TY - JOUR AU - Böcskei, Balázs AU - Fekete, Marianna AU - Nagy, Ádám AU - Szabó, Andrea TI - Hoztam is ajándékot, meg nem is. A generációs diskurzus értelme és a COVID-generáció JF - ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE J2 - ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE VL - 2023 PY - 2023 IS - 11-12 SP - 75 EP - 83 PG - 9 SN - 1215-1807 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34565328 ID - 34565328 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - BOOK AU - Böcskei, Balázs AU - Fekete, Marianna AU - Nagy, Ádám AU - Szabó, Andrea TI - A maszkon túl. Generációs koronavírus- és válságmegélések vizsgálata több kutatási módszer együttes alkalmazásával TS - Generációs koronavírus- és válságmegélések vizsgálata több kutatási módszer együttes alkalmazásával PB - Gondolat Kiadó CY - Budapest PY - 2023 SN - 9789635564880 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34413609 ID - 34413609 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Fekete, Marianna TI - A digitális világ sötét oldala. Fiatalok behálózva TS - Fiatalok behálózva PY - 2023 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34403354 ID - 34403354 N1 - [Előadás] LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Fekete, Marianna ED - Sándor, Klára TI - Digitális technológia és ifjúsági sebezhetőség T2 - Digitális világ (DIVIL) C1 - Szeged PY - 2023 SP - 25 EP - 25 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34403330 ID - 34403330 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - BOOK ED - Kiss, Mária ED - Fekete, Marianna ED - Nagy, Terézia ED - Petrovszki-Oláh, László ED - Dávid, Benjámin TI - Tanulmányok a társadalomról VI. T3 - Tanulmányok a társadalomról ; VI.. PB - Szegedi Tudományegyetem Polgáraiért Alapítvány CY - Szeged PY - 2023 SP - 324 SN - 9786150181479 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34397882 ID - 34397882 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Nagy, Ádám AU - Fekete, Marianna ED - Bajzáth, Angéla ED - Csányi, Kinga ED - Győri, János TI - A pandémiával kapcsolatos tanulási attitűdök fókuszcsoportos vizsgálatok alapján T2 - Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai az átalakuló világban PB - ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar (ELTE PPK) CY - Budapest SN - 9789634896111 PY - 2023 SP - 151 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34227882 ID - 34227882 N1 - https://onk2023.ppk.elte.hu/download/onk_absztraktok_VEGSO-10-26.pdf AB - IFJÚSÁGKUTATÁSOK A NEVELÉSTUDOMÁNY SZOLGÁLATÁBAN III. – MAGYAR IFJÚSÁGKUTATÁSOK OKTATÁSI ASPEKTUSAI Szimpózium LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Fekete, Marianna ED - Bajzáth, Angéla ED - Csányi, Kinga ED - Győri, János TI - Oktatási helyzetkép a Magyar Ifjúság Kutatás 2000-2020 tükrében T2 - Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai az átalakuló világban PB - ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar (ELTE PPK) CY - Budapest SN - 9789634896111 PY - 2023 SP - 149 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34227818 ID - 34227818 N1 - https://onk2023.ppk.elte.hu/download/onk_absztraktok_VEGSO-10-26.pdf AB - IFJÚSÁGKUTATÁSOK A NEVELÉSTUDOMÁNY SZOLGÁLATÁBAN III. – MAGYAR IFJÚSÁGKUTATÁSOK OKTATÁSI ASPEKTUSAI Szimpózium LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Fekete, Marianna AU - Nagy, Ádám AU - Szabó, Andrea ED - Bajzáth, Angéla ED - Csányi, Kinga ED - Győri, János TI - Oktatási percepciók a pandémiával összefüggésben – egy big data kutatás eredményei T2 - Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai az átalakuló világban PB - ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar (ELTE PPK) CY - Budapest SN - 9789634896111 PY - 2023 SP - 150 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34227806 ID - 34227806 N1 - https://onk2023.ppk.elte.hu/download/onk_absztraktok_VEGSO-10-26.pdf AB - IFJÚSÁGKUTATÁSOK A NEVELÉSTUDOMÁNY SZOLGÁLATÁBAN III. – MAGYAR IFJÚSÁGKUTATÁSOK OKTATÁSI ASPEKTUSAI Szimpózium LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Fekete, Marianna ED - Bárth, János ED - Bodó, Csanád ED - Szabó, Gergely TI - Kapuőrök helyett személytelenített cenzúra – társadalmi digitalizálódás és demokrácia T2 - A szociolingvisztikai kutatás társadalmi hatásai PB - Magyar Nyelvtudományi Társaság (MNYT) CY - Budapest SN - 9786155061233 PY - 2023 SP - 62 EP - 63 PG - 2 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34227771 ID - 34227771 AB - Panel előadás LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Szabó, Andrea AU - Fekete, Marianna AU - Böcskei, Balázs AU - Nagy, Ádám TI - Real-time experiences of Hungarian youth in digital education as an example of the impact of pandemia.. “I’ve never had better grades on average: I got straight all the time” TS - “I’ve never had better grades on average: I got straight all the time” JF - INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL DEVELOPMENT J2 - INT J EDUC DEV VL - 99 PY - 2023 PG - 8 SN - 0738-0593 DO - 10.1016/j.ijedudev.2023.102782 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33762653 ID - 33762653 AB - In this paper, we attempted to find an answer to the perceptions and experiences related to online education, with the help of the stories told, which can adequately indicate the epidemic's effects on the 15–29-year-old age group. The global pandemic events of 2020, 2021 and partly 2022, associated with digital education, may have profound and long-lasting effects on young people as a social group. However, we have only a few scientific findings contributing to assessing the COVID-19 pandemic's long-term effects on young people. The social listening analysis used during the research, precisely the so-called social listening method, the experiences and opinions of 15–29-year-olds related to online education were explored, and the perceived differences in competence in terms of infrastructural, educational organisation, and tool use. Young people's assessment of digital education is two-fold: positive attitudes are primarily related to the measurement/evaluation of student performance, negative ones to the effectiveness of the learning process, which has increased the value of face-to-face education, as well as the eroding effect of online school on social relations, and the difficulties related to the epidemiological regulations (mask-wearing, vaccination) or non-compliance (keeping a distance) were also reflected on. LA - English DB - MTMT ER -