@CONFERENCE{MTMT:34685664, title = {Az olvasási fluencia vizsgálatának kérdései az általános iskola alsó tagozatán}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34685664}, author = {Huszár-Samu, Nóra}, booktitle = {A Magyar Tudomány Ünnepe az Eötvös József Főiskolán 2023 program- és absztraktfüzet}, unique-id = {34685664}, year = {2023}, pages = {28-29} } @mastersthesis{MTMT:34483983, title = {A Reciprok Tanítási Módszer jelentősége a szövegértő olvasás elsajátításában}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34483983}, author = {Huszár-Samu, Nóra}, publisher = {PTE}, unique-id = {34483983}, year = {2023} } @{MTMT:34293447, title = {Fluencia a szövegértésben, a fluencia fejlesztése a Reciprok Tanítási Módszer segítségével alsó tagozaton}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34293447}, author = {Huszár-Samu, Nóra and Steklács, János}, booktitle = {Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai az átalakuló világban}, unique-id = {34293447}, year = {2023}, pages = {209-209}, orcid-numbers = {Steklács, János/0000-0003-0998-6278} } @CONFERENCE{MTMT:34685359, title = {A reciprok tanítási módszer, avagy az olvasás- szövegértéstanítás eredményességének megalapozása}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34685359}, author = {Huszár-Samu, Nóra}, booktitle = {Magyar Tudomány Ünnepe az Eötvös József Főiskolán Program- és absztraktfüzet}, unique-id = {34685359}, year = {2022}, pages = {34} } @{MTMT:33259140, title = {A reciprok tanítási módszer elemeinek jelentősége az olvasás-szövegértés tanítás eredményességének fejlesztésében}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33259140}, author = {Huszár-Samu, Nóra}, booktitle = {21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség}, unique-id = {33259140}, keywords = {Olvasás; szövegértés; metakogníció; reciprok tanítási módszer}, year = {2022}, pages = {143-143} } @article{MTMT:33133941, title = {A reciprok tanítási módszer elemeinek jelentősége az olvasás–szövegértés tanítás eredményességének fejlesztésében}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33133941}, author = {Huszár-Samu, Nóra and Steklács, János}, doi = {10.33569/akk.2945}, journal-iso = {ANYANYELVI KULTÚRAKÖZVETÍTÉS}, journal = {ANYANYELVI KULTÚRAKÖZVETÍTÉS}, volume = {5}, unique-id = {33133941}, abstract = {Az olvasási, szövegértési képesség jelentősége nagymértékben átértékelődött az elmúlt évtizedekben, ezeknek a képességeknek a megfelelő szintje minden további tanulás előfeltétele, ezzel együtt általánosságban a boldogulás fontos tényezője az egyén életében az információs társadalomban egyaránt (Grabe–Stoller 2011; Schnotz–Molnár 2012). Bár az olvasás, szövegértés megfelelő szintjének elérése társadalmi igény, napjainkban ennek ellenére a literacy crisis, az olvasás válsága és funkcióvesztése a jellemző (Szenczi 2010; Józsa–Józsa 2014). Az iskolának mint intézménynek reflektálnia kell a társadalom szükségleteire, de a szövegértés képességét azért nem tudja mindennapi társadalmi igényeknek és elvárásoknak megfelelően kialakítani kisiskolás korban, mert a nemzetközi kutatások a szövegértésről alkotott új tudáskoncepció és a módszertani eszköztár és kultúra fejlődése számottevő különbségeket mutat. A szövegfeldolgozás módszertanának jelentős tartalékai maradnak kiaknázatlanul az elmélet és gyakorlat eltéréseinek okán. Tanulmányunkban arra kívánunk rámutatni, hogy az alsó tagozaton történő olvasásmegértés hatékony és gyakorlatorientált fejlesztése a metakognitív folyamatok és struktúrák fejlesztésében rejlik. Az olvasástanítás dekódolási, automatizálási szakasza utáni, a szövegértés tanítását explicit módon célzó szakasza, egyben egyik leghatékonyabb módszere az olvasási stratégiákra épül. Ez az egyik elméleti alapvetése a reciprok módszernek is, melynek elemei a gyakorlatban a tanórába illeszthetőek, és lefedik a metakognícióról alkotott elméleti keretet.}, keywords = {Metacognition; reading comprehension; szövegértés; metakogníció; reciprok szövegfeldolgozás; reciprocal text processing}, year = {2022}, eissn = {2063-2991}, pages = {21-30}, orcid-numbers = {Steklács, János/0000-0003-0998-6278} } @inproceedings{MTMT:31877855, title = {A reciprok szövegfeldolgozás módszertani szerepe az anyanyelvi nevelésben}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31877855}, author = {Huszár-Samu, Nóra}, booktitle = {Találkozások az anyanyelvi nevelésben 4.}, unique-id = {31877855}, year = {2020}, pages = {85-90} } @inbook{MTMT:31659247, title = {Módszertani keretek, "jó gyakorlatok" a pedagógusképzésben részt vevő hallgatók kommunikációs képességeinek fejlesztéséhez}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31659247}, author = {Huszár-Samu, Nóra}, booktitle = {A pedagógusképzés jó gyakorlatai az Eötvös József Főiskolán}, unique-id = {31659247}, year = {2020}, pages = {29-37} } @inbook{MTMT:31658971, title = {Pedagógushallgatók beszédsajátosságai, kommunikációs jellegzetességei - A célzott fejlesztést követő visszamérés eredménye}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31658971}, author = {Ladányi, Éva and Huszár-Samu, Nóra}, booktitle = {A pedagógusképzés jó gyakorlatai az Eötvös József Főiskolán}, unique-id = {31658971}, year = {2020}, pages = {217-224} } @inproceedings{MTMT:30941273, title = {A reciprok szövegfeldolgozási módszer elméleti keretei: innováció az alsó tagozatos szövegfeldolgozásban}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/30941273}, author = {Huszár-Samu, Nóra}, booktitle = {MÓDSZEREK, MŰVEK, TEÓRIÁK: A X. Tantárgy-pedagógiai Nemzetközi Tudományos Konferencia előadásai}, unique-id = {30941273}, year = {2019}, pages = {225-232} }