermi diskurzusban T2 - Szakmódszertani és pedagógiai tanulmányok a világjárvány idején PB - International Research Institute CY - Komárno SN - 9788089691715 PY - 2021 SP - 333 EP - 348 PG - 16 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33548766 ID - 33548766 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Asztalos, Anikó TI - Az egyéni tanulói megnyilatkozástípusok jellemzői az osztálytermi diskurzusban JF - ANYANYELV-PEDAGÓGIA J2 - ANYANYELV-PEDAGÓGIA VL - 13 PY - 2020 IS - 2 SP - 20 EP - 35 PG - 16 SN - 2060-0623 DO - 10.21030/anyp.2020.2.2 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31384607 ID - 31384607 AB - Korábbi kutatások igazolták, hogy a diákok a tanórákon alig beszélnek, de arról kevesebb információ van, hogy mi jellemzi az egyéni beszédtevékenységüket. A kutatás célja a tanári és a tanulói beszéd megoszlásának a vizsgálata az osztálytermi diskurzusban órafelvételek alapján, valamint a tanulói beszédfordulókban megjelenő megnyilatkozások típusainak a meghatározása. A tanulmány 10 tanóra videós és kamerás tanórafelvételei alapján bemutatja és differenciálja a tanulói megnyilatkozások fajtáit a frontális óraszakaszokban. Továbbá 89 diák egyéni beszédtevékenységének vizsgálata által feltárja, hogy a tanulóknak milyen megnyilatkozásaik vannak, és ezek milyen terjedelműek, milyen arányban vesznek részt az osztálytermi diskurzusban. Célja továbbá annak a módszernek a szemléltetése és leírása is, amelynek segítségével az egyes tanulók tanórai megnyilatkozásai feltárhatók és elemezhetők. Ezáltal a kutatás módszere adaptálható további vizsgálatok elvégzésére is. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Asztalos, Anikó ED - Karlovitz, János Tibor ED - Torgyik, Judit Emese TI - A diskurzusjelölők vizsgálata a tanulói megnyilatkozásokban T2 - Reflexiók néhány magyarországi pedagógia-releváns kontextusra PB - International Research Institute CY - Komárno SN - 9788089691654 PY - 2020 SP - 177 EP - 188 PG - 12 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31336765 ID - 31336765 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Asztalos, Anikó ED - Ludányi, Zsófia ED - Gráczi, Tekla Etelka TI - A tanulói szóátadások vizsgálata T2 - Doktoranduszok tanulmányai az alkalmazott nyelvészet köréből 2019 PB - MTA Nyelvtudományi Intézet CY - Budapest SN - 9789639074811 PY - 2019 SP - 5 EP - 20 PG - 16 DO - 10.18135/Alknyelvdok.2019.13.1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31028978 ID - 31028978 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Asztalos, Anikó ED - Karlovitz, János Tibor ED - Torgyik, Judit Emese TI - A csoportkommunikációs stratégia vizsgálata a tanulói beszédben magyar nyelvű tanórák alapján T2 - Szakmódszertani és más emberközpontú tanulmányok PB - International Research Institute CY - Komárno SN - 9788089691616 ET - 0 PY - 2019 SP - 71 EP - 84 PG - 14 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30426452 ID - 30426452 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Asztalos, Anikó ED - Károly, Krisztina ED - Homonnay, Zoltán TI - A tanulói portfólió szerepe a tanulási-tanítási folyamatban T2 - Mérési és értékelési módszerek az oktatásban és a pedagógusképzésben PB - ELTE Eötvös Kiadó CY - Budapest SN - 9789632849102 T3 - Diszciplínák tanítása – a tanítás diszciplínái ; 5. PY - 2017 SP - 236 EP - 244 PG - 9 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3348800 ID - 3348800 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Asztalos, Anikó ED - Magyari, Sára ED - Bartha, Krisztina TI - A tanulói beszéd fejlesztése az osztálytermi diskurzusban T2 - Nyelv - közösség - perspektíva PB - Partiumi Keresztény Egyetem CY - Nagyvárad SN - 9786068156842 PY - 2017 SP - 105 EP - 116 PG - 12 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3348798 ID - 3348798 LA - Hungarian DB - MTMT ER -