TY - CONF AU - Huszár-Samu, Nóra TI - Az olvasási fluencia vizsgálatának kérdései az általános iskola alsó tagozatán T2 - A Magyar Tudomány Ünnepe az Eötvös József Főiskolán 2023 program- és absztraktfüzet PY - 2023 SP - 28 EP - 29 PG - 2 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34685664 ID - 34685664 LA - English DB - MTMT ER - TY - THES AU - Huszár-Samu, Nóra TI - A Reciprok Tanítási Módszer jelentősége a szövegértő olvasás elsajátításában PB - Pécsi Tudományegyetem PY - 2023 SP - 169 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34483983 ID - 34483983 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Huszár-Samu, Nóra AU - Steklács, János ED - Bajzáth, Angéla ED - Csányi, Kinga ED - Győri, János TI - Fluencia a szövegértésben, a fluencia fejlesztése a Reciprok Tanítási Módszer segítségével alsó tagozaton T2 - Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai az átalakuló világban PB - ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar (ELTE PPK) CY - Budapest SN - 9789634896111 PY - 2023 SP - 209 EP - 209 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34293447 ID - 34293447 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Huszár-Samu, Nóra ED - Bakonyiné Kovács, Bea ED - Kocsis, Adrienn ED - Kecskés, Nóra TI - A reciprok tanítási módszer, avagy az olvasás- szövegértéstanítás eredményességének megalapozása T2 - Magyar Tudomány Ünnepe az Eötvös József Főiskolán Program- és absztraktfüzet PY - 2022 SP - 34 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34685359 ID - 34685359 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Huszár-Samu, Nóra ED - Steklács, János ED - Molnár-Kovács, Zsófia TI - A reciprok tanítási módszer elemeinek jelentősége az olvasás-szövegértés tanítás eredményességének fejlesztésében T2 - 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség PB - PTE BTK Neveléstudományi Intézet CY - Pécs SN - 9789636260576 PY - 2022 SP - 143 EP - 143 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33259140 ID - 33259140 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Huszár-Samu, Nóra AU - Steklács, János TI - A reciprok tanítási módszer elemeinek jelentősége az olvasás–szövegértés tanítás eredményességének fejlesztésében JF - ANYANYELVI KULTÚRAKÖZVETÍTÉS J2 - ANYANYELVI KULTÚRAKÖZVETÍTÉS VL - 5 PY - 2022 IS - 1 SP - 21 EP - 30 PG - 10 SN - 2063-2991 DO - 10.33569/akk.2945 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33133941 ID - 33133941 N1 - A tanulmány elkészítését a Magyar Tudományos Akadémia Közoktatás-fejlesztési Kutatási Programja támo-gatta.This study was funded by the Scientific Foundations of Education Research Progam of the Hungarian Academy of Sciences. (Olvasási Fluencia és Szövegértés Kutatócsoport, MTA-PTE, Reading Fluency and Comprehension Research Group, MTA–PTE) AB - Az olvasási, szövegértési képesség jelentősége nagymértékben átértékelődött az elmúlt évtizedekben, ezeknek a képességeknek a megfelelő szintje minden további tanulás előfeltétele, ezzel együtt általánosságban a boldogulás fontos tényezője az egyén életében az információs társadalomban egyaránt (Grabe–Stoller 2011; Schnotz–Molnár 2012). Bár az olvasás, szövegértés megfelelő szintjének elérése társadalmi igény, napjainkban ennek ellenére a literacy crisis, az olvasás válsága és funkcióvesztése a jellemző (Szenczi 2010; Józsa–Józsa 2014). Az iskolának mint intézménynek reflektálnia kell a társadalom szükségleteire, de a szövegértés képességét azért nem tudja mindennapi társadalmi igényeknek és elvárásoknak megfelelően kialakítani kisiskolás korban, mert a nemzetközi kutatások a szövegértésről alkotott új tudáskoncepció és a módszertani eszköztár és kultúra fejlődése számottevő különbségeket mutat. A szövegfeldolgozás módszertanának jelentős tartalékai maradnak kiaknázatlanul az elmélet és gyakorlat eltéréseinek okán. Tanulmányunkban arra kívánunk rámutatni, hogy az alsó tagozaton történő olvasásmegértés hatékony és gyakorlatorientált fejlesztése a metakognitív folyamatok és struktúrák fejlesztésében rejlik. Az olvasástanítás dekódolási, automatizálási szakasza utáni, a szövegértés tanítását explicit módon célzó szakasza, egyben egyik leghatékonyabb módszere az olvasási stratégiákra épül. Ez az egyik elméleti alapvetése a reciprok módszernek is, melynek elemei a gyakorlatban a tanórába illeszthetőek, és lefedik a metakognícióról alkotott elméleti keretet. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Huszár-Samu, Nóra ED - Hoss, Alexandra ED - Viszket, Anita TI - A reciprok szövegfeldolgozás módszertani szerepe az anyanyelvi nevelésben T2 - Találkozások az anyanyelvi nevelésben 4. PB - Lingua Franca Csoport CY - Pécs SN - 9789634295341 T3 - Határtalanul magyarul (a Hungarológiai Évkönyv elektronikus könyvsorozata), ISSN 2560-1393 ; 4. PY - 2020 SP - 85 EP - 90 PG - 7 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31877855 ID - 31877855 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Huszár-Samu, Nóra ED - Bíró, Violetta TI - Módszertani keretek, "jó gyakorlatok" a pedagógusképzésben részt vevő hallgatók kommunikációs képességeinek fejlesztéséhez T2 - A pedagógusképzés jó gyakorlatai az Eötvös József Főiskolán PB - Eötvös József Főiskola (EJF) CY - Baja SN - 9786155429293 T3 - PROJEKTEK, TEAM-MUNKA, OKTATÓI PUBLIKÁCIÓK ; 2. PY - 2020 SP - 29 EP - 37 PG - 9 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31659247 ID - 31659247 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Ladányi, Éva AU - Huszár-Samu, Nóra ED - Bíró, Violetta TI - Pedagógushallgatók beszédsajátosságai, kommunikációs jellegzetességei - A célzott fejlesztést követő visszamérés eredménye T2 - A pedagógusképzés jó gyakorlatai az Eötvös József Főiskolán PB - Eötvös József Főiskola (EJF) CY - Baja SN - 9786155429293 T3 - PROJEKTEK, TEAM-MUNKA, OKTATÓI PUBLIKÁCIÓK ; 2. PY - 2020 SP - 217 EP - 224 PG - 8 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31658971 ID - 31658971 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Huszár-Samu, Nóra ED - Bordás, Sándor TI - A reciprok szövegfeldolgozási módszer elméleti keretei: innováció az alsó tagozatos szövegfeldolgozásban T2 - MÓDSZEREK, MŰVEK, TEÓRIÁK: A X. Tantárgy-pedagógiai Nemzetközi Tudományos Konferencia előadásai PB - Eötvös József Főiskolai Kiadó CY - Baja SN - 9786155429262 PY - 2019 SP - 225 EP - 232 PG - 8 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30941273 ID - 30941273 LA - Hungarian DB - MTMT ER -