TY - JOUR AU - Soósné Kiss, Zsuzsanna AU - Vitrai, József AU - Takács, Johanna AU - Lukács, Ágnes AU - Falus, András AU - Feith, Helga Judit TI - Peer education program to improve fluid consumption in primary schools—lessons learned from an innovative pilot study JF - HELIYON J2 - HELIYON VL - 10 PY - 2024 IS - 5 PG - 11 SN - 2405-8440 DO - 10.1016/j.heliyon.2024.e26769 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34689879 ID - 34689879 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Feith, Helga Judit AU - Lukács, Ágnes AU - Darvay, Sarolta AU - Falus, András TI - Négy év, négy tételben...A TANTUdSZ Ifjúsági Egészségnevelési Program koncepciója és eredményei = Four years in four movement...Concept and results of the TANTUdSZ Youth Health Education Programme JF - NÉPEGÉSZSÉGÜGY J2 - NÉPEGÉSZSÉGÜGY VL - 100 PY - 2023 IS - 1 SP - 39 EP - 50 PG - 12 SN - 0369-3805 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34052540 ID - 34052540 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Szabó, Tünde AU - Komolafe, Cinderella AU - Lukács, Ágnes AU - Pethesné Dávid, Beáta TI - „A hit segít abban, hogy folytassam az utamat előre, ne adjam fel”. A hit mint erőforrás a Keresztény Roma Szakkollégiumi Hálózat hallgatói körében TS - A hit mint erőforrás a Keresztény Roma Szakkollégiumi Hálózat hallgatói körében JF - EMBERTÁRS J2 - EMBERTÁRS VL - 21 PY - 2023 IS - 1 SP - 38 EP - 49 PG - 12 SN - 1785-0436 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34041598 ID - 34041598 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Feith, Helga Judit AU - Falus, András AU - Lehotsky, Ákos AU - Füzi, Rita Andrea AU - Lukács, Ágnes AU - Mészárosné, Darvay Sarolta TI - A testhigiéné oktatása: modell és eredmények II.. A TANTUdSZ kézhigiéné program felépítése és eredményessége TS - A TANTUdSZ kézhigiéné program felépítése és eredményessége JF - INTEGRÁLÓ INFEKCIÓKONTROLL J2 - INTEGRÁLÓ INFEKCIÓKONTROLL VL - 2 PY - 2023 IS - 2 SP - 49 EP - 57 PG - 9 SN - 2939-7278 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34039947 ID - 34039947 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Némethné Gradvohl, Edina AU - Lukács, Ágnes AU - Takács, Johanna AU - Fritúz, Gábor AU - Falus, András AU - Feith, Helga Judit TI - Development and validation of the Questionnaire on Resuscitation-related Knowledge and Attitude for adolescents JF - EVALUATION AND PROGRAM PLANNING J2 - EVAL PROGRAM PLANN VL - 100 PY - 2023 PG - 9 SN - 0149-7189 DO - 10.1016/j.evalprogplan.2023.102338 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34029821 ID - 34029821 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Szabó, Tünde AU - Susánszky, Éva AU - Lukács, Ágnes AU - Danis, Ildikó AU - Pethesné Dávid, Beáta TI - Az Etnikai Csoportok Identitása Kérdőív (MEIM-H) validálása és pszichometriai jellemzői magyarországi roma mintán JF - MENTÁLHIGIÉNÉ ÉS PSZICHOSZOMATIKA J2 - MENTÁLHIGIÉNÉ ÉS PSZICHOSZOMATIKA VL - 24 PY - 2023 IS - 1 SP - 24 EP - 42 PG - 19 SN - 1419-8126 DO - 10.1556/0406.2023.00005 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33902411 ID - 33902411 AB - Elméleti háttér: A Multigroup Ethnic Identity Measure (MEIM) kérdőív az etnikai identitással kapcsolatos kutatások egyik leggyakrabban alkalmazott módszere. Cél: A tanulmányban bemutatjuk a MEIM 12 tételes változatának magyar fordítását (Etnikai Csoportok Identitása Kérdőív, MEIM-H), valamint a kérdőív validálása során szerzett eredményeket, összefüggéseket és néhány pszichometriai jellemzőt. Módszerek: Az elemzéshez használt adatfelvételt 2019-ben 574 fős, nem-reprezentatív hazai mintán a Kutatópont Kft. végezte. A megkérdezettek magukat roma nemzetiségűnek valló személyek, akik a három legnépesebb magyarországi roma/cigány csoporthoz tartoznak (romungro: 209, oláh: 194, beás: 171 fő). A kérdőívcsomagban a MEIM-H mellett a Reziliencia Skála (CD-RISC), a WHO Jól-lét Index (WBI), valamint az életminőség leírására és a minta demográfiai összetételére vonatkozó kérdések is szerepeltek. Eredmények: A MEIM-H faktorelemzése néhány módszertani kiegészítéssel igazolta ( χ 2 (48) = 203,748; RMSEA = 0,076; NFI = 0,952; TLI = 0,948; CFI = 0,962) a kérdőív eredeti kétdimenziós szerkezetét. MEIM-H kérdőív belső konzisztenciája egydimenziós mérőeszközként kezelve kifogástalan volt (Cronbach- α = 0,92). Hasonlóan magas megbízhatósági adatokat mutat a két alskála, az Identitáskeresés (Cronbach- α = 0,93), és az Identitás megerősítés (Cronbach- α = 0,80) is. A MEIM-H egydimenziós értéke mérsékelt erősséggel, pozitívan korrelált a CD-RISC-pontszámaival ( r s = 0,49; p < 0,001), de nem jelzett sem a WBI, sem az egészségi állapot itemeivel említésre méltó kapcsolatot. Ugyanakkor néhány szociodemográfiai tényező (iskolai végzettség, etnikai hovatartozás, lakóhely típusa és etnikai összetétele stb.) kategóriái között szignifikáns ( p < 0,05) különbségeket találtunk a skálapontszámokban. Következtetések: Az eredmények alapján a MEIM kérdőív magyar változata (MEIM-H) érvényes és megbízható mérőeszköznek bizonyult a magyarországi romák körében. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Lukács, Ágnes AU - Takács, Johanna AU - Soósné Kiss, Zsuzsanna AU - Kapitány-Fövény, Máté AU - Falus, András AU - Feith, Helga Judit TI - The Effects of a Cyberbullying Intervention Programme Among Primary School Students JF - CHILD AND YOUTH CARE FORUM J2 - CHILD YOUTH CARE FOR VL - 52 PY - 2023 IS - 4 SP - 893 EP - 911 PG - 19 SN - 1053-1890 DO - 10.1007/s10566-022-09714-9 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33123060 ID - 33123060 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Lukács, Ágnes AU - Pethesné Dávid, Beáta TI - Connecting for success: Egocentric network types among underrepresented minority students at college JF - SOCIAL NETWORKS J2 - SOC NETWORKS VL - 72 PY - 2023 SP - 35 EP - 43 PG - 9 SN - 0378-8733 DO - 10.1016/j.socnet.2022.09.002 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33086400 ID - 33086400 N1 - Department of Social Sciences, Faculty of Health Sciences, Semmelweis University, Üllői út 26, Budapest, H-1086, Hungary Institute of Mental Health, Faculty of Health and Public Services, Semmelweis University, Üllői út 26, Budapest, H-1086, Hungary Centre for Social Sciences, Institute for Sociology Hungarian Academy of Sciences Centre of Excellence, Tóth Kálmán u. 4, Budapest, H-1097, Hungary Export Date: 30 January 2023 Correspondence Address: Dávid, B.; Institute of Mental Health, Üllői út 26, Hungary; email: david.bea@public.semmelweis-univ.hu LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Lukács, Ágnes AU - Szabó, Tünde AU - Huszti, Éva AU - Komolafe, Cinderella AU - Ember, Zsolt AU - Pethesné Dávid, Beáta TI - The role of colleges for advanced studies in Roma undergraduates’ adjustment to college in Hungary from a social network perspective JF - INTERCULTURAL EDUCATION J2 - INTERCULT EDUC VL - 34 PY - 2023 IS - 1 SP - 22 EP - 42 PG - 21 SN - 1467-5986 DO - 10.1080/14675986.2022.2144051 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33050635 ID - 33050635 N1 - Ellenőrizve teljes szöveg alapján GT LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Feith, Helga Judit AU - Falus, András AU - Lehotsky, Ákos AU - Füzi, Rita Andrea AU - Lukács, Ágnes AU - Mészárosné, Darvay Sarolta TI - A testhigiéné oktatása: modell és eredmények I. JF - INTEGRÁLÓ INFEKCIÓKONTROLL J2 - INTEGRÁLÓ INFEKCIÓKONTROLL VL - 1 PY - 2022 IS - 1-2 SP - 66 EP - 72 PG - 7 SN - 2939-7278 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33296454 ID - 33296454 LA - Hungarian DB - MTMT ER -