@article{MTMT:34839363, title = {Elégedett pedagógus. Elégedett tanuló: nyelvtanári jóllét a közelmúlt kutatásai tükrében}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34839363}, author = {Szőcs, Krisztina}, doi = {10.55072/DN.2023.3.101}, journal-iso = {DANUBIUS NOSTER}, journal = {DANUBIUS NOSTER: AZ EÖTVÖS JÓZSEF FŐISKOLA TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA}, volume = {11}, unique-id = {34839363}, issn = {2064-1060}, abstract = {Teacher well-being is a fundamental resource that determines the effectiveness of the teacher, promotes personal fulfilment and creative thinking. The well-being of the teacher is particularly important, as the teacher is able to influence the mood and emotional well-being of the pupils. The study provides insight into the theoretical background of language teacher well-being through recent research findings, presenting a holistic view on the relationship between the professional and personal lives of the teacher, bearing in mind the critical role of the context of foreign language teaching and the individual stressors that educators face at different stages of their careers.}, year = {2023}, pages = {101-108} } @inproceedings{MTMT:34205038, title = {The Impact of Digital Education on Different Aspects of Learner Autonomy. A Longitudinal Study}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34205038}, author = {Szőcs, Krisztina}, booktitle = {Proceedings of the 4th International Conference on Education and Linguistics}, unique-id = {34205038}, year = {2023}, pages = {51-55} } @inbook{MTMT:33771282, title = {Nemzetiségi oktatás Magyarországon Kitekintés a bajai Eötvös József Főiskola horvát és német nemzetiségi pedagógus képzésére}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33771282}, author = {Szőcs, Krisztina}, booktitle = {Nemzetiségi Önkormányzati és Civil Akadémia}, unique-id = {33771282}, year = {2023}, pages = {96-111} } @CONFERENCE{MTMT:33643494, title = {Elégedett pedagógus- elégedett tanuló: nyelvtanári jóllét a közelmúlt kutatásai tükrében}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33643494}, author = {Szőcs, Krisztina}, booktitle = {Magyar Tudomány ünnepe az Eötvös József Főiskolán}, unique-id = {33643494}, year = {2022}, pages = {61-61} } @CONFERENCE{MTMT:33636850, title = {The impact of emergency remote teaching on different aspects of language learners’ autonomy. A longitudinal study}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33636850}, author = {Szőcs, Krisztina}, booktitle = {Fourth Psychology of Language Learning Detailed Conference Proceedings}, unique-id = {33636850}, year = {2022}, pages = {39} } @misc{MTMT:33595145, title = {Nyári Akadémia Baja 2022 Program- és absztraktfüzet}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33595145}, editor = {Szőcs, Krisztina}, unique-id = {33595145}, year = {2022} } @article{MTMT:33258530, title = {A Covid-19 okozta digitális oktatásra átállás hatása a nyelvtanulók autonómiájára és az önálló nyelvtanulással kapcsolatos meggyőződéseikre}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33258530}, author = {Szőcs, Krisztina}, doi = {10.55072/DN.2022.1-2.145}, journal-iso = {DANUBIUS NOSTER}, journal = {DANUBIUS NOSTER: AZ EÖTVÖS JÓZSEF FŐISKOLA TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA}, volume = {10}, unique-id = {33258530}, issn = {2064-1060}, abstract = {A 21. századi pedagógiai kutatások egyik központi témája az autonóm tanulás, amely a tanulási motiváció kutatási területéből kelt önálló életre. A tanulói autonómia legkorábbi meghatározása szerint az autonóm tanuló képes irányítani saját tanulási folyamatát, a legáltalánosabban elfogadott definíció szerint az autonóm tanulás során a diákok felelősséget vállalnak saját tanulási folyamatukért. Ennek értelmében az önálló tanuló a tanulási folyamat aktív résztvevője, tisztában van az erősségeivel és a gyenge pontjaival, reflektál a saját tanulási folyamatára, tanulási stratégiákat alkalmaz, döntéseket hoz, kiegészítő eszközöket és segédanyagokat használ, megszervezi a saját, osztálytermen kívüli tanulását és a legtöbbet hozza ki az osztályteremben eltöltött időből. Az autonómia leginkább abban a térben fejlődik, ahol a képesség, a vágy és a szabadság átfedésben van. Szabadság alatt az értendő, hogy a tanulók milyen mértékben irányíthatják saját tanulási folyamatukat. Ez az átfedés szűkösnek tűnhet, de a tanárok hatással vannak ezekre a területekre, befolyásolhatják tanulóik készségeit, a nyelvtanulási motivációjukat és diákjaik szabadságának mértékét a tanulás irányítására. Mivel lehetetlen tanórai keretek közt mindent megtanítani, amit a diákoknak tudniuk kell, és mivel a tanulás nem áll meg az osztálytermen kívül, olyan készségeket kell tanítani, amelyeket a tanulók más tanulási helyzetekben is alkalmazni tudnak majd. A 21. században a tartalmi tudás egyre inkább a készségbeli, a kompetenciabeli tudásra helyeződik át, ezért korunk oktatásának problémáira és kihívásaira az autonóm tanulási kompetenciák fejlesztése lehet az egyik válasz.}, year = {2022}, pages = {145-154} } @inbook{MTMT:32692937, title = {Lessons Learned during Emergency Remote Teaching: Reflections of a Secondary School Language Teacher from Hungary}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32692937}, author = {Szőcs, Krisztina}, booktitle = {The Challenges and Opportunities of Teaching English Worldwide in the COVID-19 Pandemic}, unique-id = {32692937}, year = {2022}, pages = {66-71} } @misc{MTMT:32729741, title = {DANUBIUS NOSTER IX. évf. 3-4.sz.. XXVIII. Nyári Akadémia 2021}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32729741}, editor = {Szőcs, Krisztina}, unique-id = {32729741}, year = {2021} } @article{MTMT:32729446, title = {Relying on Learner Autonomy Inside and Outside the Language Class}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32729446}, author = {Szőcs, Krisztina}, journal-iso = {DANUBIUS NOSTER}, journal = {DANUBIUS NOSTER: AZ EÖTVÖS JÓZSEF FŐISKOLA TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA}, volume = {IX.}, unique-id = {32729446}, issn = {2064-1060}, year = {2021}, pages = {35-40} }