TY - CHAP AU - Ürmösné Simon, Gabriella AU - Barnucz, Nóra AU - Dominek, Dalma Lilla ED - Kovács, Gábor ED - Mészáros, Bence ED - Czenczer, Orsolya TI - How to motivate Law Enforcement Students & How their Individual Flow State is reflected in ESP Classes T2 - II. Ludovika International Law Enforcement Research Symposium Conference Proceedings PB - Magyar Rendészettudományi Társaság CY - Budapest SN - 9786156456267 PY - 2024 SP - 290 EP - 300 PG - 11 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34826631 ID - 34826631 AB - In 2021, the Department of Foreign Languages for Specific Purposes (hereinafter: Language Department) was awarded the 1st place for the prize of “Innovative Department” initiated by the Creative Learning Programme, and the Vice Rector. One of the innovative features of the Language Department highlights that ICT-supported seminars are highly motivating for students.4 The objective is to propose what elements are indispensable to make the students’ individual flow experience visible in higher education, and thus, to implement the flow-based pedagogical model in education.5 Students are expected to be able to constantly be attentive, independent and creative.6 Our research confirms that students enjoy the digital environment because they are challenged to think, problem-solve, and collaborate, thereby they improve their competences and creativity.7 In order to enhance the students’ individual flow state and knowledge, a pilot research was carried out to measure the application of Augmented Reality8 and the HY-DE model.9 The research was conducted in the framework of English for law enforcement in the academic year of 2021/2022. At the end of the test seminars, a Flow State Questionnaire was filled in by the students and their vocabulary knowledge was measured with a self-made test. It is assumed that the use of digital technology in the classroom has a positive effect on the development of the students’ motivation and language skills. According to the initial results, there is a significant difference between the students’ individual flow state in the study and the control group. It means that students in the study groups, where the teaching material was transferred by the use of ICT tools, perceived learning as an experience and a challenge. LA - English DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Dominek, Dalma Lilla AU - Barnucz, Nóra TI - First results of a pilot research with the application of ICT tools: The introduction of the Flow-based pedagogy model. PY - 2023 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34744493 ID - 34744493 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Botos, Andrea AU - Botos, Virág AU - Barnucz, Nóra TI - Sárkány ellen sárkányfű, avagy alternatív oktatási módszerek a tanítás-tanulás folyamatának támogatására az IKT-eszközök használatával T2 - Módszertani kézikönyv a Kreatív Tanuláshoz PB - Ludovika Egyetemi Kiadó CY - Budapest SN - 9786156598905 PY - 2023 SP - 265 EP - 283 PG - 19 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34504681 ID - 34504681 N1 - A TKP2021-NKTA-51 számú projekt a Kulturális és Innovációs Minisztérium Nemzeti Kutatási Fejlesztési és Innovációs Alapból nyújtott támogatásával, a TKP2021-NKTA pályázati program finanszírozásában valósult meg. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Dominek, Dalma Lilla AU - Földvári-Uricska, Erna AU - Czékmán, Balázs AU - Dani, Erzsébet AU - Barnucz, Nóra TI - A digitális flow világa. Egy kísérlet első eredményei TS - Egy kísérlet első eredményei JF - TUDÁSMENEDZSMENT J2 - TUDÁSMENEDZSMENT VL - 24 PY - 2023 IS - 2 SP - 85 EP - 100 PG - 16 SN - 1586-0698 DO - 10.15170/TM.2023.24.2.8 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34492534 ID - 34492534 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Barnucz, Nóra AU - Fónai, Mihály Ferenc ED - Podlovics, Éva ED - Erdei, Róbert ED - Kissné, Gombos Katalin TI - Az iskolai integráció tanári percepciója északkelet-magyarországi egyházi iskolákban. A társadalmi felzárkózás nehézségei és lehetőségei egy kvalitatív kutatás tükrében TS - A társadalmi felzárkózás nehézségei és lehetőségei egy kvalitatív kutatás tükrében T2 - MEGKÜZDÉS, FEJLŐDÉS, NEVELÉS PB - Tokaj-Hegyalja Egyetem CY - Sárospatak SN - 9786156482143 T3 - Sárospataki pedagógiai füzetek ; 32. PY - 2023 SP - 53 EP - 64 PG - 12 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34490296 ID - 34490296 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Földvári-Uricska, Erna AU - Patyi, András AU - Barnucz, Nóra ED - Kiss-Kozma, Georgina TI - Possible uses of digital visual communication by law enforcement agencies among Generation Z would-be police officers based on the MET model T2 - Clout Culture - Youth Cultures in Changing Societies conference: Abstracts PB - Budapesti Corvinus Egyetem, Marketing és Média Intézet C1 - Budapest SN - 9786156221124 PY - 2023 SP - 24 EP - 26 PG - 3 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34489300 ID - 34489300 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Ürmösné Simon, Gabriella AU - Barnucz, Nóra AU - Dominek, Dalma Lilla ED - Bacsó, Bernadett ED - Felföldi, Péter ED - Mezei, József TI - Innovatív módszerek az angol szaknyelvoktatásban, különös tekintettel az AR flow élményére T2 - A rendészettudomány határtudományai 2023 PB - Doktoranduszok Országos Szövetsége, Rendészettudományi Osztály CY - Budapest SN - 9786156457332 PY - 2023 SP - 21 EP - 21 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34394768 ID - 34394768 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Ürmösné Simon, Gabriella AU - Barnucz, Nóra AU - Dominek, Dalma Lilla ED - Bacsó, Bernadett ED - Felföldi, Péter ED - Mezei, József TI - Innovative methods in ESP, with a special emphasis on the flow experience of the AR T2 - Police Sciences and its Related Sciences 2023 PB - Doktoranduszok Országos Szövetsége, Rendészettudományi Osztály CY - Budapest SN - 9786156457349 PY - 2023 SP - 24 EP - 24 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34394759 ID - 34394759 LA - English DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Ürmösné Simon, Gabriella AU - Barnucz, Nóra AU - Dominek, Dalma Lilla TI - Innovatív módszerek az angol szaknyelvoktatásban, különös tekintettel az AR flow élményére. konferencia előadás TS - konferencia előadás PY - 2023 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34394727 ID - 34394727 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Ürmösné Simon, Gabriella AU - Barnucz, Nóra AU - Dominek, Dalma Lilla TI - Innovative methods in ESP, with a special emphasis on the flow experience of the AR. konferencia előadás TS - konferencia előadás PY - 2023 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34394643 ID - 34394643 LA - English DB - MTMT ER -